• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Ruta en moto Transpirenaica - 13 a 17 de juny del 2022

FormigaAtòmica

FormigaAtòmica

Cul quadrat
5 Abr 2021
87
313
Premis
32
Aquesta setmana he fet la Transpirinenca que feia molt temps que tenia en ment. Vaig dissenyar l’itinerari per fer-la tranquil·lament en quatre dies ja que el que realment desitjava era gaudir dels paisatges i l’entorn pel qual passaria. L’he gaudit molt. Ha estat una setmana amb molts contrastos de clima.

Ja només començar el primer dia (dilluns) ja estava plovent quan anava a sortir però va parar ràpidament. Durant el camí fins a Cadaqués vaig trobar trossos amb una mica de pluja i sol, i a partir d’aleshores ja feia calor, tot i alguns trossos del camí ben tapats i amb una mica de vent. La primera nit era dormir a Ribes de Freser, tot passant per diferents ports de muntanya que és al que realment es ve a fer en aquesta sortida (adjunto algunes fotos dels ports, no de tots) passant per algun tros de França. Al Port de la Bonaigua, per fer honor al seu nom, em vaig trobar que pujant fins a dalt, plovia i queia pedra i amb vent, amb el que vaig patir una mica per l’estat de la carretera i que la roba ja començava a calar i no tenia on parar per posar-me l'impermeable al cos i els pantalons. Però en arribar a dalt de cop va parar. A Ribes de Freser va caure una bona tromba però ja estava ben instal·lat.

El segon dia (dimarts) la ruta era més curta i només per Catalunya. Avui ja he trobat més motos. A primera hora feia una mica de fresqueta, desprès calor però pujant el Port de la Bonaigua, per fer honor al seu nom mentre pujava ha començat a ploure i a pedregar. M’he mullat i estava agafant molt fred però per sort en arribar a dalt ha parat de cop. M’he hagut d’esperar una estona ja que les “vaques” s’han posat al mig de la carretera i no es movien per res del món fins que un conductor quan ja portàvem uns 10 minuts ha començat a fer soroll i tocar la botzina i llavors s’han començat a apartar però amb la calma. He dinat a Vielha i quan he arribat a l’hotel, una bona dutxa i a voltar pel poble. Però era d’hora i les cuques piquen i he tornat cap a Vielha e Mijaran per passejar però abans he aprofitat per passar pel túnel de Vielha que feia moltíssims anys que no hi passava. Quin fred a dins buffff. Després passejar per Vielha i cap a l’hotel fins que s’ha posat a ploure a bots i barrals. Ruta: Ribes de Freser, collada de Toses, La Molina, Masella, Das, Martinet, La Seu d’Urgell, Adrall, Port del Cantó, Sort, Rialp, Pantà de la Torrassa, Llavorsí, Port de la Bonaigua, Baqueira-Beret, Salardú, Vielha e Mijaran i finalment a Bossòst. He gaudit com un nen petit. Quins ports per Déu. Quines vistes. Centenars de revolts. Motos. Bicicletes. Sol, pluja, pedregada, vent,… paisatges brutals.



El tercer dia (dimecres) era,potser, el dia potser més dur, pel munt de ports que volia fer. He perdut el número ja que no he fet fotos de tots però sí potser dels més coneguts. Ha fet moltíssima calor malgrat a primera hora (7:30) estava plovent. Tot sortint de Bossòst per ja engegar el primer coll (Eth Portilhon) la carretera estava molt mullada i també molt bruta de la pluja d’ahir a la nit i d’aquesta matinada. A partir d’aquí s’han anat succeint diferents colls/ports: Col de Peyresourde, Col d’Aspin, Col de Tourmalet (sense la famosa bicicleta ja que estaven d’obres), Col de Soulor, Col d’Aubisque (magnífic el port i sobretot les vistes) i finalment per entrar a Navarra pel Col de la Pierre Saint-Martín (i molts més que he passat i no anomeno). A banda de les impressionants vistes de l’alt Pirineu i que no deixen sinó més que meravellat, m´ha fet patir la calor que en alguns moments ha arribat als 36º. He suat com mai. Sort de la roba que reté molt bé la suor però el casc estava més que moll. La ruta més que llarga en quilòmetres (en total he acabat fent 399 quilòmetres) se m’ha fet pesada en el sentit de les hores sobre la moto ja que en alguns trams hi havia molta brutícia a les carreteres per les pluges, mullades sobretot al inici, amb molts i molts trossos amb graveta (als francesos els hi encanta posar graveta, suposo que ho fan perquè la gent no corri però en moto és molt perillós, a banda de les pintades de quitrà que posen en els forats que fan que la moto patini). També he trobat grups de cotxes antics i grups de cotxes d’alta gamma (Ferrari, Porsche, Masserati, Audi RS8,…). Resumint: dia genial.

El darrer dia de l’aventura (dijous) era arribar al Far de Higer (Higer Lurmunturre). Ha estat un altra dia intens de calor sufocant i horrible. Però les forces per aconseguir la fita ha estat superior al cansament i sobretot el desgast físic degut a la calor i que en algun moment m’ha fet patir per no tenir un cop de calor. Per sort he pogut reposar, amb força líquid i a l’ombra al poble de Oiartzun ja que no trobava comerços oberts. Finalment una vegada reposat líquid i sense la calor sufocant he continuat la ruta per anar al Cabo Higer, fer la foto de rigor i després anar a la platja d’Hondarribia (Cantàbric) per buidar l’ampolla amb aigua del Mediterrani que vaig omplir a Cadaqués tot seguint la tradició de la ruta. Tot i no fer tants ports de muntanya com els dies anteriors la ruta ha estat magnífica tot passant per racons idíl·lics i a més amb molt poc trànsit i quasi nul en molts trossos. I m’ha estranyat ja que eren preciosos. La ruta d’avui: Sortida de Espinal, Roncesvalles, Alto de Izpegi-Ko Gaina, Collado de Urkiaga, Artesiagako Gaina-Alto de Artesiaga, Irurita, Embalse de San Antón (Endara), Oiartzun, Pasai Donibane, Hondarribia, Cabo Higer/Higer Lurmunturre, Playa de Hondarribia per acabar anant a l’hotel a Lesaka. Finalment des de la sortida de casa fins el Cabo Higer hem fet un total de 1319 quilòmetres. I demà la tornada que sumaren encara més qm.

El divendres, tornada a,n algo més de 500 quilòmetres i amb una calor sufocant però content per com havia anat tot plegat.

He aprés moltes coses. L’he fet sol i la tornaria a fer, però és més recomanable ser almenys dues motos. També he vist que s’ha d’anar molt més preparat, en el sentit de no refiar-se del mòbil (en vàries ocasions se’m parava per escalfor i també pèrdues de connectivitat ja que no hi havia cobertura). S’ha d’anar amb un bon navegador de GPS tipus Tomtom però també amb plànols de carretera de tota la vida (paper), ja que m’hagués anat molt bé en algun ports de muntanya que el mòbil em deia que no passés per algun tros com si estigués tallat i realment no ho estava i tampoc sabia on aniria a parar ja que perdia la cobertura. Tot això em va passar ja que tot i que portava la ruta planificada, quan veia segons quina carretera o port (col), mirava de pujar-hi tot i no tenir-ho previst. Avantatge d’anar sol, que vas decidint sobre la marxa quan ho creus convenient :).

