
racingdeibit

Cul quadrat
- 21 Feb 2020
- 77
- 189
- Premis
- 5
molt bones!
el passat 15 i 16 de gener vam fer, un company i jo, una ruta d'anada i tornada de sadernes a llançà seguint la transpirenaica off road.
en principi anavem a ser 5 motos però finalment només vam poder ser 2, una xr600 acabada de recuperar després d'anys d'abandonament per part de l'anterior propietari, i la meva vella i noble xt600e 91'. també haviem previst fer-la divendres 14 i dissabte 15 però de vegades passen coses...
com som optimistes de mena voliem sortir d`hora per aprofitar al màxim la llum (no sabiem ben bé qué ens trobariem) però veient la glaçada que havia caigut vam aplaçar la sortida fins les 10h.
un cop llestos i carregats de benzina fem el primer tram fins la muga, de seguida que toco sorra me'n adono que vaig fluix de pressió a la roda del davant. em sap especialment greu perquè acostumo a estar pendent d'aquestes coses però vaig donar per fet que estarien bé (havia comprovat les pressions una setmana enrrere), penso que aguantarà fins que trobem una benzinera per inflar.
quan arribem a la muga parem a comprovar l´unic pas lleugerament difícil de tota la ruta i llavors veig que he punxat. intentem sortir del pas amb spray anti-punxades però no funciona, anar baix de pressió va provocar que es trenqués la càmera per la part de la vàlvula i no va haver-hi remei. tornada xixo xano cap a casa (la poca espuma que va quedar dins m'ho va permetre sense trinxar la llanta), reparació ràpida a motos piella d'olot i a tornar-ho a intentar a l'endemà...
la nit de divendres a dissabte va ser encara més freda però tampoc ens anavem a parar... vam sortir a les 10 altre cop i vam pujar fins a la muga, aquest cop per altre camí per alló de variar, amb alguns trams de porlan però més endurero. quasi arribant a les runes de la muga vam protagonitzar una escena tipus "hermenos marx" en travessar un rierol: el fang a la sortida estava gelat i tot i anar a poc a poc no vam poder evitar caure els dos, i tornar a caure quan ens vam posar d'en peus, caure altre cop aixecant le motos... tot plegat molt esperpèntic però vam riure molt i, evidentment, ni nosaltres ni les motos vam patir cap mal.
acabats de sortir de la trampa de gel
la muga
a la muga hi ha l´unic pas "dificil" de la ruta, i dic dificil perquè la xt es baixeta i ample i als esglaons s'ha d'anar al tanto per no empanxar-te o doblegar les palanques, la xr va passar sense cap problema i la xt tampoc va presentar problema amb una mica d'ajuda.
d'aqui ja vam entrar a frança cap a costoja a on vam fer bastant troç d'asfalt fins a darnius, parant a massanet de cabrenys a repostar la xr tot i que provablement hagués pogut acabar la ruta amb un sol dipòsit (anavem sobre segur perquè a la xt porto un dipòsit de 25L del que haguessim pogut tirar si la xr s'hagués quedat curta).
de darnius a la jonquera bastanta sorra tot i anant alternant amb alguns trams d'asfat i de cantallops a llançà pràcticament tot sorra, pista ampla amb alguns trams revirats força divertits, com anavem bé de temps vam fer una petita exploratòria pels trams que entren a frança i son molt `prometedors, alguns força impactants a on val més no sortir-se si no saps volar...
vam arribar l`hotel cap a les 17h, de dia, no gaire cansats però satisfets, tot i que amb aquella sensació de que havíem fet massa trams d'asfalt. ja ens havia passat amb altres trams de transpirenaica que hem fet, seguim rutes de gent que trobem al wikilock i mirem de comprovar que tinguin bastant tram off road però després ens trobem que en hi ha més asfalt del que havíem previst, bé perqué son rutes que tenen uns anys i han emporlanat trams que eran de sorra o perqué simplement no en sabem gaire de planejar les rutes, el cas es que sempre treiem la conclusió de que la transpi es una ruta per fer amb pneumàtics mixtes: l'off road és prou sencill com no patir gaire (si de cas, els trams a on pateixes un xic son els més divertits i no hi han molts) i els trams d'asfalt amb mixtes son més estimulants i no vas patint per trinxar el tacs.
al vespre vam mirar de trobar alternatives per no haver de fer tant d'asfalt...
la ruta d'anada
ca.wikiloc.com
diumenge feia una temperatura un xic més agradable que els dies anteriors tot i fer fred, després d'un bon esmorzar a on vam confirmar que aniriem per vies alternatives per fer el màxim d'off road possible. vam tornar per allà per on haviem vingut fins al pantà de boadella, com finalment vam haver de fer ruta diumenge, que hi acostuma a haver força més gent a la muntanya com així va ser, vam anar força més en compte i a un ritme més baix disfrutant força dels paisatges i els colors del itinerari.
a prop de darnius vam fer parada tècnica per definir ruta. tot i la millor temperatura els entorns convidaven a anar amb compte amb les plaques de gel, a més d'emular als germans marx, tots el bassals que vam trobar, tant d'anada com de tornada, estaven completament gelats o quasi.
