Freerider27
Nouvingut
- 12 Gen 2021
- 15
- 39
- Premis
- 2
Bones tardes,
la veritat és que ja fa temps que conec el lloc web i la pàgina d'Instagram, però mai m'havia animat a escriure res. Em sembla bonic tenir una comunitat motera catalana i la veritat és que no sé el regular que seré per aquí, però espero no abandonar. Com que he acabat exàmens i tinc unes dues setmanes de vacances (oh, la vida de l'estudiant jejeje) doncs em presento.
Sóc un noi de quasi 24 anys que està quasi acabant la carrera de periodisme i des dels vuit està enganxat a tot allò que porti rodes i motor (si són motos, millor). Sóc de la zona de ponent, tocant de l'Ebre i principalment he fet i faig enduro tot i que he tingut alguna moto de carretera i també uns quants kits de supermotard per fondre les carreteres del Priorat? i no fer enduro a l'estiu.
Tot va començar amb la típica minimoto de 50 quan vaig fer 8 anys i al cap de tres mesos, al veure que allò era una merda (parlant clar), es va "transformar" en una pitbike més "moto" de 125 amb marxes com una moto gran. Una moto moto que per un nen de 8 anys era una autèntica passada. La cosa va anar tirant fins que quan vaig fer 14 anys em va arribar una KTM sx 125 del 2004 que era un coet. Als 16, amb carnet A1 acabat de treure vaig vendre la SX125 per comprar una DUKE125 (ja ho sé, greu error, però necessitava els diners per poder comprar la moto en què poder anar a l'escola, fer escapades per carretera i començar a moure'm sol; mai m'ha faltat de res, però tampoc ens ha sobrat). Tinc un gran record de la petita DUKE 125, amb un any i mig li vaig fer 25 mil quilòmetres i l'únic problema va ser una rotura del tope del cable de l'embrague i un reten de forquilla. Ah, i que quan la rentaves a pressió a vegades sortia el llum de motor i el nivell de gasolina anava el primer dilluns de cada mes.
Tot i gaudir enormement la DUKE notava que allò que realment em tirava i allò que passava hores mirant i xafardejant era l'off road. Així que vaig posar a la venda la KTM per poder comprar una exc 125 del 2008 (encara amb el carnet A1) i poder fer enduro. A més, tenia sota la màniga incloure amb la moto el kit supermotard, per poder donar-li un ús més mixte. LA veritat, és que contra tot pronòstic la 125 2temps d'enduro de competició va aguantar un ús que no era només enduro pur i dur; era camins, trialeres, ús pel poble, rutes per carretera, enllaços de 40 o 50 km per nacional (a 85-95 kmh) sense cap problema, però sense cap maltractament. He provat unes 6 ktm exc 125 amb el mateix motor i tot i que totes s'han comportat diferent la meva anava realment fina, suuuuperlineal, amb uns baixos molt més decents que els que ens podríem pensar per una 125 2t i amb una estirada infinita (exagero una mica jejejeje, però anava realment bé, la vaig comprar amb el motor complet acabat de fer i carburada de manera impol·luta; sóc bastant primmirat amb aquestes coses i creieu-me que si trobés al mecànic que la va carburar li pagaria un bon dinar hahahaha). Relament una grandíssima moto escola que em va fer agafar molta tècnica i tacte.
La següent a arribar va ser una KTM (sí, no surto de ktm hahahaha) exc 450 del 2007. El ritual va ser el mateix, vendre la 125 i comprar la 450 per poder anar a estudiar a Barcelona amb més "facilitat" que amb la 125 2t. Igualment, i amb una mica de diners que vaig fer a l'estiu em vaig comprar un altre kit supermotard i jo que pensava que la 125 corria aquesta ja.... tela marinera quina acceleració i quin par motor. Fent enduro no em semblava tan pesada com em van advertir i fent supermotard era una bèstia. Li vaig fer 600 hores de funcionament amb enduro els caps de setmana i les vacances i un ús diari per anar a la universitat i moure'm per Barcelona i anar cap a casa els caps de setmana, que són uns 200 km (de Reus a Barcelona agafava l'autopista, a 120 en 6a a 1/4 de gas, i la resta nacional i empalmava trossos del Priorat). Aquesta moto va acabar dues Basselles Race (la del 2017 i 2018, extremadament plujosa, on vam acabar 155 pilots dels més de 600 de la categoria "amigos". Ei, ni una cafetera (electroventilador). Una altra vegada, una KTM que no em va donar cap problema greu, de fet, crec que cap. Bé, sí, vaig fer malbé la bomba d'embrague perquè a un taller de Barcelona m'hi van posar DOT4 i les Magura van amb oli mineral. L'únic manteniment era canvi d'oli (reconec que no sempre canviava filtres a cada canvi d'oli) a les 25 hores i no descuidar mai el filtre d'aire. Després, em vaig vendre el kit supermotard perquè veia que tenint la moto a Barcelona no feia tot l'enduro que m'agradaria i volia, amb els diners del kit sm, comprar un scutre barat per poder continuar movent-me amb moto per la ciutat. Sabeu què? després de mesos indecís sobre quin scutre comprar... em vaig tornar a comprar un kit supermotard??
