Veurem com Harley deixa de fer motos?

  • Motorista convidat! Vols veure les noves samarretes amb dissenys motoristes que hem preparat per aquest estiu?
      Fes una ullada al catàleg. A més a més, a cada samarreta li pots:
    • 🟡 Posar el color 🟧 que més t'agradi
    • 🟡 Afegir-hi un text personalitzat ✏️ com ara el teu nom, el teu model de moto, etc.
  • 🟢 Pneumàtics de moto nous a bon preu! 🟢 Motorista convidat, si no els vols muntar tu, te'ls posen a un taller proper 💪
    🟠 Calcula també un bon preu per l'assegurança de la moto . 😜 🟠
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
19
Hi ha persones que diuen que veurem com Harley, que no està precisament en el seu millor moment , acabarà havent de deixar de fer motos. Vosaltres què en penseu?

Bé com que l'altra vegada us va agradar molt el debat sobre el motor elèctric i el motor de combustió he pensat obrir un altre tema que us pot interessar reflexionar. Ja sé que potser no us semblarà tan essencial com l'altre, però al final, Harley és la segona marca més antiga de motos dels Estats Units que encara fabrica! I crec que la única que no ha deixat de fabricar motos ni un any des que va obrir per primer cop. Dit així, no és poca cosa.

Més enllà de les notícies que demostren que la cosa no va del tot bé a Can Harley (el febrer van tirar a fora el seu manager després de 26 anys) i el fet que cada cop venen menys ( notícia 1 ) ( joves cada cop menys interessats en HD ) em basaré en aquest vídeo que m'ha agradat molt.
L'autor del vídeo, resumint, diu que Harley Davidson es va matar a sí mateixa més o menys cap als anys 60-70, i ha anat allargant d'una manera o altra l'agonia. Les raons són les següents:
1) Harley Davidson va guanyar la popularitat actual revenent motos de l'exèrcit després de la Segona Guerra Mundial als soldats veterans que tornaven a casa un cop signada la pau. Aquestes tenien fama de duresa i fiabilitat.
2) Als Estats Units, Harley potencia la imatge del moter com a un tipus dur, que es fica en problemes, és rebel, s'uneix a bandes, i beu molt. Aquesta imatge la va utilitzar en els seus anuncis d'aquella època i Hollywood li va comprar. Encara avui en dia les sèries i pelis ens solen presentar als moteros de custom com gent antipàtica que sovint trafica amb drogues Mayans MC o Sons of Anarchy o els dolents de Wild Hogs (els exemples els poso jo, no són del vídeo).
Al mateix temps a Anglaterra aquestes motos s'associaven al moviment rocker que conduia motos café racer i escoltava música rock. La televisió britància dles 50 i 60 també va presentar als conductors de café racers que escoltaven rock com els fills del dimoni. Fins aleshores els motoristes eren vistos com a gent agradable i apreciada al Regne Unit, però la imatge pública es va començar a deteriorar, possiblement que alguns tinguessin afició a superar sistemàticament els 160km/h (100 milles per hora) en conducció que sovint era per ciutat no hi ajudava (d'aquí ve el nom de model t-100 de les motos Triumph, que vol dir, moto que pot anar a més de 160 per hora, i les t-120, moto que pot anar a més de 200 per hora).
3) al mateix temps al Regne Unit el moviment Mod, que conduia les Vespes i Lambrettas, es veia com a enfrontat radicalment a la manera de fer dels conductors de les café racers, i segurament qui anava amb scooter queia simplement més simpàtic degut a la construcció per part de les televisions de la imatge negativa de les café racer i customs.
4) bé amb tot això, tornem al tema, durant aquesta época en que el motorista d'aquest estil de moto és presentat a la societat com a un tiu una mica fora de la norma, Harley s'està enfonsant en vendes davant de la competència japonesa i fins i tot italiana. Com que l'Sportster és el model que està salvant la marca, decideix lligar-se als moviments hippies i als Peter Fonda i Dennis Hopper de la peli easy rider. Estem parlant de l'inici dels 70, quan el mercat de baixa cilindrada els ha estat tret pels estrangers i la incursió de Harley Davidson al món scooter als 60 ha fracassat, així com s'està acabant la seva època d'èxit en competició esportiva.
1590790179340
(Scooter de Harley Davidson, anys 60)

