• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Crònica sadernes-llança off road transpi

Cròniques de rutes en moto
racingdeibit

racingdeibit

Motoaddicte
21 Feb 2020
118
253
Premis
6
molt bones!
el passat 15 i 16 de gener vam fer, un company i jo, una ruta d'anada i tornada de sadernes a llançà seguint la transpirenaica off road.
en principi anavem a ser 5 motos però finalment només vam poder ser 2, una xr600 acabada de recuperar després d'anys d'abandonament per part de l'anterior propietari, i la meva vella i noble xt600e 91'. també haviem previst fer-la divendres 14 i dissabte 15 però de vegades passen coses...
com som optimistes de mena voliem sortir d`hora per aprofitar al màxim la llum (no sabiem ben bé qué ens trobariem) però veient la glaçada que havia caigut vam aplaçar la sortida fins les 10h.
un cop llestos i carregats de benzina fem el primer tram fins la muga, de seguida que toco sorra me'n adono que vaig fluix de pressió a la roda del davant. em sap especialment greu perquè acostumo a estar pendent d'aquestes coses però vaig donar per fet que estarien bé (havia comprovat les pressions una setmana enrrere), penso que aguantarà fins que trobem una benzinera per inflar.
quan arribem a la muga parem a comprovar l´unic pas lleugerament difícil de tota la ruta i llavors veig que he punxat. intentem sortir del pas amb spray anti-punxades però no funciona, anar baix de pressió va provocar que es trenqués la càmera per la part de la vàlvula i no va haver-hi remei. tornada xixo xano cap a casa (la poca espuma que va quedar dins m'ho va permetre sense trinxar la llanta), reparació ràpida a motos piella d'olot i a tornar-ho a intentar a l'endemà...
20220114 114038
20220114 121901


la nit de divendres a dissabte va ser encara més freda però tampoc ens anavem a parar... vam sortir a les 10 altre cop i vam pujar fins a la muga, aquest cop per altre camí per alló de variar, amb alguns trams de porlan però més endurero. quasi arribant a les runes de la muga vam protagonitzar una escena tipus "hermenos marx" en travessar un rierol: el fang a la sortida estava gelat i tot i anar a poc a poc no vam poder evitar caure els dos, i tornar a caure quan ens vam posar d'en peus, caure altre cop aixecant le motos... tot plegat molt esperpèntic però vam riure molt i, evidentment, ni nosaltres ni les motos vam patir cap mal.
IMG 20220115 WA0013

acabats de sortir de la trampa de gel


IMG 20220115 WA0011

la muga

a la muga hi ha l´unic pas "dificil" de la ruta, i dic dificil perquè la xt es baixeta i ample i als esglaons s'ha d'anar al tanto per no empanxar-te o doblegar les palanques, la xr va passar sense cap problema i la xt tampoc va presentar problema amb una mica d'ajuda.
d'aqui ja vam entrar a frança cap a costoja a on vam fer bastant troç d'asfalt fins a darnius, parant a massanet de cabrenys a repostar la xr tot i que provablement hagués pogut acabar la ruta amb un sol dipòsit (anavem sobre segur perquè a la xt porto un dipòsit de 25L del que haguessim pogut tirar si la xr s'hagués quedat curta).
de darnius a la jonquera bastanta sorra tot i anant alternant amb alguns trams d'asfat i de cantallops a llançà pràcticament tot sorra, pista ampla amb alguns trams revirats força divertits, com anavem bé de temps vam fer una petita exploratòria pels trams que entren a frança i son molt `prometedors, alguns força impactants a on val més no sortir-se si no saps volar...
20220115 134528
20220115 153343


vam arribar l`hotel cap a les 17h, de dia, no gaire cansats però satisfets, tot i que amb aquella sensació de que havíem fet massa trams d'asfalt. ja ens havia passat amb altres trams de transpirenaica que hem fet, seguim rutes de gent que trobem al wikilock i mirem de comprovar que tinguin bastant tram off road però després ens trobem que en hi ha més asfalt del que havíem previst, bé perqué son rutes que tenen uns anys i han emporlanat trams que eran de sorra o perqué simplement no en sabem gaire de planejar les rutes, el cas es que sempre treiem la conclusió de que la transpi es una ruta per fer amb pneumàtics mixtes: l'off road és prou sencill com no patir gaire (si de cas, els trams a on pateixes un xic son els més divertits i no hi han molts) i els trams d'asfalt amb mixtes son més estimulants i no vas patint per trinxar el tacs.
al vespre vam mirar de trobar alternatives per no haver de fer tant d'asfalt...