La vaig vendre amb gairebé 700 hores anant de primera, sense cap soroll estrany, funcionant absolutament TOT. La vaig vendre, ruc de mi, perquè em picava una mica provar el trial i veia que per pujar i baixar de Barcelona, tot i que la moto ho aguanta perfectament, jo no tant; ho podia fer i ho feia, de fet m'agradava i més igual "patir" sobre la moto. Però volia una cosa més potent, alguna cosa més de carretera. Vaig canviar la exc450 per una GasGas txtpro280 més diners òbviament per mi. El tracta semblava bo. De fet, en principi ho va ser, però ja sabeu que diuen de les Gasgas.... "una vuelta y no más". Y és que la caixa de canvis, per l'ús que li donava, que era trial però no només trial (de fet, vaig fer tota la Bassella 2019 amb ella) és massa fràgil. El mecanisme que acciona els engranatges i el disseny en sí és ultra compacte i ben pensat, però és molt fràgil. N'ha donat bastants problemes (més de 1000€ en reparacions) i l'última vegada que va dir prou la vaig deixar aparcada. Espero poder tornar-la a arreglar i mirar de cuidar més (no sé com, utilitzant-la menys potser jejeje) perquè la veritat és que quan funcionava la moto és una passada. El tacte és súper fí, els comandaments són ultra precisos i l'embrague és una delícia.
No em vaig comprar cap moto de carretera, principalment perquè la que m'agrada, la Suzuki SRAD 750 del 96-00 no pot circular per Barcelona quan vulgui i perquè reflexionament amb l'ús de carretera no em convencia del tot i no acabava d'estar-ne segur. A mi m'agrada realment gaudir de la conducció, i per carretera estem molt més limitats que fent off road. Sabeu què? (altre cop), vaig trobar una exc450 igual que la que vaig vendre molt bé de preu i la vaig comprar. És la que actualment tinc i com no, em sembla una gran moto d'enduro. De tot l'enduro. No és la primera en res. Li falta estabilitat a altes velocitats, té més inèrcies que una 2t o una 4t més moderna, etc. però fa el mateix enduro que motos acabades de comprar (i trialeres dures eeh, de fer 1km en una hora jejeje) però les fa, com a mínim, igual que motos més noves i lleugeres. Realment és una moto molt i molt equilibrada.
I diria que ja està tota la història de les motos que he tingut i una mica us podeu fer a la idea de com sóc; m'agrada parlar, m'agraden les motos i m'agrada parlar de motos. Aquí us deixo algunes fotos que he trobat per l'ordinador d'algunes d'elles!
Salut i gas!
La primera, la sx125 del 2004 que si trobés qui la té la compraria sense pensar.
i que maca que era la DUKE i quants km vam fer junts!!?
Disculpeu que la exc només surti en supermotard, li vaig pegar molt tute d'enduro, però no acostumo a parar massa a fer fotos jejeje
li vaig posar un kit d'adhesius FMF que la va deixar suuuper racing amb sm!! No sé si algú ha tingut ocasió de provar una moto així, 125 2t amb supermotard... per segons quina carretera (amb poques rectes llargues) la resta de motos, és igual que tinguin 4 vegades més potència, no et veuen el pèl (a més, les enganxines et fan correr més?)
després de la Bassella 2018. Finalitzadora a la pisició 144 dels 157 (crec) finalistes a "Amigos", que erem més de 600. Va acabar molt poca gent, però va acabar. Un 10 per ella (i per mi que vaig tenir agulletes 2 mesos). En aquell moment m'era igual que la forquilla estigués massa comprimida, només volia treure'm el fang de l'entrecuix i menjar algo.
Aquí amb una gran gsxr1100 del 91 o del 92 (no ho recordo be i tampoc és meva jejeje)
la ruina/gasgas després d'acabar la bassella 2019 (els problemes van venir després jejeje):
Aquesta última és d'aquest agost de 2020, l'actual ktm exc 450 del 2007 que tinc i que espero no vendre'm mai.