5) Davant de tot això, Honda decideix contraatacar amb la seva campanya "you meet the nicest people on a Honda", coneixes a la gent més maca o agradable o amistosa conduint Hondas. Indirectament estan posant el dit a la llaga associant Harley amb gent indesitjable, com havia fet hollywood i la televisió britànica, i aprofitant-se per ampliar vendes d'Honda a gent que potser no viuen tant la moto, però els agrada desplaçar-s'hi, alhora que les marques japoneses presionen amb els seus nous dissenys de moto a tot el món.
1590790304556
(anunci antic d'Honda de baixa cilindrada)

6) arribats els 80, l'estratègia no ha tingut gran efecte. La marca està malament i es ven a un grup d'inversors, que decideixen que no volen competir amb les marques japoneses i europees, sinó que creen el seu propi producte i el desenvolupen. Però no és tan que tots els americans vegin que és la millor moto del món o que vulguin una cosa fabricada a casa, sinó que necessiten que a l'any 1983 el president dels Estats Units Ronald Reagan decideixi salvar la industria motociclistica americana. Com que els seus assessors diuen que Harley sol fabricar motos de més de 700cc decideixen apujar brutalment els impostos de motos estrangeres de més de 700 cc, inicialment aquest tipus de moto (posem per cas una Kawasaki z800) pagaria un augment del 45% del preu de fàbrica en impostos només per entrar als Estats Units des de fora la frontera a l'any 1983. Això fa que els preus de les motos de gran cilindrada importades siguin, en aquella època, prohibitius i Harley es posa a vendre. Més tard ja rebaixarien els impostos a les motos japoneses i europees que es venen a Estats Units a bastant menys d'aquest brutal 45% d'aranzels, però d'entrada ja havien salvat Harley i l'havien ajudat a dominar el mercat americà. Al mateix temps, Harley aprofita això i apela al patriotisme i nacionalisme dels compradors venent un producte 100% americà i de fabricació nacional.
7) aquesta estratègia té, però, dos problemes. El problema número 1 és que si amèrica apuja els impostos a la importació de motos, els altres països contraataquen, i si us heu fixat, per culpa d'això, encara avui en dia si a Espanya compres una Harley, no et surt barata precisament. En tot cas, la Unió Europea ja es preocupa de posar impostos per contrarestar que vendre una BMW o una KTM o una Guzzi a Amèrica també els hi surti més car. Ull per ull, evidentment. Clar, per una banda a mida que el mercat cada cop és més mundial i moltes motos es venen a Àsia, o motos com Harley tenen compradors a Europa, resulta que de cop Harley s'ha adonat que si fabrica a la Xina, podrà vendre a altres països sense que li cobrin els mateixos impostos que si fabriquen als Estats Units. Després de 30 anys o 40 presentant-se com la pura marca americana de fabricació nacional intentar traslladar la producció ha indignat a mig Estats Units, incloent en Donald Trump, que va dir que estava molt disgustat amb la marca (veure enllaç a vídeo a sota).
https://www.youtube.com/watch?v=WokYp9k6Nsk
 

Adjunts

  • 1590791427872.png
    1590791427872.png
    412,3 KB · Visites: 66
  • 1590791753427.png
    1590791753427.png
    99,5 KB · Visites: 81
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
19
8) al mateix temps, els clients de Harley Davidson cada cop són més vells. Una mica com li va passar a Mercedes Benz fa uns anys en cotxe, cada cop menys gent jove està interessada en comprar una HD, i bona part dels models que venen van a antics clients que canvien de moto dintre la pròpia marca.