En total he sumat 1.843 quilòmetres a la TMAX.

Si us puc donar un consell i podeu, mireu de fer-la. És un passada. IMG 4140IMG 4211IMG 4227IMG 4269IMG 4320IMG 4326IMG 4349IMG 4356IMG 4363IMG 4410
 
FormigaAtòmica

FormigaAtòmica

Cul quadrat
5 Abr 2021
87
313
Premis
32
Aquesta setmana he fet la Transpirinenca que feia molt temps que tenia en ment. Vaig dissenyar l’itinerari per fer-la tranquil·lament en quatre dies ja que el que realment desitjava era gaudir dels paisatges i l’entorn pel qual passaria. L’he gaudit molt. Ha estat una setmana amb molts contrastos de clima.

Ja només començar el primer dia (dilluns) ja estava plovent quan anava a sortir però va parar ràpidament. Durant el camí fins a Cadaqués vaig trobar trossos amb una mica de pluja i sol, i a partir d’aleshores ja feia calor, tot i alguns trossos del camí ben tapats i amb una mica de vent. La primera nit era dormir a Ribes de Freser, tot passant per diferents ports de muntanya que és al que realment es ve a fer en aquesta sortida (adjunto algunes fotos dels ports, no de tots) passant per algun tros de França. Al Port de la Bonaigua, per fer honor al seu nom, em vaig trobar que pujant fins a dalt, plovia i queia pedra i amb vent, amb el que vaig patir una mica per l’estat de la carretera i que la roba ja començava a calar i no tenia on parar per posar-me l'impermeable al cos i els pantalons. Però en arribar a dalt de cop va parar. A Ribes de Freser va caure una bona tromba però ja estava ben instal·lat.

El segon dia (dimarts) la ruta era més curta i només per Catalunya. Avui ja he trobat més motos. A primera hora feia una mica de fresqueta, desprès calor però pujant el Port de la Bonaigua, per fer honor al seu nom mentre pujava ha començat a ploure i a pedregar. M’he mullat i estava agafant molt fred però per sort en arribar a dalt ha parat de cop. M’he hagut d’esperar una estona ja que les “vaques” s’han posat al mig de la carretera i no es movien per res del món fins que un conductor quan ja portàvem uns 10 minuts ha començat a fer soroll i tocar la botzina i llavors s’han començat a apartar però amb la calma. He dinat a Vielha i quan he arribat a l’hotel, una bona dutxa i a voltar pel poble. Però era d’hora i les cuques piquen i he tornat cap a Vielha e Mijaran per passejar però abans he aprofitat per passar pel túnel de Vielha que feia moltíssims anys que no hi passava. Quin fred a dins buffff. Després passejar per Vielha i cap a l’hotel fins que s’ha posat a ploure a bots i barrals. Ruta: Ribes de Freser, collada de Toses, La Molina, Masella, Das, Martinet, La Seu d’Urgell, Adrall, Port del Cantó, Sort, Rialp, Pantà de la Torrassa, Llavorsí, Port de la Bonaigua, Baqueira-Beret, Salardú, Vielha e Mijaran i finalment a Bossòst. He gaudit com un nen petit. Quins ports per Déu. Quines vistes. Centenars de revolts. Motos. Bicicletes. Sol, pluja, pedregada, vent,… paisatges brutals.



El tercer dia (dimecres) era,potser, el dia potser més dur, pel munt de ports que volia fer. He perdut el número ja que no he fet fotos de tots però sí potser dels més coneguts. Ha fet moltíssima calor malgrat a primera hora (7:30) estava plovent. Tot sortint de Bossòst per ja engegar el primer coll (Eth Portilhon) la carretera estava molt mullada i també molt bruta de la pluja d’ahir a la nit i d’aquesta matinada. A partir d’aquí s’han anat succeint diferents colls/ports: Col de Peyresourde, Col d’Aspin, Col de Tourmalet (sense la famosa bicicleta ja que estaven d’obres), Col de Soulor, Col d’Aubisque (magnífic el port i sobretot les vistes) i finalment per entrar a Navarra pel Col de la Pierre Saint-Martín (i molts més que he passat i no anomeno). A banda de les impressionants vistes de l’alt Pirineu i que no deixen sinó més que meravellat, m´ha fet patir la calor que en alguns moments ha arribat als 36º. He suat com mai. Sort de la roba que reté molt bé la suor però el casc estava més que moll. La ruta més que llarga en quilòmetres (en total he acabat fent 399 quilòmetres) se m’ha fet pesada en el sentit de les hores sobre la moto ja que en alguns trams hi havia molta brutícia a les carreteres per les pluges, mullades sobretot al inici, amb molts i molts trossos amb graveta (als francesos els hi encanta posar graveta, suposo que ho fan perquè la gent no corri però en moto és molt perillós, a banda de les pintades de quitrà que posen en els forats que fan que la moto patini). També he trobat grups de cotxes antics i grups de cotxes d’alta gamma (Ferrari, Porsche, Masserati, Audi RS8,…). Resumint: dia genial.

El darrer dia de l’aventura (dijous) era arribar al Far de Higer (Higer Lurmunturre). Ha estat un altra dia intens de calor sufocant i horrible. Però les forces per aconseguir la fita ha estat superior al cansament i sobretot el desgast físic degut a la calor i que en algun moment m’ha fet patir per no tenir un cop de calor. Per sort he pogut reposar, amb força líquid i a l’ombra al poble de Oiartzun ja que no trobava comerços oberts. Finalment una vegada reposat líquid i sense la calor sufocant he continuat la ruta per anar al Cabo Higer, fer la foto de rigor i després anar a la platja d’Hondarribia (Cantàbric) per buidar l’ampolla amb aigua del Mediterrani que vaig omplir a Cadaqués tot seguint la tradició de la ruta. Tot i no fer tants ports de muntanya com els dies anteriors la ruta ha estat magnífica tot passant per racons idíl·lics i a més amb molt poc trànsit i quasi nul en molts trossos. I m’ha estranyat ja que eren preciosos. La ruta d’avui: Sortida de Espinal, Roncesvalles, Alto de Izpegi-Ko Gaina, Collado de Urkiaga, Artesiagako Gaina-Alto de Artesiaga, Irurita, Embalse de San Antón (Endara), Oiartzun, Pasai Donibane, Hondarribia, Cabo Higer/Higer Lurmunturre, Playa de Hondarribia per acabar anant a l’hotel a Lesaka. Finalment des de la sortida de casa fins el Cabo Higer hem fet un total de 1319 quilòmetres. I demà la tornada que sumaren encara més qm.

El divendres, tornada a,n algo més de 500 quilòmetres i amb una calor sufocant però content per com havia anat tot plegat.

