• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Quins lios vau tenir a casa amb les motos i les mares?

Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Jejeje aprofitant el dia de la mare és un bon moment per mirar enrrere.

A mi per exemple em va costar molt que em deixés anar a estudiar a l'institut amb la moto, de fet mai em va deixar. Un curs però el vaig haver de fer a uns 15 min de casa i casualment no hi havia línia de bus disponible. Com que no tenia carnet de cotxe no vaig parar fins anar-hi en moto. La cosa és que suposo que la 49 apretada i trucada fins dalt no estava preparada per un kilometratge regular així, almenos no sense un bon menteniment (el que jo en aquella època no li feia), així que un dia tornant cap a casa, negre nit, se'm va apagar la moto i tot el seu enllumenat mentre avançava a un cotxe :LOL:.

Per sort el cotxe que portava darrere també va frenar a temps i em vaig quedar al cantó esquerre del carril amb la moto aturada, fins que la vaig poder moure fora de la calçada. A dia d'avui encara em recorda entre retrets que volgués anar a estudiar amb aquell trasto :rolleyes:
 
  • Haha
Reaccions: Burkat450R
Sal919

Sal919

Cul quadrat
3 Mai 2020
76
162
Premis
9
Menjant asfalt i fang
Moto
KTM 790 Adventure S
Vaig informar de la compra de la moto... 1 setmana per davant de tornar a casa (Visc a propr de Bcn) però vinc d’una aldea a l’interior de valència

Va dir que això de la moto era una cosa que teniem que parlar en family ... A la setmana ja li va passar... Ara el meu germà vol el A2 i no ha dit res de moment
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Vaig informar de la compra de la moto... 1 setmana per davant de tornar a casa (Visc a propr de Bcn) però vinc d’una aldea a l’interior de valència

Va dir que això de la moto era una cosa que teniem que parlar en family ... A la setmana ja li va passar... Ara el meu germà vol el A2 i no ha dit res de moment
Hahahah uf... li caurà pedregada quan se'n adonin, i a tu també perquè et culparan d'haver-li enganxat :ROFLMAO:
 
edudzn

edudzn

Motoaddicte
Rider
3 Mar 2020
110
237
Premis
7
Barcelona
Moto
Triumph Street Triple R 2009
Doncs jo vaig tenir la sort que el meu pare ja duia moto per la ciutat i scooter no vaig tenir problemes (scoopy 100, genial per ciutat)

El problema va ser quan em vaig voler comprar una moto més grossa, que vaig topar de front amb la negativa de la mare (és patidora de mena, què hi farem)
Finalment vaig tirar pel dret i me la vaig comprar, una DR 650 RSE del 92 (era l'any 2010) i quan em vaig presentar a casa no li va fer gràcia però es va resignar. Al cap d'un parell de dies la vaig portar a fer uns encàrrecs de paquet i va veure que era una moto còmode que no corria massa i finalment va acceptar-la a la llar :p:p:p

Salut a tothom!!
 
Tàrraco

Tàrraco

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
31 Ago 2017
445
679
Premis
8
Tarragona
Per a mi cap problema, el meu pare i el meu germà gran ja havien tingut motos, així que mai em va fer cap comentari negatiu, mes aviat sempre em va donar suport (que no vol dir que no patis, això sempre i es...)
 
Sanodrac

Sanodrac

Motoaddicte
Youtuber
20 Feb 2020
123
250
Premis
9
Barcelona
www.youtube.com
Moto
BMW F800GS
Doncs en el meu cas, el meu pare ja tenia moto pero havia tingut uns 4 accidents en moto, cap d’ells per culpa seva i per sort cap greu. Però es clar, quan vaig dir que volia el carnet de moto m’ho van negar rotundament, el cas es que jo estava fart de llevar-me a les 6 per anar a l’institut i amb els estalvis que tenia (just pel carnet) em vaig apuntar a l’autoescola... al arribar a casa em va caure una bona bronca i suposo que amb raó
Finalment quan me’l vaig treure vaig dur la moto del meu pare, una Honda twofifty del 1994, que encara tenim i conservem molt i molt bé!

Edito: Se’m oblidava! Quan portava un mes de carnet, seguint la tradició familiar vaig tenir un accident en moto, també sense tenir culpa i la veritat es que no va ser massa greu pero em van tirar a 80km/h. Era jove, tenia 18 anys casi 19 i estava en forma, suposo que per això no va passar res, però em vaig espantar moltisim...
Salut!
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Doncs en el meu cas, el meu pare ja tenia moto pero havia tingut uns 4 accidents en moto, cap d’ells per culpa seva i per sort cap greu. Però es clar, quan vaig dir que volia el carnet de moto m’ho van negar rotundament, el cas es que jo estava fart de llevar-me a les 6 per anar a l’institut i amb els estalvis que tenia (just pel carnet) em vaig apuntar a l’autoescola... al arribar a casa em va caure una bona bronca i suposo que amb raó
Finalment quan me’l vaig treure vaig dur la moto del meu pare, una Honda twofifty del 1994, que encara tenim i conservem molt i molt bé!