9) davant de tot això, la companyia ha decidit adoptar una estratègia triple: primer fabricar motos de baixa cilindrada a Xina (cosa que ja he explicat al punt 7 que els hi ha causat grans enemistats a Estats Units). Segon, potenciar la moto elèctrica, però la seva LiveWire, per molt que la premsa de la moto la trobi genial, no s'està venent com esperaven. Tercer, entrar finalment a altres sectors, cosa que comentaré més avall.
1590791819836(Harley LiveWire elèctrica, un dels models que ha d'ajudar a salvar la marca)


10) L'estratègia d'entrar a altres sectors segur que molts la coneixereu, consistia en fer com a mínim una naked més tipus streetfighter i una trail, la Panamerica. Aquestes es van anunciar al 2018. (
Harley Anuncia nous tipus de moto). Aquesta estratègia, que en principi ens sembla lògica, ha topat amb molts problemes: el més gros és que amb la destitució del mànager el passat febrer, ha entrat un nou mànager que no ho veu clar i ho ha posat en espera, així que tardarem a veure les naked i trail Harley si és que les arribem a veure mai. En segon terme, que ja existeix una marca que està oferint això i és l'altra gran marca americana, Indian Motorcycle. A diferència de Harley que només ensenya fotos, que a sobre molts fans critiquen dient que són lletges, ells ja tenen una naked streetfighter al mercat, la ftr1200.
1590791833518
Indian FTR1200, la marca ha sortit de fer només customs abans que Harley, avançant-la així per l'esquerra abans no se n'han adonat.

I aquest és segurament, companys del fòrum, el quid de la qüestió: ja hi ha molta gent que fa motos com les que fa Harley, i inclús una marca de custom que fa nakeds com és la marca Indian (el fabricant més antic dels Estats Units, un any abans que Harley Davidson). A més a més, pel mercat custom, rep setges per tot arreu, la última, la BMW R18. Si el que busquem és baixa cilindrada, ja hi ha també competència. Innumerables monocilíndriques, i algunes bicilindriques de menys de 700cc com la Honda Rebel, a part del que també ofereix Moto Guzzi, Triumph, Kawasaki...

Per tot això opino que segur que HD no desapareixerà mai (és com Bultaco: és mítica i com a mínim quedarà bé en jaquetes de cuir) però, si no necessàriament deixarà de fer motos, com a mínim ho tindrà molt cru per seguir sent tan gran com és ara. No sabem què passarà: o deixa de fer motos, o en passa a fer menys, o la compren els xinesos amb qui ja està fent tractes per fabricar allà...
No cal dir que tot això està basat en opinions meves i en coses que he llegit, i que no sé què passarà en el futur, però aquesta marca històrica ho està passant malament. Què en penseu vosaltres? Ah, i espero que no us molesti la parrafada o "mur de text" que he muntat!

1590791843553
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Premis
14
Buff......

Quanta info, neeeeennnn !!
o_O


Jo estava enamorat de la imatge del custom made in USA, però com ja us vaig comentar, la imatge de la custom europea (que ès la Triumph T-100 i models semblants) és molt més adient i menys macarra. Inclús diria que té un punt aventurer i no tant macarra....o no?

Jo crec que tard o d'hora tindré una Triumph
També ho deia de la HD, però són massa dinossauris pel meu gust actual, que com a tots ens passa, canvia amb el temps. De RR's crec que puc assagurar que mai tindré cap, de la resta obert a conduir-les i tenir-les. Això si, nomès 1 al garatge si ningú més a casa vol portar moto....i mantenir-la.

I no ho veig factible...temps al temps.


Ens veiem a l'asfalt

PD: La HD electrica mola, siguem justos. Segur que el preu no, com sempre...
 
edudzn

edudzn

Motoaddicte
Rider
Premis
7
Bon debat/exposició @Serra !!!