Fins aquí la meva presentació, gràcies per aguantar tot el text, si ho heu fet, i espero que us hagi, com a mínim, entretingut!
la veritat és que ja fa temps que conec el lloc web i la pàgina d'Instagram, però mai m'havia animat a escriure res. Em sembla bonic tenir una comunitat motera catalana i la veritat és que no sé el regular que seré per aquí, però espero no abandonar. Com que he acabat exàmens i tinc unes dues setmanes de vacances (oh, la vida de l'estudiant jejeje) doncs em presento.
Sóc un noi de quasi 24 anys que està quasi acabant la carrera de periodisme i des dels vuit està enganxat a tot allò que porti rodes i motor (si són motos, millor). Sóc de la zona de ponent, tocant de l'Ebre i principalment he fet i faig enduro tot i que he tingut alguna moto de carretera i també uns quants kits de supermotard per fondre les carreteres del Priorat? i no fer enduro a l'estiu.
Tot va començar amb la típica minimoto de 50 quan vaig fer 8 anys i al cap de tres mesos, al veure que allò era una merda (parlant clar), es va "transformar" en una pitbike més "moto" de 125 amb marxes com una moto gran. Una moto moto que per un nen de 8 anys era una autèntica passada. La cosa va anar tirant fins que quan vaig fer 14 anys em va arribar una KTM sx 125 del 2004 que era un coet. Als 16, amb carnet A1 acabat de treure vaig vendre la SX125 per comprar una DUKE125 (ja ho sé, greu error, però necessitava els diners per poder comprar la moto en què poder anar a l'escola, fer escapades per carretera i començar a moure'm sol; mai m'ha faltat de res, però tampoc ens ha sobrat). Tinc un gran record de la petita DUKE 125, amb un any i mig li vaig fer 25 mil quilòmetres i l'únic problema va ser una rotura del tope del cable de l'embrague i un reten de forquilla. Ah, i que quan la rentaves a pressió a vegades sortia el llum de motor i el nivell de gasolina anava el primer dilluns de cada mes.
Tot i gaudir enormement la DUKE notava que allò que realment em tirava i allò que passava hores mirant i xafardejant era l'off road. Així que vaig posar a la venda la KTM per poder comprar una exc 125 del 2008 (encara amb el carnet A1) i poder fer enduro. A més, tenia sota la màniga incloure amb la moto el kit supermotard, per poder donar-li un ús més mixte. LA veritat, és que contra tot pronòstic la 125 2temps d'enduro de competició va aguantar un ús que no era només enduro pur i dur; era camins, trialeres, ús pel poble, rutes per carretera, enllaços de 40 o 50 km per nacional (a 85-95 kmh) sense cap problema, però sense cap maltractament. He provat unes 6 ktm exc 125 amb el mateix motor i tot i que totes s'han comportat diferent la meva anava realment fina, suuuuperlineal, amb uns baixos molt més decents que els que ens podríem pensar per una 125 2t i amb una estirada infinita (exagero una mica jejejeje, però anava realment bé, la vaig comprar amb el motor complet acabat de fer i carburada de manera impol·luta; sóc bastant primmirat amb aquestes coses i creieu-me que si trobés al mecànic que la va carburar li pagaria un bon dinar hahahaha). Relament una grandíssima moto escola que em va fer agafar molta tècnica i tacte.
La següent a arribar va ser una KTM (sí, no surto de ktm hahahaha) exc 450 del 2007. El ritual va ser el mateix, vendre la 125 i comprar la 450 per poder anar a estudiar a Barcelona amb més "facilitat" que amb la 125 2t. Igualment, i amb una mica de diners que vaig fer a l'estiu em vaig comprar un altre kit supermotard i jo que pensava que la 125 corria aquesta ja.... tela marinera quina acceleració i quin par motor. Fent enduro no em semblava tan pesada com em van advertir i fent supermotard era una bèstia. Li vaig fer 600 hores de funcionament amb enduro els caps de setmana i les vacances i un ús diari per anar a la universitat i moure'm per Barcelona i anar cap a casa els caps de setmana, que són uns 200 km (de Reus a Barcelona agafava l'autopista, a 120 en 6a a 1/4 de gas, i la resta nacional i empalmava trossos del Priorat). Aquesta moto va acabar dues Basselles Race (la del 2017 i 2018, extremadament plujosa, on vam acabar 155 pilots dels més de 600 de la categoria "amigos". Ei, ni una cafetera (electroventilador). Una altra vegada, una KTM que no em va donar cap problema greu, de fet, crec que cap. Bé, sí, vaig fer malbé la bomba d'embrague perquè a un taller de Barcelona m'hi van posar DOT4 i les Magura van amb oli mineral. L'únic manteniment era canvi d'oli (reconec que no sempre canviava filtres a cada canvi d'oli) a les 25 hores i no descuidar mai el filtre d'aire. Després, em vaig vendre el kit supermotard perquè veia que tenint la moto a Barcelona no feia tot l'enduro que m'agradaria i volia, amb els diners del kit sm, comprar un scutre barat per poder continuar movent-me amb moto per la ciutat. Sabeu què? després de mesos indecís sobre quin scutre comprar... em vaig tornar a comprar un kit supermotard??
