Si no vaig errat i els càlculs sobre el mapa no em fallen, em surten uns 60 kms de pistes de terra, més uns 25 o 30 d emporlanat.
L idea era fer el retorn des de Ribes de Freser per un altre tram emporlanat i pista que passa per Bruguera - Coll de Jou - Ripoll, però ja anabem una mica palmats de temps i vam baixar per carretera des de Ribes de Freser.
La planificació de la ruta és sobre mapa i aquest track que hem fet és una part de la "festa" pq l ideia original era fer també la pista de Tregurà de Dalt a Pardines, que aquesta la conec bé i no té cap complicació a part de l alçada per la que corre i que en aquesta epoca encare la podeu trobar tancada per la neu a l alçada del refugi Claus.
Els que feu aquest track, tingueu en compte que la zona de la Collada Verda (tram entre Abella i Pardines) demana tenir una mica de traça fent baixades en terra i anar bé calçat pq hi han algunes pujades, i sobre tot baixades, que amb moto grossa poden posar les coses complicades.
La percepció que tinc, i sinó és així ja em corregirà en
@Gabivolador, és que encare que segons el mapa té més desnivell la pujada que la baixada (en sentit Abella - Pardines), és més fàcil de fer el tram en sentit invers si no tens gaire experiència en off o no portes la moto amb bons tacs.
El sector comprés entre el Km 30 i el 36, pot ser "delicat" si ha plogut pocs dies abans de que volgueu passar, pq ens vam trobar unes fangueres seques, algunes no tan seques ? ? , que quan siguin bé sucades poden fer goig... ??
Estic segur que en
@Gabivolador ampliarà la info de la ruta en quan tingui una estona, pq jo soc dels que passa pel puestos i als deu minuts ja no recordo on era o el que hi havia...