He aprés moltes coses. L’he fet sol i la tornaria a fer, però és més recomanable ser almenys dues motos. També he vist que s’ha d’anar molt més preparat, en el sentit de no refiar-se del mòbil (en vàries ocasions se’m parava per escalfor i també pèrdues de connectivitat ja que no hi havia cobertura). S’ha d’anar amb un bon navegador de GPS tipus Tomtom però també amb plànols de carretera de tota la vida (paper), ja que m’hagués anat molt bé en algun ports de muntanya que el mòbil em deia que no passés per algun tros com si estigués tallat i realment no ho estava i tampoc sabia on aniria a parar ja que perdia la cobertura. Tot això em va passar ja que tot i que portava la ruta planificada, quan veia segons quina carretera o port (col), mirava de pujar-hi tot i no tenir-ho previst. Avantatge d’anar sol, que vas decidint sobre la marxa quan ho creus convenient :).

En total he sumat 1.843 quilòmetres a la TMAX.

Si us puc donar un consell i podeu, mireu de fer-la. És un passada.Veure l'arxiu adjunt 5421Veure l'arxiu adjunt 5422Veure l'arxiu adjunt 5423Veure l'arxiu adjunt 5424Veure l'arxiu adjunt 5425Veure l'arxiu adjunt 5426Veure l'arxiu adjunt 5427Veure l'arxiu adjunt 5428Veure l'arxiu adjunt 5429Veure l'arxiu adjunt 5430
IMG 4411IMG 4416IMG 4426IMG 4447IMG 4450
 
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.305
2.656
Premis
5
Aquesta setmana he fet la Transpirinenca que feia molt temps que tenia en ment. Vaig dissenyar l’itinerari per fer-la tranquil·lament en quatre dies ja que el que realment desitjava era gaudir dels paisatges i l’entorn pel qual passaria. L’he gaudit molt. Ha estat una setmana amb molts contrastos de clima.

Ja només començar el primer dia (dilluns) ja estava plovent quan anava a sortir però va parar ràpidament. Durant el camí fins a Cadaqués vaig trobar trossos amb una mica de pluja i sol, i a partir d’aleshores ja feia calor, tot i alguns trossos del camí ben tapats i amb una mica de vent. La primera nit era dormir a Ribes de Freser, tot passant per diferents ports de muntanya que és al que realment es ve a fer en aquesta sortida (adjunto algunes fotos dels ports, no de tots) passant per algun tros de França. Al Port de la Bonaigua, per fer honor al seu nom, em vaig trobar que pujant fins a dalt, plovia i queia pedra i amb vent, amb el que vaig patir una mica per l’estat de la carretera i que la roba ja començava a calar i no tenia on parar per posar-me l'impermeable al cos i els pantalons. Però en arribar a dalt de cop va parar. A Ribes de Freser va caure una bona tromba però ja estava ben instal·lat.

El segon dia (dimarts) la ruta era més curta i només per Catalunya. Avui ja he trobat més motos. A primera hora feia una mica de fresqueta, desprès calor però pujant el Port de la Bonaigua, per fer honor al seu nom mentre pujava ha començat a ploure i a pedregar. M’he mullat i estava agafant molt fred però per sort en arribar a dalt ha parat de cop. M’he hagut d’esperar una estona ja que les “vaques” s’han posat al mig de la carretera i no es movien per res del món fins que un conductor quan ja portàvem uns 10 minuts ha començat a fer soroll i tocar la botzina i llavors s’han començat a apartar però amb la calma. He dinat a Vielha i quan he arribat a l’hotel, una bona dutxa i a voltar pel poble. Però era d’hora i les cuques piquen i he tornat cap a Vielha e Mijaran per passejar però abans he aprofitat per passar pel túnel de Vielha que feia moltíssims anys que no hi passava. Quin fred a dins buffff. Després passejar per Vielha i cap a l’hotel fins que s’ha posat a ploure a bots i barrals. Ruta: Ribes de Freser, collada de Toses, La Molina, Masella, Das, Martinet, La Seu d’Urgell, Adrall, Port del Cantó, Sort, Rialp, Pantà de la Torrassa, Llavorsí, Port de la Bonaigua, Baqueira-Beret, Salardú, Vielha e Mijaran i finalment a Bossòst. He gaudit com un nen petit. Quins ports per Déu. Quines vistes. Centenars de revolts. Motos. Bicicletes. Sol, pluja, pedregada, vent,… paisatges brutals.



El tercer dia (dimecres) era,potser, el dia potser més dur, pel munt de ports que volia fer. He perdut el número ja que no he fet fotos de tots però sí potser dels més coneguts. Ha fet moltíssima calor malgrat a primera hora (7:30) estava plovent. Tot sortint de Bossòst per ja engegar el primer coll (Eth Portilhon) la carretera estava molt mullada i també molt bruta de la pluja d’ahir a la nit i d’aquesta matinada. A partir d’aquí s’han anat succeint diferents colls/ports: Col de Peyresourde, Col d’Aspin, Col de Tourmalet (sense la famosa bicicleta ja que estaven d’obres), Col de Soulor, Col d’Aubisque (magnífic el port i sobretot les vistes) i finalment per entrar a Navarra pel Col de la Pierre Saint-Martín (i molts més que he passat i no anomeno). A banda de les impressionants vistes de l’alt Pirineu i que no deixen sinó més que meravellat, m´ha fet patir la calor que en alguns moments ha arribat als 36º. He suat com mai. Sort de la roba que reté molt bé la suor però el casc estava més que moll. La ruta més que llarga en quilòmetres (en total he acabat fent 399 quilòmetres) se m’ha fet pesada en el sentit de les hores sobre la moto ja que en alguns trams hi havia molta brutícia a les carreteres per les pluges, mullades sobretot al inici, amb molts i molts trossos amb graveta (als francesos els hi encanta posar graveta, suposo que ho fan perquè la gent no corri però en moto és molt perillós, a banda de les pintades de quitrà que posen en els forats que fan que la moto patini). També he trobat grups de cotxes antics i grups de cotxes d’alta gamma (Ferrari, Porsche, Masserati, Audi RS8,…). Resumint: dia genial.

El darrer dia de l’aventura (dijous) era arribar al Far de Higer (Higer Lurmunturre). Ha estat un altra dia intens de calor sufocant i horrible. Però les forces per aconseguir la fita ha estat superior al cansament i sobretot el desgast físic degut a la calor i que en algun moment m’ha fet patir per no tenir un cop de calor. Per sort he pogut reposar, amb força líquid i a l’ombra al poble de Oiartzun ja que no trobava comerços oberts. Finalment una vegada reposat líquid i sense la calor sufocant he continuat la ruta per anar al Cabo Higer, fer la foto de rigor i després anar a la platja d’Hondarribia (Cantàbric) per buidar l’ampolla amb aigua del Mediterrani que vaig omplir a Cadaqués tot seguint la tradició de la ruta. Tot i no fer tants ports de muntanya com els dies anteriors la ruta ha estat magnífica tot passant per racons idíl·lics i a més amb molt poc trànsit i quasi nul en molts trossos. I m’ha estranyat ja que eren preciosos. La ruta d’avui: Sortida de Espinal, Roncesvalles, Alto de Izpegi-Ko Gaina, Collado de Urkiaga, Artesiagako Gaina-Alto de Artesiaga, Irurita, Embalse de San Antón (Endara), Oiartzun, Pasai Donibane, Hondarribia, Cabo Higer/Higer Lurmunturre, Playa de Hondarribia per acabar anant a l’hotel a Lesaka. Finalment des de la sortida de casa fins el Cabo Higer hem fet un total de 1319 quilòmetres. I demà la tornada que sumaren encara més qm.