La vaig vendre amb gairebé 700 hores anant de primera, sense cap soroll estrany, funcionant absolutament TOT. La vaig vendre, ruc de mi, perquè em picava una mica provar el trial i veia que per pujar i baixar de Barcelona, tot i que la moto ho aguanta perfectament, jo no tant; ho podia fer i ho feia, de fet m'agradava i més igual "patir" sobre la moto. Però volia una cosa més potent, alguna cosa més de carretera. Vaig canviar la exc450 per una GasGas txtpro280 més diners òbviament per mi. El tracta semblava bo. De fet, en principi ho va ser, però ja sabeu que diuen de les Gasgas.... "una vuelta y no más". Y és que la caixa de canvis, per l'ús que li donava, que era trial però no només trial (de fet, vaig fer tota la Bassella 2019 amb ella) és massa fràgil. El mecanisme que acciona els engranatges i el disseny en sí és ultra compacte i ben pensat, però és molt fràgil. N'ha donat bastants problemes (més de 1000€ en reparacions) i l'última vegada que va dir prou la vaig deixar aparcada. Espero poder tornar-la a arreglar i mirar de cuidar més (no sé com, utilitzant-la menys potser jejeje) perquè la veritat és que quan funcionava la moto és una passada. El tacte és súper fí, els comandaments són ultra precisos i l'embrague és una delícia.
No em vaig comprar cap moto de carretera, principalment perquè la que m'agrada, la Suzuki SRAD 750 del 96-00 no pot circular per Barcelona quan vulgui i perquè reflexionament amb l'ús de carretera no em convencia del tot i no acabava d'estar-ne segur. A mi m'agrada realment gaudir de la conducció, i per carretera estem molt més limitats que fent off road. Sabeu què? (altre cop), vaig trobar una exc450 igual que la que vaig vendre molt bé de preu i la vaig comprar. És la que actualment tinc i com no, em sembla una gran moto d'enduro. De tot l'enduro. No és la primera en res. Li falta estabilitat a altes velocitats, té més inèrcies que una 2t o una 4t més moderna, etc. però fa el mateix enduro que motos acabades de comprar (i trialeres dures eeh, de fer 1km en una hora jejeje) però les fa, com a mínim, igual que motos més noves i lleugeres. Realment és una moto molt i molt equilibrada.
I diria que ja està tota la història de les motos que he tingut i una mica us podeu fer a la idea de com sóc; m'agrada parlar, m'agraden les motos i m'agrada parlar de motos. Aquí us deixo algunes fotos que he trobat per l'ordinador d'algunes d'elles!
Salut i gas!
La primera, la sx125 del 2004 que si trobés qui la té la compraria sense pensar.
i que maca que era la DUKE i quants km vam fer junts!!?
Disculpeu que la exc només surti en supermotard, li vaig pegar molt tute d'enduro, però no acostumo a parar massa a fer fotos jejeje
li vaig posar un kit d'adhesius FMF que la va deixar suuuper racing amb sm!! No sé si algú ha tingut ocasió de provar una moto així, 125 2t amb supermotard... per segons quina carretera (amb poques rectes llargues) la resta de motos, és igual que tinguin 4 vegades més potència, no et veuen el pèl (a més, les enganxines et fan correr més?)
després de la Bassella 2018. Finalitzadora a la pisició 144 dels 157 (crec) finalistes a "Amigos", que erem més de 600. Va acabar molt poca gent, però va acabar. Un 10 per ella (i per mi que vaig tenir agulletes 2 mesos). En aquell moment m'era igual que la forquilla estigués massa comprimida, només volia treure'm el fang de l'entrecuix i menjar algo.
Aquí amb una gran gsxr1100 del 91 o del 92 (no ho recordo be i tampoc és meva jejeje)
la ruina/gasgas després d'acabar la bassella 2019 (els problemes van venir després jejeje):
Aquesta última és d'aquest agost de 2020, l'actual ktm exc 450 del 2007 que tinc i que espero no vendre'm mai.
Fins aquí la meva presentació, gràcies per aguantar tot el text, si ho heu fet, i espero que us hagi, com a mínim, entretingut!