vam agafar un trencall que ens portava fins a sant llorenç de la muga. va ser tot un encert, llarg, amb desnivell, força trencat i amb trams tècnics (aqui haig d'aclarir que encara que és un tram força endurero per les baixades fortes i trencades amb pedre solta, es pot fer amb mixtes encara que a un ritme més prudent, i segueixo mantenint que és millor fer la transpi amb pneumàtics trail).
a sant llorenç de la muga vam aprofitar per fer unes tapes i disfrutar d'una (per fi) temperatura molt agrdable a una terrasseta a la plaça del poble.
amb la panxa plena vam fer un km's per carretera fins a albanyà i llavors ja vam entrar al terreny conegut de l'alta garrotxa, terra aspre...
aquí les pistes ja eren les de casa: revirades, trencades, tapades pels arbres. pot ser perquè les conec i m'hi sento a gust però conviden a donar lo millor de tu.
com per aqui no hi havia gent vam apretar un xic, bé hauria de dir que jo vaig haver d'apretar un xic, la xr, tot i que semblava quasi perduda quan la vam trobar, va de maravella i volava per sobre les pedres sense aparent esforç mentre que la "tranquila" xt i jo anavem de canto i apurant un pèl massa a estones per no perdre el cul de la honda. vam poder aguantar fins arribar al bessagoda a l'estela de la xr però no va ser sense consqüències... malauradament la meva roda del darrere ja no era rodona...
del bessagoda fins a sadernes vam baixar molt tranquils, hi havia gent i soposo que infuenciat pel que acabava de veure, jo notava que la roda no girava fina...

vam arribar a casa força d'hora, la tornada va ser uns 30km's més curta tot i que més "disfrutona" pel meu parer, i no va fer falta que la xr parés a repostar.
tota la sortida va estar genial, incloent l'intent amb abortament de divendres, tot i el fred, el gel, els trams d'asfalt amb rodes tacs i la "quadratura del cercle els trams i paisatges eren magnífics, la experiència de conducció prou satisfactoria i fer aquestes coses en bona companyia i màquines "de les d'abans" sempre és un plaer. la tornaria a fer sense dubte... però amb pneumàtics mixtes!!
ca.wikiloc.com
perdoneu pel totxo!
salut i gas!
el passat 15 i 16 de gener vam fer, un company i jo, una ruta d'anada i tornada de sadernes a llançà seguint la transpirenaica off road.
en principi anavem a ser 5 motos però finalment només vam poder ser 2, una xr600 acabada de recuperar després d'anys d'abandonament per part de l'anterior propietari, i la meva vella i noble xt600e 91'. també haviem previst fer-la divendres 14 i dissabte 15 però de vegades passen coses...
com som optimistes de mena voliem sortir d`hora per aprofitar al màxim la llum (no sabiem ben bé qué ens trobariem) però veient la glaçada que havia caigut vam aplaçar la sortida fins les 10h.
un cop llestos i carregats de benzina fem el primer tram fins la muga, de seguida que toco sorra me'n adono que vaig fluix de pressió a la roda del davant. em sap especialment greu perquè acostumo a estar pendent d'aquestes coses però vaig donar per fet que estarien bé (havia comprovat les pressions una setmana enrrere), penso que aguantarà fins que trobem una benzinera per inflar.
quan arribem a la muga parem a comprovar l´unic pas lleugerament difícil de tota la ruta i llavors veig que he punxat. intentem sortir del pas amb spray anti-punxades però no funciona, anar baix de pressió va provocar que es trenqués la càmera per la part de la vàlvula i no va haver-hi remei. tornada xixo xano cap a casa (la poca espuma que va quedar dins m'ho va permetre sense trinxar la llanta), reparació ràpida a motos piella d'olot i a tornar-ho a intentar a l'endemà...
la nit de divendres a dissabte va ser encara més freda però tampoc ens anavem a parar... vam sortir a les 10 altre cop i vam pujar fins a la muga, aquest cop per altre camí per alló de variar, amb alguns trams de porlan però més endurero. quasi arribant a les runes de la muga vam protagonitzar una escena tipus "hermenos marx" en travessar un rierol: el fang a la sortida estava gelat i tot i anar a poc a poc no vam poder evitar caure els dos, i tornar a caure quan ens vam posar d'en peus, caure altre cop aixecant le motos... tot plegat molt esperpèntic però vam riure molt i, evidentment, ni nosaltres ni les motos vam patir cap mal.
acabats de sortir de la trampa de gel
la muga
a la muga hi ha l´unic pas "dificil" de la ruta, i dic dificil perquè la xt es baixeta i ample i als esglaons s'ha d'anar al tanto per no empanxar-te o doblegar les palanques, la xr va passar sense cap problema i la xt tampoc va presentar problema amb una mica d'ajuda.
d'aqui ja vam entrar a frança cap a costoja a on vam fer bastant troç d'asfalt fins a darnius, parant a massanet de cabrenys a repostar la xr tot i que provablement hagués pogut acabar la ruta amb un sol dipòsit (anavem sobre segur perquè a la xt porto un dipòsit de 25L del que haguessim pogut tirar si la xr s'hagués quedat curta).