Edito: Se’m oblidava! Quan portava un mes de carnet, seguint la tradició familiar vaig tenir un accident en moto, també sense tenir culpa i la veritat es que no va ser massa greu pero em van tirar a 80km/h. Era jove, tenia 18 anys casi 19 i estava en forma, suposo que per això no va passar res, però em vaig espantar moltisim...
Salut!
Bona història. M'alegro de que no fossin res greu ni els accidents del teu pare ni el teu.
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Doncs la veritat que no me'n recordo pas molt.
Crec que no els hi feia massa gràcia... quan tindràs fills ho entendràs i tot això que es diu... a mi el motor sempre m'havia agradat, abans seguia molt la fòrmula 1, rallies, Dakar, etc... i de petit els meus pares algun cop em portaven a darrera del ciclomotor del meu avi a algun lloc, quan no es parlava ni se sabia res del perill pels nens ni de portar casc, ja sabeu el que vull dir (tanta història amb la seguretat i la majoria seguim vius... eren altres temps).
Llavors ja algun cop m'havien ensenyat el més bàsic de portar cotxe bastants anys abans de fer els 18 per carreteres buides, així que la idea de poder conduir ja m'atreia. Quan vaig anar a una concentració motera i fira de vehicle antic (crec recordar) amb uns amics la curiositat em va despertar i vaig demanar per treure'm a llicència de ciclomotor. Crec que va costar però la veritat que sóc molt tossut.
Als 16 vaig anar a l'estiu a treballar en una fàbrica relacionada amb components per a la moto, també va ser interessant.
Després cap als 16-17 vaig veure una bonica Honda NS-1 de segona mà a l'aparador del mecànic que solia portar el meu ciclomotor i em vaig enamorar bastant, així que em vaig apuntar a l'A1 i me la vaig acabar comprant. Penseu que algun dia anava a veure-la i a demanar-li si me la podia engegar per escoltar el motor mentre em treia el carnet.
Com dic, sóc molt tossut i me la vaig acabar comprant. Crec que només vaig haver d'afegir 20 o 30 mil pessetes havent venut el ciclomotor per 50 o 60 mil, no ho recordo exactament.
Sempre l'estava netejant i repassant, i això que vaig tenir varis sustos i caigudes, i un accident un cop, i per sort no em vaig fer mai res. Per sort sempre acabava caient a l'hivern i anava ben abrigat amb jaquetes i texans, guants gruixuts, casc... perquè algun cop havia arribat a conduir amb pantalons curts i sandàlies (fent coincidir la tira de la sandàlia amb el canvi). Coses de l'adolescència inconscient.
Durant aquest temps crec que els meus pares devien patir bastant , encara ho deuen fer de fet, encara que ara ja saben que condueixo responsablement (abans no tant), però com us he dit, sóc bastant tossut i quan tinc una idea fixa és molt difícil desviar-me. I en aquest cas va ser anar amb moto.
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Doncs la veritat que no me'n recordo pas molt.
Crec que no els hi feia massa gràcia... quan tindràs fills ho entendràs i tot això que es diu... a mi el motor sempre m'havia agradat, abans seguia molt la fòrmula 1, rallies, Dakar, etc... i de petit els meus pares algun cop em portaven a darrera del ciclomotor del meu avi a algun lloc, quan no es parlava ni se sabia res del perill pels nens ni de portar casc, ja sabeu el que vull dir (tanta història amb la seguretat i la majoria seguim vius... eren altres temps).
Llavors ja algun cop m'havien ensenyat el més bàsic de portar cotxe bastants anys abans de fer els 18 per carreteres buides, així que la idea de poder conduir ja m'atreia. Quan vaig anar a una concentració motera i fira de vehicle antic (crec recordar) amb uns amics la curiositat em va despertar i vaig demanar per treure'm a llicència de ciclomotor. Crec que va costar però la veritat que sóc molt tossut.
Als 16 vaig anar a l'estiu a treballar en una fàbrica relacionada amb components per a la moto, també va ser interessant.
Després cap als 16-17 vaig veure una bonica Honda NS-1 de segona mà a l'aparador del mecànic que solia portar el meu ciclomotor i em vaig enamorar bastant, així que em vaig apuntar a l'A1 i me la vaig acabar comprant. Penseu que algun dia anava a veure-la i a demanar-li si me la podia engegar per escoltar el motor mentre em treia el carnet.
Com dic, sóc molt tossut i me la vaig acabar comprant. Crec que només vaig haver d'afegir 20 o 30 mil pessetes havent venut el ciclomotor per 50 o 60 mil, no ho recordo exactament.
Sempre l'estava netejant i repassant, i això que vaig tenir varis sustos i caigudes, i un accident un cop, i per sort no em vaig fer mai res. Per sort sempre acabava caient a l'hivern i anava ben abrigat amb jaquetes i texans, guants gruixuts, casc... perquè algun cop havia arribat a conduir amb pantalons curts i sandàlies (fent coincidir la tira de la sandàlia amb el canvi). Coses de l'adolescència inconscient.
Durant aquest temps crec que els meus pares devien patir bastant , encara ho deuen fer de fet, encara que ara ja saben que condueixo responsablement (abans no tant), però com us he dit, sóc bastant tossut i quan tinc una idea fixa és molt difícil desviar-me. I en aquest cas va ser anar amb moto.
Molt bona experiència. Amb lo de mirar embadalit la moto des de l'aparador i entrar de manera irrefrenable a demanar per la moto t'assembles molt a mi de jove també. Lo de conduir sovint sense anar equipat no cal dir que em sembla que encara avui és part de la conducció adolescent, jo també m'hi incloc al seu dia.
 
S

Sebastricu

Cul quadrat
20 Feb 2020
98
67
Doncs jo,no vaig tenir cap mena de problema amb els meus pares.
Vaig tenir la sort,que em van recolzar en la meva afició.
Suposo que perque em coneixien bé,i tenien certa seguretat en la meva manera d'entendre la moto,i de pilotar.
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Molt bona experiència. Amb lo de mirar embadalit la moto des de l'aparador i entrar de manera irrefrenable a demanar per la moto t'assembles molt a mi de jove també. Lo de conduir sovint sense anar equipat no cal dir que em sembla que encara avui és part de la conducció adolescent, jo també m'hi incloc al seu dia.
Hi havia un anunci de Volkswagen que anava així, tot i que al final el noi es quedava un cotxe Polo, crec...