la ruta d'anada
Screenshot 20220127 124218 Wikiloc


diumenge feia una temperatura un xic més agradable que els dies anteriors tot i fer fred, després d'un bon esmorzar a on vam confirmar que aniriem per vies alternatives per fer el màxim d'off road possible. vam tornar per allà per on haviem vingut fins al pantà de boadella, com finalment vam haver de fer ruta diumenge, que hi acostuma a haver força més gent a la muntanya com així va ser, vam anar força més en compte i a un ritme més baix disfrutant força dels paisatges i els colors del itinerari.
a prop de darnius vam fer parada tècnica per definir ruta. tot i la millor temperatura els entorns convidaven a anar amb compte amb les plaques de gel, a més d'emular als germans marx, tots el bassals que vam trobar, tant d'anada com de tornada, estaven completament gelats o quasi.
20220116 121128

vam agafar un trencall que ens portava fins a sant llorenç de la muga. va ser tot un encert, llarg, amb desnivell, força trencat i amb trams tècnics (aqui haig d'aclarir que encara que és un tram força endurero per les baixades fortes i trencades amb pedre solta, es pot fer amb mixtes encara que a un ritme més prudent, i segueixo mantenint que és millor fer la transpi amb pneumàtics trail).
a sant llorenç de la muga vam aprofitar per fer unes tapes i disfrutar d'una (per fi) temperatura molt agrdable a una terrasseta a la plaça del poble.
amb la panxa plena vam fer un km's per carretera fins a albanyà i llavors ja vam entrar al terreny conegut de l'alta garrotxa, terra aspre...
aquí les pistes ja eren les de casa: revirades, trencades, tapades pels arbres. pot ser perquè les conec i m'hi sento a gust però conviden a donar lo millor de tu.
com per aqui no hi havia gent vam apretar un xic, bé hauria de dir que jo vaig haver d'apretar un xic, la xr, tot i que semblava quasi perduda quan la vam trobar, va de maravella i volava per sobre les pedres sense aparent esforç mentre que la "tranquila" xt i jo anavem de canto i apurant un pèl massa a estones per no perdre el cul de la honda. vam poder aguantar fins arribar al bessagoda a l'estela de la xr però no va ser sense consqüències... malauradament la meva roda del darrere ja no era rodona...
20220116 145234

del bessagoda fins a sadernes vam baixar molt tranquils, hi havia gent i soposo que infuenciat pel que acabava de veure, jo notava que la roda no girava fina...:ROFLMAO::ROFLMAO:
vam arribar a casa força d'hora, la tornada va ser uns 30km's més curta tot i que més "disfrutona" pel meu parer, i no va fer falta que la xr parés a repostar.
tota la sortida va estar genial, incloent l'intent amb abortament de divendres, tot i el fred, el gel, els trams d'asfalt amb rodes tacs i la "quadratura del cercle els trams i paisatges eren magnífics, la experiència de conducció prou satisfactoria i fer aquestes coses en bona companyia i màquines "de les d'abans" sempre és un plaer. la tornaria a fer sense dubte... però amb pneumàtics mixtes!!
Screenshot 20220127 124159 Wikiloc


perdoneu pel totxo!
salut i gas!
 
Última edició:
jordiTR63

jordiTR63

Residència habitual: Sobre Rodes
15 Jun 2020
708
1.632
Premis
11
Comarca del Garraf
rbpi2radio.blogspot.com
Moto
Suzuki DL650 VStrom XT 2018
Estupenda crònica!

Una XT600 i una XR600 ... dues màquines robustes de fa ja una pila d'anys, estupendes per fer aquestes coses. Per mi molt millors que els "armaris" trail d'avui en dia.
En el seu moment (fa una pila d'anys) vaig tenir una XR600R del 91 .... quina maquinota !!!. A vegades la trobo a faltar, excepte quan me'n recordo com la maleia si no volia arrencar .... a patada, que a diferència de la XT600E no tenia motor d'arranc!