El divendres, tornada a,n algo més de 500 quilòmetres i amb una calor sufocant però content per com havia anat tot plegat.

He aprés moltes coses. L’he fet sol i la tornaria a fer, però és més recomanable ser almenys dues motos. També he vist que s’ha d’anar molt més preparat, en el sentit de no refiar-se del mòbil (en vàries ocasions se’m parava per escalfor i també pèrdues de connectivitat ja que no hi havia cobertura). S’ha d’anar amb un bon navegador de GPS tipus Tomtom però també amb plànols de carretera de tota la vida (paper), ja que m’hagués anat molt bé en algun ports de muntanya que el mòbil em deia que no passés per algun tros com si estigués tallat i realment no ho estava i tampoc sabia on aniria a parar ja que perdia la cobertura. Tot això em va passar ja que tot i que portava la ruta planificada, quan veia segons quina carretera o port (col), mirava de pujar-hi tot i no tenir-ho previst. Avantatge d’anar sol, que vas decidint sobre la marxa quan ho creus convenient :).

En total he sumat 1.843 quilòmetres a la TMAX.

Si us puc donar un consell i podeu, mireu de fer-la. És un passada.Veure l'arxiu adjunt 5421Veure l'arxiu adjunt 5422Veure l'arxiu adjunt 5423Veure l'arxiu adjunt 5424Veure l'arxiu adjunt 5425Veure l'arxiu adjunt 5426Veure l'arxiu adjunt 5427Veure l'arxiu adjunt 5428Veure l'arxiu adjunt 5429Veure l'arxiu adjunt 5430
Bon dia!! Moltes gràcies per compartir l'aventura Joan, un servidor la té pendent de fa temps i és d'agrair conèixer l'experiència de companys amb la transpi ??

T'assigno el premi virtual al perfil?
 
pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
277
778
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
Aquesta setmana he fet la Transpirinenca que feia molt temps que tenia en ment. Vaig dissenyar l’itinerari per fer-la tranquil·lament en quatre dies ja que el que realment desitjava era gaudir dels paisatges i l’entorn pel qual passaria. L’he gaudit molt. Ha estat una setmana amb molts contrastos de clima.

Ja només començar el primer dia (dilluns) ja estava plovent quan anava a sortir però va parar ràpidament. Durant el camí fins a Cadaqués vaig trobar trossos amb una mica de pluja i sol, i a partir d’aleshores ja feia calor, tot i alguns trossos del camí ben tapats i amb una mica de vent. La primera nit era dormir a Ribes de Freser, tot passant per diferents ports de muntanya que és al que realment es ve a fer en aquesta sortida (adjunto algunes fotos dels ports, no de tots) passant per algun tros de França. Al Port de la Bonaigua, per fer honor al seu nom, em vaig trobar que pujant fins a dalt, plovia i queia pedra i amb vent, amb el que vaig patir una mica per l’estat de la carretera i que la roba ja començava a calar i no tenia on parar per posar-me l'impermeable al cos i els pantalons. Però en arribar a dalt de cop va parar. A Ribes de Freser va caure una bona tromba però ja estava ben instal·lat.

El segon dia (dimarts) la ruta era més curta i només per Catalunya. Avui ja he trobat més motos. A primera hora feia una mica de fresqueta, desprès calor però pujant el Port de la Bonaigua, per fer honor al seu nom mentre pujava ha començat a ploure i a pedregar. M’he mullat i estava agafant molt fred però per sort en arribar a dalt ha parat de cop. M’he hagut d’esperar una estona ja que les “vaques” s’han posat al mig de la carretera i no es movien per res del món fins que un conductor quan ja portàvem uns 10 minuts ha començat a fer soroll i tocar la botzina i llavors s’han començat a apartar però amb la calma. He dinat a Vielha i quan he arribat a l’hotel, una bona dutxa i a voltar pel poble. Però era d’hora i les cuques piquen i he tornat cap a Vielha e Mijaran per passejar però abans he aprofitat per passar pel túnel de Vielha que feia moltíssims anys que no hi passava. Quin fred a dins buffff. Després passejar per Vielha i cap a l’hotel fins que s’ha posat a ploure a bots i barrals. Ruta: Ribes de Freser, collada de Toses, La Molina, Masella, Das, Martinet, La Seu d’Urgell, Adrall, Port del Cantó, Sort, Rialp, Pantà de la Torrassa, Llavorsí, Port de la Bonaigua, Baqueira-Beret, Salardú, Vielha e Mijaran i finalment a Bossòst. He gaudit com un nen petit. Quins ports per Déu. Quines vistes. Centenars de revolts. Motos. Bicicletes. Sol, pluja, pedregada, vent,… paisatges brutals.



El tercer dia (dimecres) era,potser, el dia potser més dur, pel munt de ports que volia fer. He perdut el número ja que no he fet fotos de tots però sí potser dels més coneguts. Ha fet moltíssima calor malgrat a primera hora (7:30) estava plovent. Tot sortint de Bossòst per ja engegar el primer coll (Eth Portilhon) la carretera estava molt mullada i també molt bruta de la pluja d’ahir a la nit i d’aquesta matinada. A partir d’aquí s’han anat succeint diferents colls/ports: Col de Peyresourde, Col d’Aspin, Col de Tourmalet (sense la famosa bicicleta ja que estaven d’obres), Col de Soulor, Col d’Aubisque (magnífic el port i sobretot les vistes) i finalment per entrar a Navarra pel Col de la Pierre Saint-Martín (i molts més que he passat i no anomeno). A banda de les impressionants vistes de l’alt Pirineu i que no deixen sinó més que meravellat, m´ha fet patir la calor que en alguns moments ha arribat als 36º. He suat com mai. Sort de la roba que reté molt bé la suor però el casc estava més que moll. La ruta més que llarga en quilòmetres (en total he acabat fent 399 quilòmetres) se m’ha fet pesada en el sentit de les hores sobre la moto ja que en alguns trams hi havia molta brutícia a les carreteres per les pluges, mullades sobretot al inici, amb molts i molts trossos amb graveta (als francesos els hi encanta posar graveta, suposo que ho fan perquè la gent no corri però en moto és molt perillós, a banda de les pintades de quitrà que posen en els forats que fan que la moto patini). També he trobat grups de cotxes antics i grups de cotxes d’alta gamma (Ferrari, Porsche, Masserati, Audi RS8,…). Resumint: dia genial.

