• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Mecànica SAE o viscositat

MarcG

MarcG

Cul quadrat
7 Mai 2020
65
152
Premis
8
Moto
FZ6s
Aquest ultim comp k he portat la moto al mecanic he aprofitat a canviar loli d les forquilles, ja k en principi shan d canviar cada 2 anys.
Vaig calcular el SAG de les dues amortiguacions i el del davant estaba super tou.
Per triar oli em vaig estar documentant. En principi la gent es fixa en el SAE del oli,pero es veu k aquest numero no es luniversal x a tots (ohlins no lutilitza, per exemple).
El k cal mirar es la viscositat a 40° mesurada en cst.
Al mecanic, lexpert en amortiguacions, quan li vaig dir k volia un 5W despres d la meva investigacio em va dir k seria massa tova, k akest li posaven a les de motocross, i li ha acabat posant un 10w de loli k fan servir.
De serie la.fazer porta 15,6cst, jo volia posar un 5W de Castrol amb 28,1cst i al final l'expert mha posat un 10w de motul amb 49,5cst.
Encara no la he probada, pero no volia fer el salt a tan dura de cop.
Quines caracteristiques mireu al comparar olis de forquilla.
Afegeixo url amb taula comparativa d'olis, x SAE i viscositat.
Imprimeixo la info i li porto a l'expert en amortiguacions del taller?
 
pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
277
778
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
Ostres quin estudi més chulo, a mi però me passa que com més Miró les coses, més compte me dono que no tinc ni idea ?
Al comprar la Fazer li vaig canviar l'oli i juntes, etc de les forquilles ja que una d'elles tenia una petita pèrdua. Però no me vaig parar a revisar això. Confiança cega en el meu mecànic. Que per cert, té un cartell de preus, que me pixo cada vegada que el veig. A veure si la propera visita li faig una foto i us la comparteixo.
Per cert @MarcG crec que amb el tema oli de les forquilles potser obres una caixa de pandora per molts, conec més d'un que dirà, "Ah! Que això es canvia?" ??
 
  • Like
Reaccions: Serra i Roger
MarcG

MarcG

Cul quadrat
7 Mai 2020
65
152
Premis
8
Moto
FZ6s
Ostres quin estudi més chulo, a mi però me passa que com més Miró les coses, més compte me dono que no tinc ni idea ?
Al comprar la Fazer li vaig canviar l'oli i juntes, etc de les forquilles ja que una d'elles tenia una petita pèrdua. Però no me vaig parar a revisar això. Confiança cega en el meu mecànic. Que per cert, té un cartell de preus, que me pixo cada vegada que el veig. A veure si la propera visita li faig una foto i us la comparteixo.
Per cert @MarcG crec que amb el tema oli de les forquilles potser obres una caixa de pandora per molts, conec més d'un que dirà, "Ah! Que això es canvia?" ??
Jo danar llegint es com naprenc. La veritat es k no sabia k es tingues k canviar cada 2anys, i al manual crec k no posa res. Pero si hi penses es normal haverlo danar canviat, al estar treballant sempre.
Cosetes k anem aprenent, x intentar cuidar les nostres nenes, jeje
 
  • Like
Reaccions: Roger i pepprats