Salutacions,
 
  • Like
Reaccions: Xavi Canyo
racingdeibit

racingdeibit

Motoaddicte
21 Feb 2020
118
253
Premis
6
Estupenda crònica!

Una XT600 i una XR600 ... dues màquines robustes de fa ja una pila d'anys, estupendes per fer aquestes coses. Per mi molt millors que els "armaris" trail d'avui en dia.
En el seu moment (fa una pila d'anys) vaig tenir una XR600R del 91 .... quina maquinota !!!. A vegades la trobo a faltar, excepte quan me'n recordo com la maleia si no volia arrencar .... a patada, que a diferència de la XT600E no tenia motor d'arranc!

Salutacions,
merci! ja l'he completat amb la tornada.
la xt te algunes limitacions però és una moto collonuda, la xr és una maravella i aquesta tot i el que ha patit s'ha recuperat molt bé, li falten detallets per que acabi de quedar perfecte però arranca molt bé, encara que si, quan no vol arrancar lo millor es parar 5 0 10 minuts que deixar-te les cames a patades.
salut!
 
jordiTR63

jordiTR63

Residència habitual: Sobre Rodes
15 Jun 2020
708
1.632
Premis
11
Comarca del Garraf
rbpi2radio.blogspot.com
Moto
Suzuki DL650 VStrom XT 2018
Arrencar a patada la XR600R es tot un ritual .... no tocar el gas per res, buscar el punt òptim de compressió amb la palanca, i una patada decidida...
Hi ha molta literatura al respecte :LOL: però es fonamental que estigui ben posada a punt i tenir tècnica !... realment a vegades pot ser desesperant i acabes esgotat, sobretot si estàs en mig de un corriol o una trialera...
Sempre he dit que es una moto per macho-man's : has de tenir envergadura i força física per manegar-la.... no es el meu cas :rolleyes:.
Això si, en marxa es un "panzer" de 00 que tira molt!

Una opció mes equilibrada era la XR400R que ja feia feina però no era tan feixuga-exigent.

Salut!
 
raulsade

raulsade

Motoaddicte
16 Jun 2021
133
291
Premis
6
Terrassa
Moto
Kawasaki Versys 650
molt bones!
el passat 15 i 16 de gener vam fer, un company i jo, una ruta d'anada i tornada de sadernes a llançà seguint la transpirenaica off road.
en principi anavem a ser 5 motos però finalment només vam poder ser 2, una xr600 acabada de recuperar després d'anys d'abandonament per part de l'anterior propietari, i la meva vella i noble xt600e 91'. també haviem previst fer-la divendres 14 i dissabte 15 però de vegades passen coses...
com som optimistes de mena voliem sortir d`hora per aprofitar al màxim la llum (no sabiem ben bé qué ens trobariem) però veient la glaçada que havia caigut vam aplaçar la sortida fins les 10h.
un cop llestos i carregats de benzina fem el primer tram fins la muga, de seguida que toco sorra me'n adono que vaig fluix de pressió a la roda del davant. em sap especialment greu perquè acostumo a estar pendent d'aquestes coses però vaig donar per fet que estarien bé (havia comprovat les pressions una setmana enrrere), penso que aguantarà fins que trobem una benzinera per inflar.
quan arribem a la muga parem a comprovar l´unic pas lleugerament difícil de tota la ruta i llavors veig que he punxat. intentem sortir del pas amb spray anti-punxades però no funciona, anar baix de pressió va provocar que es trenqués la càmera per la part de la vàlvula i no va haver-hi remei. tornada xixo xano cap a casa (la poca espuma que va quedar dins m'ho va permetre sense trinxar la llanta), reparació ràpida a motos piella d'olot i a tornar-ho a intentar a l'endemà...
Veure l'arxiu adjunt 4944Veure l'arxiu adjunt 4943

la nit de divendres a dissabte va ser encara més freda però tampoc ens anavem a parar... vam sortir a les 10 altre cop i vam pujar fins a la muga, aquest cop per altre camí per alló de variar, amb alguns trams de porlan però més endurero. quasi arribant a les runes de la muga vam protagonitzar una escena tipus "hermenos marx" en travessar un rierol: el fang a la sortida estava gelat i tot i anar a poc a poc no vam poder evitar caure els dos, i tornar a caure quan ens vam posar d'en peus, caure altre cop aixecant le motos... tot plegat molt esperpèntic però vam riure molt i, evidentment, ni nosaltres ni les motos vam patir cap mal.
Veure l'arxiu adjunt 4945
acabats de sortir de la trampa de gel