de darnius a la jonquera bastanta sorra tot i anant alternant amb alguns trams d'asfat i de cantallops a llançà pràcticament tot sorra, pista ampla amb alguns trams revirats força divertits, com anavem bé de temps vam fer una petita exploratòria pels trams que entren a frança i son molt `prometedors, alguns força impactants a on val més no sortir-se si no saps volar...
vam arribar l`hotel cap a les 17h, de dia, no gaire cansats però satisfets, tot i que amb aquella sensació de que havíem fet massa trams d'asfalt. ja ens havia passat amb altres trams de transpirenaica que hem fet, seguim rutes de gent que trobem al wikilock i mirem de comprovar que tinguin bastant tram off road però després ens trobem que en hi ha més asfalt del que havíem previst, bé perqué son rutes que tenen uns anys i han emporlanat trams que eran de sorra o perqué simplement no en sabem gaire de planejar les rutes, el cas es que sempre treiem la conclusió de que la transpi es una ruta per fer amb pneumàtics mixtes: l'off road és prou sencill com no patir gaire (si de cas, els trams a on pateixes un xic son els més divertits i no hi han molts) i els trams d'asfalt amb mixtes son més estimulants i no vas patint per trinxar el tacs.
al vespre vam mirar de trobar alternatives per no haver de fer tant d'asfalt...
la ruta d'anada

Sadernes-llança transpi anada
Ruta Sadernes-llança transpi anada de Moto Trail a Els Angles, Catalunya (España). Descarrega el track GPS i segueix l'itinerari del sender des d'un mapa. Grava el teu propi recorregut des de l'app, puja la ruta i comparteix-la amb la comunitat.
diumenge feia una temperatura un xic més agradable que els dies anteriors tot i fer fred, després d'un bon esmorzar a on vam confirmar que aniriem per vies alternatives per fer el màxim d'off road possible. vam tornar per allà per on haviem vingut fins al pantà de boadella, com finalment vam haver de fer ruta diumenge, que hi acostuma a haver força més gent a la muntanya com així va ser, vam anar força més en compte i a un ritme més baix disfrutant força dels paisatges i els colors del itinerari.
a prop de darnius vam fer parada tècnica per definir ruta. tot i la millor temperatura els entorns convidaven a anar amb compte amb les plaques de gel, a més d'emular als germans marx, tots el bassals que vam trobar, tant d'anada com de tornada, estaven completament gelats o quasi.
vam agafar un trencall que ens portava fins a sant llorenç de la muga. va ser tot un encert, llarg, amb desnivell, força trencat i amb trams tècnics (aqui haig d'aclarir que encara que és un tram força endurero per les baixades fortes i trencades amb pedre solta, es pot fer amb mixtes encara que a un ritme més prudent, i segueixo mantenint que és millor fer la transpi amb pneumàtics trail).
a sant llorenç de la muga vam aprofitar per fer unes tapes i disfrutar d'una (per fi) temperatura molt agrdable a una terrasseta a la plaça del poble.
amb la panxa plena vam fer un km's per carretera fins a albanyà i llavors ja vam entrar al terreny conegut de l'alta garrotxa, terra aspre...
aquí les pistes ja eren les de casa: revirades, trencades, tapades pels arbres. pot ser perquè les conec i m'hi sento a gust però conviden a donar lo millor de tu.
com per aqui no hi havia gent vam apretar un xic, bé hauria de dir que jo vaig haver d'apretar un xic, la xr, tot i que semblava quasi perduda quan la vam trobar, va de maravella i volava per sobre les pedres sense aparent esforç mentre que la "tranquila" xt i jo anavem de canto i apurant un pèl massa a estones per no perdre el cul de la honda. vam poder aguantar fins arribar al bessagoda a l'estela de la xr però no va ser sense consqüències... malauradament la meva roda del darrere ja no era rodona...
del bessagoda fins a sadernes vam baixar molt tranquils, hi havia gent i soposo que infuenciat pel que acabava de veure, jo notava que la roda no girava fina...
vam arribar a casa força d'hora, la tornada va ser uns 30km's més curta tot i que més "disfrutona" pel meu parer, i no va fer falta que la xr parés a repostar.
tota la sortida va estar genial, incloent l'intent amb abortament de divendres, tot i el fred, el gel, els trams d'asfalt amb rodes tacs i la "quadratura del cercle els trams i paisatges eren magnífics, la experiència de conducció prou satisfactoria i fer aquestes coses en bona companyia i màquines "de les d'abans" sempre és un plaer. la tornaria a fer sense dubte... però amb pneumàtics mixtes!!

Llança-sadernes transpi tornada
Ruta Llança-sadernes transpi tornada de Moto Trail a Setcases, Catalunya (España). Descarrega el track GPS i segueix l'itinerari del sender des d'un mapa. Grava el teu propi recorregut des de l'app, puja la ruta i comparteix-la amb la comunitat.
perdoneu pel totxo!
salut i gas!
Última edició: