• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Ruta en moto The Silent Route a mig juny: serà un forn? :__)

Johanovski

Johanovski

Rodant
24 Gen 2021
27
87
Premis
2
Bones, companys i companyes motoristes! ??

De cara al pont de Sant Joan pensàvem fer una escapada de 3 dies amb moto amb la parella i, per alguna raó, fa un temps que tinc la Silent Route al cap (https://thesilentroute.com/). És una ruta curteta cap al sud-est d’Aragó, ben bé cap a la franja de ponent. La idea és un dia per arribar-hi, un dia per fer-la, i un dia per tornar-ne (sortint des d’Osona).

La cosa està en què no sé si, a aquesta època de l’any, i amb les calorades que es gasten cap allà baix, la ruta pot ser un forn que ens deixi planxats a l’asfalt com un parell de bacallans assecats... ?

Algú ha fet mai aquesta ruta i sap si és millor fer-la més a primavera / tardor / hivern? A banda d’això, si algú l’ha fet, hi ha alguna forma d’arribar-hi i tornar-ne que sigui xula, així per carreteres secundàries amb encant, en comptes d’agafar eix o alguna carretera grossa sense pena ni glòria?

I va, l’última: en cas que sigui mala època per fer aquesta, teniu alguna recomanació de ruta per fer amb 3 dies (tampoc molt hardcore de quilometratge) que pugui ser una bona alternativa per aquest pont que s’acosta?

Merciii, i gas!! ??
 
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.305
2.656
Premis
5
Bones company! Cito a l' @Erik que la va realitzar, i al @Gabivolador i a la @Marta que paràven l'any passat de fer-la. Jo m'imagino que posats a triar, a la tardor-hivern s'aniria més fresquet i bé, però si tens ganes de fer-la aquest estiu jo tiraria... i ja amb la fresca la tornes a fer ?.
 
Sal919

Sal919

Cul quadrat
3 Mai 2020
76
162
Premis
9
Menjant asfalt i fang
Moto
KTM 790 Adventure S
Hola companys i companyes!

En primer lloc, demanar disculpes per estar desaparegut... Sóc mestre i estem tancant i el curs + oposicions tinc molta feina ara!

De mica en mica, aniré fent post sobre les sortides que he fet i responent a fils. No obstant, parlem del punt d'aquest post, La ruta del silencio.

Aquesta ruta, la tinc al costat de casa meva (Vinc d'un poble a València el qual llinda amb la frontera amb Aragó). Al llarg de l'estiu anem un o dos cops tots els amics cap allà. La carretera és fantàstica, aixó si... Amb climes extrems!

Si pilles un dia a ple Sol, tindràs calor segurament, tot i que la ruta al estar dintre d'un barranc i tindre rieres a prop és realtivament... temperada. Però amb Sol... calor asegurada a l'estiu! ets a Aragó! a la zona de Teruel. Si no pareu fins els abrics estareu bé. D'altra si teniu un dia amb núvols no tindreu cap problema... Bona temperatura segur.
 
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.305
2.656
Premis
5
Adjunto comentari que fan en Joan respecte del fil al Facebook:
Jo vaig fer-la el mes de setembre de l'any passat, i el pitjor es el contrast de temperatura, de 7 graus al matí fins 34 al migdia. Pel que fa a l'anada i a la tornada, jo vaig anar per baixar per la costa fins Castello, i tornar per Morella, Alcañiz, Miravet i el Priorat. Per a la ruta en sí vaig fer una volta rodona des de Rubielos de Mora fins a Gargallo per la ruta senyalitzada i vaig baixar per Valdeconejos i Aliaga. ESi vols, et passo per privat el .gpx
 
  • Like
Reaccions: Johanovski
JFK

JFK

Nouvingut
18 Jun 2021
3
6
Premis
1
Bones, companys i companyes motoristes! ??