Crec que el punt 8 és molt clau, almenys per la meva opinió, no és un producte massa atractiu per a gent jove
Jo sempre ho he dit, són motos espectaculars, que et gires al veure-les o escoltar-les, però no me'n compraria cap (ara per ara), i sí, em considero jove :p:p:p

Un altre punt que crec que és molt clau està relacionat directament amb el punt 10. La Gamma de HD és únicament Custom, sí que havien de treure una street fighter i una maxitrail però veig que ho estan posposant... si estàs especialitzat, o fas un producte sense cap mena de competència i super diferencial o és molt complicat tirar endavant i créixer.
El fet que estiguis tant tant especialitzat en un tipus de producte, a vegades pot ser contraproduent i més sent una indústria en constant canvi i evolució, i sembla que HD no s'hagi posat les piles en aquesta qüestió. En un món cada cop més "trailitzat" molts fabricants s'han posat les piles i s'han adaptant traient nous models que s'adaptin a la tendència del mercat, o bé s'han associat amb altres fabricants per ampliar gamma, mercat, models...
Indian, per exemple, forma part de Polaris, que li fa de paraigües. O més recents com KTM i Triumph que s'han associat amb fabricants asiàtics per entrar a aquells mercats (qui sap si amb motos de baixa cilindrada o scooters)

Esperem que se'n puguin sortir, ja que són motos molt maques i ja no parlo de les personalitzacions.

Bon dia a tots i a totes!
 
Tàrraco

Tàrraco

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Premis
8
Molt bona explicacio @Serra !!, suposo que com molts, sempre he admirat alguns models de HD, el cinema i televisió i han fet molt amb aquesta imatge a la gent, pero l'estil americà no es pas per a mi, sobretot el tema del soroll que sempre l'he trobat desmesurat i fins i tot molest, soc mes d'anar jo en moto sense haver d'anar donant la nota....
 
Última edició:
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
Premis
5
Hi ha persones que diuen que veurem com Harley, que no està precisament en el seu millor moment , acabarà havent de deixar de fer motos. Vosaltres què en penseu?

Bé com que l'altra vegada us va agradar molt el debat sobre el motor elèctric i el motor de combustió he pensat obrir un altre tema que us pot interessar reflexionar. Ja sé que potser no us semblarà tan essencial com l'altre, però al final, Harley és la segona marca més antiga de motos dels Estats Units que encara fabrica! I crec que la única que no ha deixat de fabricar motos ni un any des que va obrir per primer cop. Dit així, no és poca cosa.

Més enllà de les notícies que demostren que la cosa no va del tot bé a Can Harley (el febrer van tirar a fora el seu manager després de 26 anys) i el fet que cada cop venen menys ( notícia 1 ) ( joves cada cop menys interessats en HD ) em basaré en aquest vídeo que m'ha agradat molt.
L'autor del vídeo, resumint, diu que Harley Davidson es va matar a sí mateixa més o menys cap als anys 60-70, i ha anat allargant d'una manera o altra l'agonia. Les raons són les següents:
1) Harley Davidson va guanyar la popularitat actual revenent motos de l'exèrcit després de la Segona Guerra Mundial als soldats veterans que tornaven a casa un cop signada la pau. Aquestes tenien fama de duresa i fiabilitat.
2) Als Estats Units, Harley potencia la imatge del moter com a un tipus dur, que es fica en problemes, és rebel, s'uneix a bandes, i beu molt. Aquesta imatge la va utilitzar en els seus anuncis d'aquella època i Hollywood li va comprar. Encara avui en dia les sèries i pelis ens solen presentar als moteros de custom com gent antipàtica que sovint trafica amb drogues Mayans MC o Sons of Anarchy o els dolents de Wild Hogs (els exemples els poso jo, no són del vídeo).
Al mateix temps a Anglaterra aquestes motos s'associaven al moviment rocker que conduia motos café racer i escoltava música rock. La televisió britància dles 50 i 60 també va presentar als conductors de café racers que escoltaven rock com els fills del dimoni. Fins aleshores els motoristes eren vistos com a gent agradable i apreciada al Regne Unit, però la imatge pública es va començar a deteriorar, possiblement que alguns tinguessin afició a superar sistemàticament els 160km/h (100 milles per hora) en conducció que sovint era per ciutat no hi ajudava (d'aquí ve el nom de model t-100 de les motos Triumph, que vol dir, moto que pot anar a més de 160 per hora, i les t-120, moto que pot anar a més de 200 per hora).
3) al mateix temps al Regne Unit el moviment Mod, que conduia les Vespes i Lambrettas, es veia com a enfrontat radicalment a la manera de fer dels conductors de les café racers, i segurament qui anava amb scooter queia simplement més simpàtic degut a la construcció per part de les televisions de la imatge negativa de les café racer i customs.
4) bé amb tot això, tornem al tema, durant aquesta época en que el motorista d'aquest estil de moto és presentat a la societat com a un tiu una mica fora de la norma, Harley s'està enfonsant en vendes davant de la competència japonesa i fins i tot italiana. Com que l'Sportster és el model que està salvant la marca, decideix lligar-se als moviments hippies i als Peter Fonda i Dennis Hopper de la peli easy rider. Estem parlant de l'inici dels 70, quan el mercat de baixa cilindrada els ha estat tret pels estrangers i la incursió de Harley Davidson al món scooter als 60 ha fracassat, així com s'està acabant la seva època d'èxit en competició esportiva.
Veure l'arxiu adjunt 662 (Scooter de Harley Davidson, anys 60)