Veure l'arxiu adjunt 4946
la muga

a la muga hi ha l´unic pas "dificil" de la ruta, i dic dificil perquè la xt es baixeta i ample i als esglaons s'ha d'anar al tanto per no empanxar-te o doblegar les palanques, la xr va passar sense cap problema i la xt tampoc va presentar problema amb una mica d'ajuda.
d'aqui ja vam entrar a frança cap a costoja a on vam fer bastant troç d'asfalt fins a darnius, parant a massanet de cabrenys a repostar la xr tot i que provablement hagués pogut acabar la ruta amb un sol dipòsit (anavem sobre segur perquè a la xt porto un dipòsit de 25L del que haguessim pogut tirar si la xr s'hagués quedat curta).
de darnius a la jonquera bastanta sorra tot i anant alternant amb alguns trams d'asfat i de cantallops a llançà pràcticament tot sorra, pista ampla amb alguns trams revirats força divertits, com anavem bé de temps vam fer una petita exploratòria pels trams que entren a frança i son molt `prometedors, alguns força impactants a on val més no sortir-se si no saps volar...
Veure l'arxiu adjunt 4947Veure l'arxiu adjunt 4948

vam arribar l`hotel cap a les 17h, de dia, no gaire cansats però satisfets, tot i que amb aquella sensació de que havíem fet massa trams d'asfalt. ja ens havia passat amb altres trams de transpirenaica que hem fet, seguim rutes de gent que trobem al wikilock i mirem de comprovar que tinguin bastant tram off road però després ens trobem que en hi ha més asfalt del que havíem previst, bé perqué son rutes que tenen uns anys i han emporlanat trams que eran de sorra o perqué simplement no en sabem gaire de planejar les rutes, el cas es que sempre treiem la conclusió de que la transpi es una ruta per fer amb pneumàtics mixtes: l'off road és prou sencill com no patir gaire (si de cas, els trams a on pateixes un xic son els més divertits i no hi han molts) i els trams d'asfalt amb mixtes son més estimulants i no vas patint per trinxar el tacs.
al vespre vam mirar de trobar alternatives per no haver de fer tant d'asfalt...