De cara al pont de Sant Joan pensàvem fer una escapada de 3 dies amb moto amb la parella i, per alguna raó, fa un temps que tinc la Silent Route al cap (https://thesilentroute.com/). És una ruta curteta cap al sud-est d’Aragó, ben bé cap a la franja de ponent. La idea és un dia per arribar-hi, un dia per fer-la, i un dia per tornar-ne (sortint des d’Osona).

La cosa està en què no sé si, a aquesta època de l’any, i amb les calorades que es gasten cap allà baix, la ruta pot ser un forn que ens deixi planxats a l’asfalt com un parell de bacallans assecats... ?

Algú ha fet mai aquesta ruta i sap si és millor fer-la més a primavera / tardor / hivern? A banda d’això, si algú l’ha fet, hi ha alguna forma d’arribar-hi i tornar-ne que sigui xula, així per carreteres secundàries amb encant, en comptes d’agafar eix o alguna carretera grossa sense pena ni glòria?

I va, l’última: en cas que sigui mala època per fer aquesta, teniu alguna recomanació de ruta per fer amb 3 dies (tampoc molt hardcore de quilometratge) que pugui ser una bona alternativa per aquest pont que s’acosta?

Merciii, i gas!! ??
T'he respòs al fb de Motoristes; no sé com adjuntar arxius aquí.
 
Johanovski

Johanovski

Rodant
24 Gen 2021
27
87
Premis
2
Merci a tothom pels comentaris i la ruta en GPX! :)

Crec que ens atrevirem, però anirem preparats pel clima extrem... una jaqueteta ben prima just per parar el vent, i poca cosa més. La ruta té molt bona pinta, la veritat!
 
cesarserpi

cesarserpi

Cul quadrat
3 Oct 2020
82
160
Premis
3
Salut companys,
ja que hi som... els que ja l' an fet.... cuant de temps es triga en fer-la? mes o menys.... he vist que son uns 60 km, només
Gracies
 
Erik

Erik

Motoaddicte
Motorista Viatger
16 Mar 2020
147
332
Premis
11
Sabadell
Moto
Triumph Tiger 800 XCA
Bones company! Cito a l' @Erik que la va realitzar, i al @Gabivolador i a la @Marta que paràven l'any passat de fer-la. Jo m'imagino que posats a triar, a la tardor-hivern s'aniria més fresquet i bé, però si tens ganes de fer-la aquest estiu jo tiraria... i ja amb la fresca la tornes a fer ?.
Jo diría la vaig fer a finals d agost o principis de setembre o sigui que mes o menys com ara i vaig anar be. Aneu preparats amb aigua i roba adecuada i penseu potser a fer mes parades. Penseu que aquella zona va pujant eh...recordo que igual vaig arribar a 1800 m o sigui que tampoc la calor es lo mateix. Que vagi molt be!!!!
 
  • Like
Reaccions: Johanovski
Carmeta

Carmeta

Grup Sanguini: 98 octans
9 Gen 2021
261
691
Premis
12
Bona tarda,
he estat intentant obrir la ruta i no he pogut ni amb el portàtil ni amb el mòbil, em podríeu explicar com puc fer-ho?

Moltes gràcies! ;) ?️
 
Pele

Pele

Nouvingut
30 Jul 2020
12
29
Premis
2
Solsona
Moto
BMW R 1250 GS Exclusive
Bones, jo l'he fet aquesta setmana passada, val mol la pena, hi ha un munt de poblets (sense practicament ningú)
hem parat en algun llocque no hi habia ningú. feia força calor! tot i que hi ha algun tram que arribes a força alçada
si ho pots fer en dues etapes per allà es perfecte,
el tram de Cantavieja a Rubielos de Mora es força xulo, entre d'altres...
 
cesarserpi

cesarserpi

Cul quadrat
3 Oct 2020
82
160
Premis
3
Bones, jo l'he fet aquesta setmana passada, val mol la pena, hi ha un munt de poblets (sense practicament ningú)
hem parat en algun llocque no hi habia ningú. feia força calor! tot i que hi ha algun tram que arribes a força alçada
si ho pots fer en dues etapes per allà es perfecte,
el tram de Cantavieja a Rubielos de Mora es força xulo, entre d'altres...
Perdona la pregunta, dues etapes? És perque fas moltes parades turistiques? en marxa quan de temps es pot trigar? Son uns 60 km, no?
 
Johanovski

Johanovski

Rodant
24 Gen 2021
27
87
Premis
2
Bona tarda,
he estat intentant obrir la ruta i no he pogut ni amb el portàtil ni amb el mòbil, em podríeu explicar com puc fer-ho?

Moltes gràcies! ;) ?️
Hola! Jo vaig poder obrir la ruta sense cap problema en aquesta pàgina web:


Obres el fitxer allà on posa "Upload a GPS file", tries on vols que te l'ensenyi al desplegable de sota (Google Maps, imatge JPEG, etc) i te l'hauria de mostrar sense cap problema. :)
 
Johanovski

Johanovski

Rodant
24 Gen 2021
27
87
Premis
2
Merci a tots i totes per les respostes: demà engeguem la ruta amb 4 dies (un d'anada, un de tornada, i 2 entre arribar-hi, fer-la en dues parts, i marxar-ne tot comptant parades, una mica de senderisme i tot plegat)! ;)

La ruta en sí són poc més de 60 kms, o sigui que sí que la part de carretera es podria fer fàcilment amb un matí (sense comptar arribar allà, depenent d'on vinguis), però sembla que hi ha força llocs xulos per veure, fer alguna excursioneta, i agafar-te-la molt de tranquis...

Ja diré què tal ha estat a la tornada! Salut i gas! ?
 
JoanBP

JoanBP

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
7 Mar 2021
706
1.267
Premis
13
Torroella de Montgrí
Moto
HONDA NC750X ABS
Merci a tots i totes per les respostes: demà engeguem la ruta amb 4 dies (un d'anada, un de tornada, i 2 entre arribar-hi, fer-la en dues parts, i marxar-ne tot comptant parades, una mica de senderisme i tot plegat)! ;)

La ruta en sí són poc més de 60 kms, o sigui que sí que la part de carretera es podria fer fàcilment amb un matí (sense comptar arribar allà, depenent d'on vinguis), però sembla que hi ha força llocs xulos per veure, fer alguna excursioneta, i agafar-te-la molt de tranquis...

Ja diré què tal ha estat a la tornada! Salut i gas! ?
Que tingueu bona ruta!
 
  • Like
Reaccions: Johanovski
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.305
2.656
Premis
5
Merci a tots i totes per les respostes: demà engeguem la ruta amb 4 dies (un d'anada, un de tornada, i 2 entre arribar-hi, fer-la en dues parts, i marxar-ne tot comptant parades, una mica de senderisme i tot plegat)! ;)

La ruta en sí són poc més de 60 kms, o sigui que sí que la part de carretera es podria fer fàcilment amb un matí (sense comptar arribar allà, depenent d'on vinguis), però sembla que hi ha força llocs xulos per veure, fer alguna excursioneta, i agafar-te-la molt de tranquis...

Ja diré què tal ha estat a la tornada! Salut i gas! ?
Molt bona ruta company ✊
 
  • Like
Reaccions: Johanovski
cesarserpi

cesarserpi

Cul quadrat
3 Oct 2020
82
160
Premis
3
Merci a tots i totes per les respostes: demà engeguem la ruta amb 4 dies (un d'anada, un de tornada, i 2 entre arribar-hi, fer-la en dues parts, i marxar-ne tot comptant parades, una mica de senderisme i tot plegat)! ;)

La ruta en sí són poc més de 60 kms, o sigui que sí que la part de carretera es podria fer fàcilment amb un matí (sense comptar arribar allà, depenent d'on vinguis), però sembla que hi ha força llocs xulos per veure, fer alguna excursioneta, i agafar-te-la molt de tranquis...