5) Davant de tot això, Honda decideix contraatacar amb la seva campanya "you meet the nicest people on a Honda", coneixes a la gent més maca o agradable o amistosa conduint Hondas. Indirectament estan posant el dit a la llaga associant Harley amb gent indesitjable, com havia fet hollywood i la televisió britànica, i aprofitant-se per ampliar vendes d'Honda a gent que potser no viuen tant la moto, però els agrada desplaçar-s'hi, alhora que les marques japoneses presionen amb els seus nous dissenys de moto a tot el món.
Veure l'arxiu adjunt 663 (anunci antic d'Honda de baixa cilindrada)

6) arribats els 80, l'estratègia no ha tingut gran efecte. La marca està malament i es ven a un grup d'inversors, que decideixen que no volen competir amb les marques japoneses i europees, sinó que creen el seu propi producte i el desenvolupen. Però no és tan que tots els americans vegin que és la millor moto del món o que vulguin una cosa fabricada a casa, sinó que necessiten que a l'any 1983 el president dels Estats Units Ronald Reagan decideixi salvar la industria motociclistica americana. Com que els seus assessors diuen que Harley sol fabricar motos de més de 700cc decideixen apujar brutalment els impostos de motos estrangeres de més de 700 cc, inicialment aquest tipus de moto (posem per cas una Kawasaki z800) pagaria un augment del 45% del preu de fàbrica en impostos només per entrar als Estats Units des de fora la frontera a l'any 1983. Això fa que els preus de les motos de gran cilindrada importades siguin, en aquella època, prohibitius i Harley es posa a vendre. Més tard ja rebaixarien els impostos a les motos japoneses i europees que es venen a Estats Units a bastant menys d'aquest brutal 45% d'aranzels, però d'entrada ja havien salvat Harley i l'havien ajudat a dominar el mercat americà. Al mateix temps, Harley aprofita això i apela al patriotisme i nacionalisme dels compradors venent un producte 100% americà i de fabricació nacional.
7) aquesta estratègia té, però, dos problemes. El problema número 1 és que si amèrica apuja els impostos a la importació de motos, els altres països contraataquen, i si us heu fixat, per culpa d'això, encara avui en dia si a Espanya compres una Harley, no et surt barata precisament. En tot cas, la Unió Europea ja es preocupa de posar impostos per contrarestar que vendre una BMW o una KTM o una Guzzi a Amèrica també els hi surti més car. Ull per ull, evidentment. Clar, per una banda a mida que el mercat cada cop és més mundial i moltes motos es venen a Àsia, o motos com Harley tenen compradors a Europa, resulta que de cop Harley s'ha adonat que si fabrica a la Xina, podrà vendre a altres països sense que li cobrin els mateixos impostos que si fabriquen als Estats Units. Després de 30 anys o 40 presentant-se com la pura marca americana de fabricació nacional intentar traslladar la producció ha indignat a mig Estats Units, incloent en Donald Trump, que va dir que estava molt disgustat amb la marca (veure enllaç a vídeo a sota).
https://www.youtube.com/watch?v=WokYp9k6Nsk
Quin debat més ben treballat! No l'havia vist, el comparteixo a les xarxes!
 