la ruta d'anada
Veure l'arxiu adjunt 4949

diumenge feia una temperatura un xic més agradable que els dies anteriors tot i fer fred, després d'un bon esmorzar a on vam confirmar que aniriem per vies alternatives per fer el màxim d'off road possible. vam tornar per allà per on haviem vingut fins al pantà de boadella, com finalment vam haver de fer ruta diumenge, que hi acostuma a haver força més gent a la muntanya com així va ser, vam anar força més en compte i a un ritme més baix disfrutant força dels paisatges i els colors del itinerari.
a prop de darnius vam fer parada tècnica per definir ruta. tot i la millor temperatura els entorns convidaven a anar amb compte amb les plaques de gel, a més d'emular als germans marx, tots el bassals que vam trobar, tant d'anada com de tornada, estaven completament gelats o quasi.
Veure l'arxiu adjunt 4952
vam agafar un trencall que ens portava fins a sant llorenç de la muga. va ser tot un encert, llarg, amb desnivell, força trencat i amb trams tècnics (aqui haig d'aclarir que encara que és un tram força endurero per les baixades fortes i trencades amb pedre solta, es pot fer amb mixtes encara que a un ritme més prudent, i segueixo mantenint que és millor fer la transpi amb pneumàtics trail).
a sant llorenç de la muga vam aprofitar per fer unes tapes i disfrutar d'una (per fi) temperatura molt agrdable a una terrasseta a la plaça del poble.
amb la panxa plena vam fer un km's per carretera fins a albanyà i llavors ja vam entrar al terreny conegut de l'alta garrotxa, terra aspre...
aquí les pistes ja eren les de casa: revirades, trencades, tapades pels arbres. pot ser perquè les conec i m'hi sento a gust però conviden a donar lo millor de tu.
com per aqui no hi havia gent vam apretar un xic, bé hauria de dir que jo vaig haver d'apretar un xic, la xr, tot i que semblava quasi perduda quan la vam trobar, va de maravella i volava per sobre les pedres sense aparent esforç mentre que la "tranquila" xt i jo anavem de canto i apurant un pèl massa a estones per no perdre el cul de la honda. vam poder aguantar fins arribar al bessagoda a l'estela de la xr però no va ser sense consqüències... malauradament la meva roda del darrere ja no era rodona...
Veure l'arxiu adjunt 4953
del bessagoda fins a sadernes vam baixar molt tranquils, hi havia gent i soposo que infuenciat pel que acabava de veure, jo notava que la roda no girava fina...:ROFLMAO::ROFLMAO:
vam arribar a casa força d'hora, la tornada va ser uns 30km's més curta tot i que més "disfrutona" pel meu parer, i no va fer falta que la xr parés a repostar.
tota la sortida va estar genial, incloent l'intent amb abortament de divendres, tot i el fred, el gel, els trams d'asfalt amb rodes tacs i la "quadratura del cercle els trams i paisatges eren magnífics, la experiència de conducció prou satisfactoria i fer aquestes coses en bona companyia i màquines "de les d'abans" sempre és un plaer. la tornaria a fer sense dubte... però amb pneumàtics mixtes!!
Veure l'arxiu adjunt 4954

perdoneu pel totxo!
salut i gas!
Llàstima tants entrebancs per una ruta tant xula.
Des que un amic m'ho va recomanar porto un kit de reparació de punxades a la moto i un altre al cotxe i la veritat es que no l'he fet servir per a mi però si per altres i fa la seva feina sempre i quan la punxades no sigui gaire enrevessada. El que jo porto es semblant aquest però comprat per peces molt mes be de preu.

 
  • Like
Reaccions: Xavi Canyo
jordiTR63

jordiTR63

Residència habitual: Sobre Rodes
15 Jun 2020
708
1.632
Premis
11
Comarca del Garraf
rbpi2radio.blogspot.com
Moto
Suzuki DL650 VStrom XT 2018
Llàstima tants entrebancs per una ruta tant xula.
Des que un amic m'ho va recomanar porto un kit de reparació de punxades a la moto i un altre al cotxe i la veritat es que no l'he fet servir per a mi però si per altres i fa la seva feina sempre i quan la punxades no sigui gaire enrevessada. El que jo porto es semblant aquest però comprat per peces molt mes be de preu.

El kit és collonut però no val si portes cámara .... que en principi és el cas de la XT600 i la XR600R.
En aquestes motos o portes mousses o cámara reforçada, de cautxú més gruixut que costa més que es perfori i va millor amb el esprai antipunxades. Això sí, els cartutxos d'aire sempre fan servei....

Salut!!
 
raulsade

raulsade

Motoaddicte
16 Jun 2021
133
291
Premis
6
Terrassa
Moto
Kawasaki Versys 650
El kit és collonut però no val si portes cámara .... que en principi és el cas de la XT600 i la XR600R.
En aquestes motos o portes mousses o cámara reforçada, de cautxú més gruixut que costa més que es perfori i va millor amb el esprai antipunxades. Això sí, els cartutxos d'aire sempre fan servei....

Salut!!
Tens raó, en això no havia caigut, amb cámara es diferent
 
  • Like
Reaccions: Xavi Canyo
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Quina escapada més xula i quin pler verure aquestes excelents màquines encara funcionant.

El fet d'arrencar a patada aquestes motos és sempre una gran experiencia, sobretot per el bessó quan relisca el peu i torna la palanca amb tota la seva mala llet i per el tormell que si no dus bones botes, et deixes la meita a l'estribera ??
 
  • Like
Reaccions: jordiTR63