El darrer dia de l’aventura (dijous) era arribar al Far de Higer (Higer Lurmunturre). Ha estat un altra dia intens de calor sufocant i horrible. Però les forces per aconseguir la fita ha estat superior al cansament i sobretot el desgast físic degut a la calor i que en algun moment m’ha fet patir per no tenir un cop de calor. Per sort he pogut reposar, amb força líquid i a l’ombra al poble de Oiartzun ja que no trobava comerços oberts. Finalment una vegada reposat líquid i sense la calor sufocant he continuat la ruta per anar al Cabo Higer, fer la foto de rigor i després anar a la platja d’Hondarribia (Cantàbric) per buidar l’ampolla amb aigua del Mediterrani que vaig omplir a Cadaqués tot seguint la tradició de la ruta. Tot i no fer tants ports de muntanya com els dies anteriors la ruta ha estat magnífica tot passant per racons idíl·lics i a més amb molt poc trànsit i quasi nul en molts trossos. I m’ha estranyat ja que eren preciosos. La ruta d’avui: Sortida de Espinal, Roncesvalles, Alto de Izpegi-Ko Gaina, Collado de Urkiaga, Artesiagako Gaina-Alto de Artesiaga, Irurita, Embalse de San Antón (Endara), Oiartzun, Pasai Donibane, Hondarribia, Cabo Higer/Higer Lurmunturre, Playa de Hondarribia per acabar anant a l’hotel a Lesaka. Finalment des de la sortida de casa fins el Cabo Higer hem fet un total de 1319 quilòmetres. I demà la tornada que sumaren encara més qm.

El divendres, tornada a,n algo més de 500 quilòmetres i amb una calor sufocant però content per com havia anat tot plegat.

He aprés moltes coses. L’he fet sol i la tornaria a fer, però és més recomanable ser almenys dues motos. També he vist que s’ha d’anar molt més preparat, en el sentit de no refiar-se del mòbil (en vàries ocasions se’m parava per escalfor i també pèrdues de connectivitat ja que no hi havia cobertura). S’ha d’anar amb un bon navegador de GPS tipus Tomtom però també amb plànols de carretera de tota la vida (paper), ja que m’hagués anat molt bé en algun ports de muntanya que el mòbil em deia que no passés per algun tros com si estigués tallat i realment no ho estava i tampoc sabia on aniria a parar ja que perdia la cobertura. Tot això em va passar ja que tot i que portava la ruta planificada, quan veia segons quina carretera o port (col), mirava de pujar-hi tot i no tenir-ho previst. Avantatge d’anar sol, que vas decidint sobre la marxa quan ho creus convenient :).

En total he sumat 1.843 quilòmetres a la TMAX.

Si us puc donar un consell i podeu, mireu de fer-la. És un passada.Veure l'arxiu adjunt 5421Veure l'arxiu adjunt 5422Veure l'arxiu adjunt 5423Veure l'arxiu adjunt 5424Veure l'arxiu adjunt 5425Veure l'arxiu adjunt 5426Veure l'arxiu adjunt 5427Veure l'arxiu adjunt 5428Veure l'arxiu adjunt 5429Veure l'arxiu adjunt 5430
Quina passada de ruta!! Enhorabona ???
 
FormigaAtòmica

FormigaAtòmica

Cul quadrat
5 Abr 2021
87
313
Premis
32
Bon dia!! Moltes gràcies per compartir l'aventura Joan, un servidor la té pendent de fa temps i és d'agrair conèixer l'experiència de companys amb la transpi ??

T'assigno el premi virtual al perfil?
Doncs no la deixis de tenir pendent perquè crec que la gauiràs molt. I si tens més tempos millor, ja que pots anar visitant molts pobles i racons preciosos que no vaig poder gaudir per la premura en el temps ja que tenia fetes les reserves dels hotels.
 
Jaumenovas

Jaumenovas

Residència habitual: Sobre Rodes
16 Nov 2020
459
1.515
Premis
32
Moto
Honda X-ADV 750
Aquesta setmana he fet la Transpirinenca que feia molt temps que tenia en ment. Vaig dissenyar l’itinerari per fer-la tranquil·lament en quatre dies ja que el que realment desitjava era gaudir dels paisatges i l’entorn pel qual passaria. L’he gaudit molt. Ha estat una setmana amb molts contrastos de clima.

Ja només començar el primer dia (dilluns) ja estava plovent quan anava a sortir però va parar ràpidament. Durant el camí fins a Cadaqués vaig trobar trossos amb una mica de pluja i sol, i a partir d’aleshores ja feia calor, tot i alguns trossos del camí ben tapats i amb una mica de vent. La primera nit era dormir a Ribes de Freser, tot passant per diferents ports de muntanya que és al que realment es ve a fer en aquesta sortida (adjunto algunes fotos dels ports, no de tots) passant per algun tros de França. Al Port de la Bonaigua, per fer honor al seu nom, em vaig trobar que pujant fins a dalt, plovia i queia pedra i amb vent, amb el que vaig patir una mica per l’estat de la carretera i que la roba ja començava a calar i no tenia on parar per posar-me l'impermeable al cos i els pantalons. Però en arribar a dalt de cop va parar. A Ribes de Freser va caure una bona tromba però ja estava ben instal·lat.

El segon dia (dimarts) la ruta era més curta i només per Catalunya. Avui ja he trobat més motos. A primera hora feia una mica de fresqueta, desprès calor però pujant el Port de la Bonaigua, per fer honor al seu nom mentre pujava ha començat a ploure i a pedregar. M’he mullat i estava agafant molt fred però per sort en arribar a dalt ha parat de cop. M’he hagut d’esperar una estona ja que les “vaques” s’han posat al mig de la carretera i no es movien per res del món fins que un conductor quan ja portàvem uns 10 minuts ha començat a fer soroll i tocar la botzina i llavors s’han començat a apartar però amb la calma. He dinat a Vielha i quan he arribat a l’hotel, una bona dutxa i a voltar pel poble. Però era d’hora i les cuques piquen i he tornat cap a Vielha e Mijaran per passejar però abans he aprofitat per passar pel túnel de Vielha que feia moltíssims anys que no hi passava. Quin fred a dins buffff. Després passejar per Vielha i cap a l’hotel fins que s’ha posat a ploure a bots i barrals. Ruta: Ribes de Freser, collada de Toses, La Molina, Masella, Das, Martinet, La Seu d’Urgell, Adrall, Port del Cantó, Sort, Rialp, Pantà de la Torrassa, Llavorsí, Port de la Bonaigua, Baqueira-Beret, Salardú, Vielha e Mijaran i finalment a Bossòst. He gaudit com un nen petit. Quins ports per Déu. Quines vistes. Centenars de revolts. Motos. Bicicletes. Sol, pluja, pedregada, vent,… paisatges brutals.



El tercer dia (dimecres) era,potser, el dia potser més dur, pel munt de ports que volia fer. He perdut el número ja que no he fet fotos de tots però sí potser dels més coneguts. Ha fet moltíssima calor malgrat a primera hora (7:30) estava plovent. Tot sortint de Bossòst per ja engegar el primer coll (Eth Portilhon) la carretera estava molt mullada i també molt bruta de la pluja d’ahir a la nit i d’aquesta matinada. A partir d’aquí s’han anat succeint diferents colls/ports: Col de Peyresourde, Col d’Aspin, Col de Tourmalet (sense la famosa bicicleta ja que estaven d’obres), Col de Soulor, Col d’Aubisque (magnífic el port i sobretot les vistes) i finalment per entrar a Navarra pel Col de la Pierre Saint-Martín (i molts més que he passat i no anomeno). A banda de les impressionants vistes de l’alt Pirineu i que no deixen sinó més que meravellat, m´ha fet patir la calor que en alguns moments ha arribat als 36º. He suat com mai. Sort de la roba que reté molt bé la suor però el casc estava més que moll. La ruta més que llarga en quilòmetres (en total he acabat fent 399 quilòmetres) se m’ha fet pesada en el sentit de les hores sobre la moto ja que en alguns trams hi havia molta brutícia a les carreteres per les pluges, mullades sobretot al inici, amb molts i molts trossos amb graveta (als francesos els hi encanta posar graveta, suposo que ho fan perquè la gent no corri però en moto és molt perillós, a banda de les pintades de quitrà que posen en els forats que fan que la moto patini). També he trobat grups de cotxes antics i grups de cotxes d’alta gamma (Ferrari, Porsche, Masserati, Audi RS8,…). Resumint: dia genial.