Última edició:
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
19
Es un producte excesivament car més enllà de l'aspecte tecnológic. En períodes de crisi es complicat justificar la compra de productes premium.

A més, les solucions técniques que ofereixen ja eren velles fa 10 anys. Pagar més de 12mil euros per una sporster em sembla una bestiesa. Amb prou feines la 1200 arriba als 70cv i tens alternatives europees/japoneses d'igual qualitat i millors prestacions.

Tots sabem que el objectiu de HD tamé es la personalització... però per tenir una moto igual de comode i prestacional que una eruopea o japonesa t'has de gastar quasi el doble.

En el meu gas, vaig estar mirant laV-Rod i la FXDR114 ... també la fat bob 114 pero em vaig decantar per una japonesa que ja fa anys que no es fabrica.

El temps dirà si m'he equivocat
Ben vist Àlex, tot i que com explico, també hi ha un tema d'impostos pel mig. Per exemple, per un americà una moto BMW GS també és una moto cara, ja que per importar d alemanya paguen més impostos que nosaltres. Una Harley-Davidson a Amèrica és més barata. Crec que per ells també una BMW pot sortir uns 5000 euros més cara que a Espanya (la Gs1250) tot i que ho hauria de buscar..
Quina vas comprar al final? Ducati?
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
19
Ben vist Àlex, tot i que com explico, també hi ha un tema d'impostos pel mig. Per exemple, per un americà una moto BMW GS també és una moto cara, ja que per importar d alemanya paguen més impostos que nosaltres. Una Harley-Davidson a Amèrica és més barata. Crec que per ells també una BMW pot sortir uns 5000 euros més cara que a Espanya (la Gs1250) tot i que ho hauria de buscar..
Quina vas comprar al final? Ducati?
Mira, he fet una simulació per curiositat i he vist que en part tenia raó i en part m'equivocava.

He mirat el preu de la BMW GS 1250 (sense ser adventure) pelada a Estats Units i a Espanya. A Espanya val 18.350 euros el preu bàsic i a estats units val 17895 $, que al canvi actual són 16.000 euros justos.
En el cas de la Harley encara hi ha més diferència: a Espanya una Iron 883 val 11.000 euros i a Estats Units 8.999 $, que al canvi actual són 8000 €. És adir, comprar una moto als estats units et costa entre 2000 i 3000 euros menys que aquí.
Així que simplement és que comprar-se una "burra" a Amèrica és més barat, en qualsevol cas, i per tant menys "premium".
Qui sap, potser som nosaltres que ens hem equivocat de país :)
1591048878206
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
19
Al final em vaig comprar una Yamaha VMAX1700. Si que es veritat que hi ha un tema impositiu per un discurs proteccionista del producte americà i que europa ha contestat de la mateixa manera. Però el problema resideix en que a igualtat de preu, altres marques t'ofereixen més.

Obviament, queda encara el discurs de formar part d'un grup del missatge de "harley davidson" ... son motos amb caracter i no sempre enfocades a les prestacions o utilitat.

M'he vist temptat per HD molts cops pero acavo decantantme per altres opcions.

Potser un dia ...
i què tal? deu córrer com una mala cosa no? Crec que Yamaha no té res semblant, potser només la Ducati Xdiavel i la Triumph Rocket.
 
Ray Fields Rider

Ray Fields Rider

Motoaddicte
Premis
13
Bones!!!
@Serra t'has currat molt l'exposició inicial per a portar a terme aquest debat! És de lloar i d'agraïr la gent que genera aquests fils havent investigat tant abans.