Ja diré què tal ha estat a la tornada! Salut i gas! ?
A disfrutar... i bona ruta
 
  • Like
Reaccions: Johanovski
Johanovski

Johanovski

Rodant
24 Gen 2021
27
87
Premis
2
Iep! Per si algú més està interessat a fer-la, la ruta realment és molt xula! :)

La ruta en si és curteta (63 km total, crec), però si es fa amb uns quants dies, i s'aprofita per fer l'anada i la tornada per zones guais per allà a prop, val molt la pena! És espectacular la varietat de paisatges que et trobes i com canvia l'entorn amb pocs quilòmetres... A part, si sou dels que us agraden "anar a veure pedretes" (léase coses en ruines), estareu encantats amb la mà de poblets mig fantasma, ruines medievals i monestirs abandonats que hi ha per allà a prop...

Com que fer gaire autovia m'avorreix una mica, i com que teníem dies, vam baixar i pujar per carreteres molt petites, on només ens creuàvem algun tractoret de tan en tan, per pobles molt petits tot dormint en fondes, i per alguns ports de muntanya divertidíssims de fer... Vam entrar a Aragó per la zona de Matarraña, bastant al sud-oest de Catalunya, vam fer nit en un micro-poble de 80 habitants a l'únic hostal que hi havia, i des d'allà vam anar baixant fins a entrar a la Ruta del Silencio, que vam partir fent nit al mig per poder anar de tranquis i fer alguna caminadeta curta. En sortir de la Ruta del Silencio, vam pujar tot treient el nas al País Valencià, cap a la zona de Morella, on hi ha alguns ports i carreteretes molt maques, i des d'on es pot anar pujant fins entrar a les terres de l'Ebre per tornar cap a Catalunya un altre cop.

No us colgaré de fotos, però us en deixo just alguna per fer denteta...! ;)

IMG 4881
IMG 5026

IMG 4973
 
Tàrraco

Tàrraco

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
31 Ago 2017
445
679
Premis
8
Tarragona
Iep! Per si algú més està interessat a fer-la, la ruta realment és molt xula! :)

La ruta en si és curteta (63 km total, crec), però si es fa amb uns quants dies, i s'aprofita per fer l'anada i la tornada per zones guais per allà a prop, val molt la pena! És espectacular la varietat de paisatges que et trobes i com canvia l'entorn amb pocs quilòmetres... A part, si sou dels que us agraden "anar a veure pedretes" (léase coses en ruines), estareu encantats amb la mà de poblets mig fantasma, ruines medievals i monestirs abandonats que hi ha per allà a prop...

Com que fer gaire autovia m'avorreix una mica, i com que teníem dies, vam baixar i pujar per carreteres molt petites, on només ens creuàvem algun tractoret de tan en tan, per pobles molt petits tot dormint en fondes, i per alguns ports de muntanya divertidíssims de fer... Vam entrar a Aragó per la zona de Matarraña, bastant al sud-oest de Catalunya, vam fer nit en un micro-poble de 80 habitants a l'únic hostal que hi havia, i des d'allà vam anar baixant fins a entrar a la Ruta del Silencio, que vam partir fent nit al mig per poder anar de tranquis i fer alguna caminadeta curta. En sortir de la Ruta del Silencio, vam pujar tot treient el nas al País Valencià, cap a la zona de Morella, on hi ha alguns ports i carreteretes molt maques, i des d'on es pot anar pujant fins entrar a les terres de l'Ebre per tornar cap a Catalunya un altre cop.

No us colgaré de fotos, però us en deixo just alguna per fer denteta...! ;)

Veure l'arxiu adjunt 4123Veure l'arxiu adjunt 4124
Veure l'arxiu adjunt 4125
Gracies per la explicació, tenim ganes d'anar-hi algun dia d'aquests i així ja anem avisats.
 
  • Like
Reaccions: Johanovski

Fils similars