El darrer dia de l’aventura (dijous) era arribar al Far de Higer (Higer Lurmunturre). Ha estat un altra dia intens de calor sufocant i horrible. Però les forces per aconseguir la fita ha estat superior al cansament i sobretot el desgast físic degut a la calor i que en algun moment m’ha fet patir per no tenir un cop de calor. Per sort he pogut reposar, amb força líquid i a l’ombra al poble de Oiartzun ja que no trobava comerços oberts. Finalment una vegada reposat líquid i sense la calor sufocant he continuat la ruta per anar al Cabo Higer, fer la foto de rigor i després anar a la platja d’Hondarribia (Cantàbric) per buidar l’ampolla amb aigua del Mediterrani que vaig omplir a Cadaqués tot seguint la tradició de la ruta. Tot i no fer tants ports de muntanya com els dies anteriors la ruta ha estat magnífica tot passant per racons idíl·lics i a més amb molt poc trànsit i quasi nul en molts trossos. I m’ha estranyat ja que eren preciosos. La ruta d’avui: Sortida de Espinal, Roncesvalles, Alto de Izpegi-Ko Gaina, Collado de Urkiaga, Artesiagako Gaina-Alto de Artesiaga, Irurita, Embalse de San Antón (Endara), Oiartzun, Pasai Donibane, Hondarribia, Cabo Higer/Higer Lurmunturre, Playa de Hondarribia per acabar anant a l’hotel a Lesaka. Finalment des de la sortida de casa fins el Cabo Higer hem fet un total de 1319 quilòmetres. I demà la tornada que sumaren encara més qm.

El divendres, tornada a,n algo més de 500 quilòmetres i amb una calor sufocant però content per com havia anat tot plegat.

He aprés moltes coses. L’he fet sol i la tornaria a fer, però és més recomanable ser almenys dues motos. També he vist que s’ha d’anar molt més preparat, en el sentit de no refiar-se del mòbil (en vàries ocasions se’m parava per escalfor i també pèrdues de connectivitat ja que no hi havia cobertura). S’ha d’anar amb un bon navegador de GPS tipus Tomtom però també amb plànols de carretera de tota la vida (paper), ja que m’hagués anat molt bé en algun ports de muntanya que el mòbil em deia que no passés per algun tros com si estigués tallat i realment no ho estava i tampoc sabia on aniria a parar ja que perdia la cobertura. Tot això em va passar ja que tot i que portava la ruta planificada, quan veia segons quina carretera o port (col), mirava de pujar-hi tot i no tenir-ho previst. Avantatge d’anar sol, que vas decidint sobre la marxa quan ho creus convenient :).

En total he sumat 1.843 quilòmetres a la TMAX.

Si us puc donar un consell i podeu, mireu de fer-la. És un passada.Veure l'arxiu adjunt 5421Veure l'arxiu adjunt 5422Veure l'arxiu adjunt 5423Veure l'arxiu adjunt 5424Veure l'arxiu adjunt 5425Veure l'arxiu adjunt 5426Veure l'arxiu adjunt 5427Veure l'arxiu adjunt 5428Veure l'arxiu adjunt 5429Veure l'arxiu adjunt 5430
Jo, com que aviat tindré la nova X-ADV i pel proper any ja la tindré rodada, espero no tenir problems familiars i fer-la, però no sol, millor acompanyat, i si tú Joan vols repetir-la, ja tindries un company, de fet ja ens coneixem d’haver fet algunes sortidetes plegats i que espero continuem fent.
Ja te anat seguint per Instagram i s’em han possat les dents largues de semblant gesta i encara amb més mèrit d’haver-la fet tú tot sol amb la T-Max..
Enhorabona Joan‼️??✌️
 
raulsade

raulsade

Motoaddicte
16 Jun 2021
133
291
Premis
6
Terrassa
Moto
Kawasaki Versys 650
Aquesta setmana he fet la Transpirinenca que feia molt temps que tenia en ment. Vaig dissenyar l’itinerari per fer-la tranquil·lament en quatre dies ja que el que realment desitjava era gaudir dels paisatges i l’entorn pel qual passaria. L’he gaudit molt. Ha estat una setmana amb molts contrastos de clima.

Ja només començar el primer dia (dilluns) ja estava plovent quan anava a sortir però va parar ràpidament. Durant el camí fins a Cadaqués vaig trobar trossos amb una mica de pluja i sol, i a partir d’aleshores ja feia calor, tot i alguns trossos del camí ben tapats i amb una mica de vent. La primera nit era dormir a Ribes de Freser, tot passant per diferents ports de muntanya que és al que realment es ve a fer en aquesta sortida (adjunto algunes fotos dels ports, no de tots) passant per algun tros de França. Al Port de la Bonaigua, per fer honor al seu nom, em vaig trobar que pujant fins a dalt, plovia i queia pedra i amb vent, amb el que vaig patir una mica per l’estat de la carretera i que la roba ja començava a calar i no tenia on parar per posar-me l'impermeable al cos i els pantalons. Però en arribar a dalt de cop va parar. A Ribes de Freser va caure una bona tromba però ja estava ben instal·lat.

El segon dia (dimarts) la ruta era més curta i només per Catalunya. Avui ja he trobat més motos. A primera hora feia una mica de fresqueta, desprès calor però pujant el Port de la Bonaigua, per fer honor al seu nom mentre pujava ha començat a ploure i a pedregar. M’he mullat i estava agafant molt fred però per sort en arribar a dalt ha parat de cop. M’he hagut d’esperar una estona ja que les “vaques” s’han posat al mig de la carretera i no es movien per res del món fins que un conductor quan ja portàvem uns 10 minuts ha començat a fer soroll i tocar la botzina i llavors s’han començat a apartar però amb la calma. He dinat a Vielha i quan he arribat a l’hotel, una bona dutxa i a voltar pel poble. Però era d’hora i les cuques piquen i he tornat cap a Vielha e Mijaran per passejar però abans he aprofitat per passar pel túnel de Vielha que feia moltíssims anys que no hi passava. Quin fred a dins buffff. Després passejar per Vielha i cap a l’hotel fins que s’ha posat a ploure a bots i barrals. Ruta: Ribes de Freser, collada de Toses, La Molina, Masella, Das, Martinet, La Seu d’Urgell, Adrall, Port del Cantó, Sort, Rialp, Pantà de la Torrassa, Llavorsí, Port de la Bonaigua, Baqueira-Beret, Salardú, Vielha e Mijaran i finalment a Bossòst. He gaudit com un nen petit. Quins ports per Déu. Quines vistes. Centenars de revolts. Motos. Bicicletes. Sol, pluja, pedregada, vent,… paisatges brutals.



El tercer dia (dimecres) era,potser, el dia potser més dur, pel munt de ports que volia fer. He perdut el número ja que no he fet fotos de tots però sí potser dels més coneguts. Ha fet moltíssima calor malgrat a primera hora (7:30) estava plovent. Tot sortint de Bossòst per ja engegar el primer coll (Eth Portilhon) la carretera estava molt mullada i també molt bruta de la pluja d’ahir a la nit i d’aquesta matinada. A partir d’aquí s’han anat succeint diferents colls/ports: Col de Peyresourde, Col d’Aspin, Col de Tourmalet (sense la famosa bicicleta ja que estaven d’obres), Col de Soulor, Col d’Aubisque (magnífic el port i sobretot les vistes) i finalment per entrar a Navarra pel Col de la Pierre Saint-Martín (i molts més que he passat i no anomeno). A banda de les impressionants vistes de l’alt Pirineu i que no deixen sinó més que meravellat, m´ha fet patir la calor que en alguns moments ha arribat als 36º. He suat com mai. Sort de la roba que reté molt bé la suor però el casc estava més que moll. La ruta més que llarga en quilòmetres (en total he acabat fent 399 quilòmetres) se m’ha fet pesada en el sentit de les hores sobre la moto ja que en alguns trams hi havia molta brutícia a les carreteres per les pluges, mullades sobretot al inici, amb molts i molts trossos amb graveta (als francesos els hi encanta posar graveta, suposo que ho fan perquè la gent no corri però en moto és molt perillós, a banda de les pintades de quitrà que posen en els forats que fan que la moto patini). També he trobat grups de cotxes antics i grups de cotxes d’alta gamma (Ferrari, Porsche, Masserati, Audi RS8,…). Resumint: dia genial.

El darrer dia de l’aventura (dijous) era arribar al Far de Higer (Higer Lurmunturre). Ha estat un altra dia intens de calor sufocant i horrible. Però les forces per aconseguir la fita ha estat superior al cansament i sobretot el desgast físic degut a la calor i que en algun moment m’ha fet patir per no tenir un cop de calor. Per sort he pogut reposar, amb força líquid i a l’ombra al poble de Oiartzun ja que no trobava comerços oberts. Finalment una vegada reposat líquid i sense la calor sufocant he continuat la ruta per anar al Cabo Higer, fer la foto de rigor i després anar a la platja d’Hondarribia (Cantàbric) per buidar l’ampolla amb aigua del Mediterrani que vaig omplir a Cadaqués tot seguint la tradició de la ruta. Tot i no fer tants ports de muntanya com els dies anteriors la ruta ha estat magnífica tot passant per racons idíl·lics i a més amb molt poc trànsit i quasi nul en molts trossos. I m’ha estranyat ja que eren preciosos. La ruta d’avui: Sortida de Espinal, Roncesvalles, Alto de Izpegi-Ko Gaina, Collado de Urkiaga, Artesiagako Gaina-Alto de Artesiaga, Irurita, Embalse de San Antón (Endara), Oiartzun, Pasai Donibane, Hondarribia, Cabo Higer/Higer Lurmunturre, Playa de Hondarribia per acabar anant a l’hotel a Lesaka. Finalment des de la sortida de casa fins el Cabo Higer hem fet un total de 1319 quilòmetres. I demà la tornada que sumaren encara més qm.

El divendres, tornada a,n algo més de 500 quilòmetres i amb una calor sufocant però content per com havia anat tot plegat.

He aprés moltes coses. L’he fet sol i la tornaria a fer, però és més recomanable ser almenys dues motos. També he vist que s’ha d’anar molt més preparat, en el sentit de no refiar-se del mòbil (en vàries ocasions se’m parava per escalfor i també pèrdues de connectivitat ja que no hi havia cobertura). S’ha d’anar amb un bon navegador de GPS tipus Tomtom però també amb plànols de carretera de tota la vida (paper), ja que m’hagués anat molt bé en algun ports de muntanya que el mòbil em deia que no passés per algun tros com si estigués tallat i realment no ho estava i tampoc sabia on aniria a parar ja que perdia la cobertura. Tot això em va passar ja que tot i que portava la ruta planificada, quan veia segons quina carretera o port (col), mirava de pujar-hi tot i no tenir-ho previst. Avantatge d’anar sol, que vas decidint sobre la marxa quan ho creus convenient :).

En total he sumat 1.843 quilòmetres a la TMAX.

Si us puc donar un consell i podeu, mireu de fer-la. És un passada.Veure l'arxiu adjunt 5421Veure l'arxiu adjunt 5422Veure l'arxiu adjunt 5423Veure l'arxiu adjunt 5424Veure l'arxiu adjunt 5425Veure l'arxiu adjunt 5426Veure l'arxiu adjunt 5427Veure l'arxiu adjunt 5428Veure l'arxiu adjunt 5429Veure l'arxiu adjunt 5430
Enhorabona ✌️
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Quina enveja de ruta :love:
Una pregunta et volía fer, com s'han comportat l'embragatge i el variador amb tants ports de muntanya?
 
  • Like
Reaccions: Jaumenovas
FormigaAtòmica

FormigaAtòmica

Cul quadrat
5 Abr 2021
87
313
Premis
32
I un altre, t'afectat molt a la potència els canvis d'alçada?
La veritat es que jo també pensava que notaria alguna cosa i no vaig sentir res d'estrany, tot i que al no forçar-la massa pujant la sensació de pèrdua de potència no l'afecta tant. Potser una mica de pèrdua però quasi imperceptible. Tampoc sóc un gran expert en motors però la moto va tirar perfecte en tots els camins.
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
bones, enhorabona per la ruta, és molt interessant,
amb un company tenim previst veure algun port al nord de Vielha cap als dies 28-29, aviam si podem veure una part de la ruta que has fet.
Això de la potència no sé si hauria d'afectar, segurament els motors moderns fan servir el seu ordinador per modificar la mescla aire/gasolina a les condicions atmosfèriques que van trobant. Això sí, si conduíssis constantment a aquestes altituds podries plantejar-te un filtre d'aire especialitzat, però no sent el cas, jo no em capficaria.
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.171
2.530
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Això de la potència no sé si hauria d'afectar, segurament els motors moderns fan servir el seu ordinador per modificar la mescla aire/gasolina a les condicions atmosfèriques que van trobant.
No havía caigut amb aquest detall, ho he preguntat perquè amb la X8/400 (del 2006) si que havía notar perdues de potència i patiment d'embragatge en pujades llargues però clar estem parlant d'una moto força vella.
 
  • Like
Reaccions: Jaumenovas
FormigaAtòmica

FormigaAtòmica

Cul quadrat
5 Abr 2021
87
313
Premis
32
bones, enhorabona per la ruta, és molt interessant,
amb un company tenim previst veure algun port al nord de Vielha cap als dies 28-29, aviam si podem veure una part de la ruta que has fet.
Això de la potència no sé si hauria d'afectar, segurament els motors moderns fan servir el seu ordinador per modificar la mescla aire/gasolina a les condicions atmosfèriques que van trobant. Això sí, si conduíssis constantment a aquestes altituds podries plantejar-te un filtre d'aire especialitzat, però no sent el cas, jo no em capficaria.
La veritat és que tenim un país mervaellós, amb muntanyes, alta muntany, pltages, ... La ruta per mi va ser una passada i pots estar-t'hi molts dies ja que hi ha ports per donar i vendre. I es passen per molts pobles que són molt macos, tant a Catalunya, com a França i Navarra. A,b ganes de visitar.los però no hi havia temps.
Per poc que es pugui, encara que siguii en diferents temporades, val molt la pena fer-la.
 
FormigaAtòmica

FormigaAtòmica

Cul quadrat
5 Abr 2021
87
313
Premis
32
Fel.licitats. Jo també la tinc pendent. La vull fer amb una Forza 350. Ho veieu factible?
I tant! Es tracta de fer una ruta per gaudir dels paissatges i de l'entorn i no de fer una cursa de veure qui arriba abans, Amb una bona programaciò i rutes no massa llargues si disposes de temps. T'ho passaras genial ttant per les vistes com pels paissatges i pobles, valls, colls, .. Te la recomano, Jo l'any vinent la tornaré a fer i ja la tinc mig preparada, Només em queda veure quants dies necessito ja que crec que és més llarga però passsa per molts llocs emblemàtics i precisosos que evidentment no sempre les pots fer (ens queden una mica lluny) i ara repetiré alguns dels colls però també en farè d'altres que no coneixia o bé vaig pensar que no tindria temps, No et penediràs. I mo pateixis per la moto que t'aguantarà bé. L'únic problema es tenir molt en compte les benzineres per no quedar-te segons en quin lloc sense benzina o estar patint per quant en trobaràs alguna.
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Jaumenovas Crònica Transpirenaica dels 3 J - 02/06/2023 Cròniques sobre motociclisme 12
FormigaAtòmica Ruta en moto Ruta Transpirenaica i Costa Vasca Cròniques sobre motociclisme 6
A Transpirenaica 16/17/18 octubre Espai de debat 12
Ray Fields Rider Ruta en moto TRANSPIRENAICA 2020 Rutes en moto 2
Sanodrac Crònica Viatges: Rutes per Catalunya i transpirenaica Cròniques sobre motociclisme 7
cargols2rodes Caragolada 10 de Juny Propera sortida d'esmorzar per celebrar l'any nou 4
Jaumenovas Ruta en moto Matinal dimecres 29 juny 2022 Sortides anteriors 13
Roger Formació Formació 3.0 a: Lleida (Ponts) el pròxim 26 de juny / Girona 2 juliol / Arbúcies 3 juliol Formació motorista 5
Johanovski Ruta en moto The Silent Route a mig juny: serà un forn? :__) Rutes en moto 22
Roger Formació Formació 3.0 el 19 de juny a Monistrol de Calders i diumenge 20 a Ca la iaia (Sant Salvador de Guardiola) Formació motorista 1
Roger Formació Calendari juny, juliol i setembre de formacions HIS (Honda Institut de Seguretat) Formació motorista 5
Xavier sc Per aquest dissabte 12 de Juny Sortides anteriors 8
JoanBP Informació Manifestació 13 de juny a Girona i Barcelona Espai de debat 25
J Crònica Ruta diumenge 28 de juny Cròniques sobre motociclisme 1
Nikokaos Ruta en moto SORTIDA BANYOLES - SANT CARLES DE LA RÀPITA - GARÓS - BANYOLES (22 a 24 de JUNY 2020) Rutes en moto 22
Roger Concurs / Sorteig Sorteig mes de juny! Informació i suport 1
Jaumenovas Ruta en moto Dinar de comiat 2023 del grup de sortides Rutes en moto 1
Jaumenovas Ruta en moto Sortida a Sitges i Pantà del Foix (24-11-2023) Rutes en moto 4
FormigaAtòmica Ruta del Silenci Rutes Obertes 6
Jaumenovas Ruta en moto Sortida a La Llosa del Cavall i Sant Llorenç de Morunys. Cròniques sobre motociclisme 0
scooterista.cat Ruta del Silenci | The silent Route, en solitari :) Sortides anteriors 8
Grizzlybeard Ruta en moto A Mandello del Lario amb una MG V7 Rutes en moto 9
cargols2rodes Esdeveniment Esmorzar dia 1 d'Abril del 2023 Rutes en moto 17
Roger X-ADV Dubte Com rentar l'interior del casc? Un Cafè Ràpid 9
Roger X-ADV Fotos El Moto-Frontal del dia + foto Un Cafè Ràpid 10
Jaumenovas Ruta en moto Anem a tocar neu al Port del Comte 07/12/2022 Cròniques sobre motociclisme 3
Roger Informació Sostracció del compte d'Instagram de motoristes.cat Informació i suport 4
Roger Informació Nou funcionament del fòrum en proves Informació i suport 1
perlanegraviajes Canviar l'interior del casc Anàlisi de productes 0
Roger Anàlisis-Comparativa Les millors jaquetes de moto d'estiu del 2022 Anàlisi de productes 1
raulsade Ruta en moto KDD 300 suscriptors al Youtube del company Ray Fields Rider Sortides anteriors 21
pepprats Formació Crònica del curs nivell superior + Off-road al HIS Formació motorista 4
F Hola soy Franxu de Mollet del Valles Presentacions 11
racingdeibit Competició toprak razgatlioglu campió del món de SBK's, hauria de passar a motogp la próxima temporada? Competició 4
Roger Opinió Nova campanya del SCT: La Ruta més segura Espai de debat 5
jordiTR63 Crònica Sortida 05-09-2021 : La Ruta del Císter Cròniques sobre motociclisme 0
mami_en_moto Com dominar els exàmes pràctics del carnet A2? Un Cafè Ràpid 45
Escamarlat Venc / Compro VESPA PRIMAVERA DEL 1980 Taulell d'anuncis 2
Roger MOTO-WIKI La Wiki del Motociclisme Informació i suport 6
Xavi Canyo L'imporatancia del tap del neumàtic Pneumàtics 3
Roger Recopilatori Els serveis Imprescindibles del Motociclisme Català Espai de debat 25
Gas a fons Ruta en moto Vilafranca del Penedés-Vidrà Rutes en moto 1
SerrDavos Crònica Berga - Solsona pel Port del Comte Cròniques sobre motociclisme 9
Serra com porteu això del límit de 30km/h? Espai de debat 16
Bascu73 Formació Formació 3.0 a les 10:30 de dissabte 8 de maig a Llosa del Cavall Rutes en moto 8
mami_en_moto Vídeos I així ens va anar la ruta del Club 125 | Ruta Mazinger Z MotoVlogs propis 3
Loxicdelamola Ruta en moto del pla de Lleida fins Can taulé ( Bages ) video Rutes en moto 7
Roger Crònica La marca de Hamamatsu renova, per tal d’enfrontar l’Euro-5, un dels escúters amb més solera del nostre mercat. Cròniques sobre motociclisme 0
Roger Competició De visita als Tests del Catalunya WorldSBK Round 2021 Competició 0
soy_ohki Crònica El gos motorista Ohki va fer la ruta Terrassa – Besalú – Sant Llorenç de Morunys – Santuari de Lord – Llosa del Cavall – Terrassa Cròniques sobre motociclisme 3

Fils similars