Bé... com molts de vosaltres esteu dient, l'estètica HD és una firma reconeixible arreu del món. I realment, sota el meu parer, són unes motos molt maques. També és arxiconeguda la sensació "d'experiència quasi religiosa" que sent un quan en condueix una. No sé si heu vist el vídeo del Majes portant-ne una en una fira per primera vegada...

La qüestió és que tot i ser una marca tant emblemàtica s'ha quedat desfassada. (Recordem que només dono la meva opinió.) La gent jove busca una estètica diferent, i normalment els joves busquen més sensacions R, per dir-ho d'alguna manera. I crec que les HD no ofereixen aquestes sensacions. N'ofereixen unes altres.

Per altra banda, el mercat de gent més gran d'edat, tal i com dius en el punt 8, és el que, com a mínim als EEUU, té més adeptes a la marca. I això, segurament, ve marcat una mica per la posició de conducció. Diuen (perquè jo n'ho n'he portat mai cap) que una HD és com anar en un sofà. Però les marques de Japó i Europa ens han venut un altre tipus de sofà molt més polivalent. Les trail i trail-asfàltiques són motos que a part de ser molt còmodes, ofereixen unes possibilitats molt més àmplies en quant a circulació es refereix.

Actualment porto una naked, però sé que acabaré tenint una trail algun dia. I de petit estava encantat amb l'estètica Harley, però actualment no hi trobo cap model que satisfaci les meves expectatives de cara al futur.

Gràcies per obrir aquest fil, Serra. No és un tema que em tregui la son, però està bé com a conversa de bar (o en aquest cas de fòrum).

Gràcies als que m'heu llegit, i perdoneu per l'extensió.

Gaaaas!!!
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
motoxtrem.com Homologacion moto/ motoxtrem.com Taulell d'anuncis 0
perlanegraviajes Com es fa un tubarro!!! Mecànica i recopilatoris 0
com vinilar una moto???!!! Mecànica i recopilatoris 4
mami_en_moto Com dominar els exàmes pràctics del carnet A2? Un Cafè Ràpid 45
mami_en_moto Formació Com ens va anar la Formació 3.0 Formació 2
mami_en_moto Com vau arribar a ser motorista? Un Cafè Ràpid 24
Serra com porteu això del límit de 30km/h? Espai de debat 16
En Cesc Com renteu els guants? Espai de debat 18
Xavi Canyo No arrivaré pas com aquest home MotoVlogs propis 1
perlanegraviajes Com sobreviure a la calor amb moto MotoVlogs propis 0
Dmotoneumaticos Negoci de Motociclisme Dmotoneumaticos.com Negocis motoristes del territori català 14
elbarbasenmoto Vídeos Com fer rodatge a la moto MotoVlogs propis 2
Non-stop Dubte Com porteu aquests dies confinats? Espai de debat 4
Eloi M'agrada aquesta foto per veure les proporcions, tant de l'autobus com del sidecar. Les nostres motos 0
Roger Eric Granado es defineix com a nou campió d’Europa de Moto2 Espai de debat 0
Roger Com va disórrer la Motovolta Pantans 2017? Rutes en moto 0
Roger Com actuar quan se't creuen animals a la carretera? Espai de debat 0
Roger Com actuar en cas d'accident? Espai de debat 0
Qim44 Vídeos Com aixecar la moto sense cavallet Mecànica i recopilatoris 5
Roger Consells Com us equipeu per anar amb moto a l'estiu? Espai de debat 25
Non-stop Guia-Tutorial Com adjuntar fotografies al fòrum? Espai de debat 0
Non-stop Vídeos Com fer-se ric viatjant en moto (Miquel Silvestre) Espai de debat 0
Xav2 Guia-Tutorial Com recórrer una multa de trànsit? Consultes legals 10
Non-stop Guia-Tutorial Com tensar la cadena correctament? Mecànica i recopilatoris 0
Qim44 Guia-Tutorial Com reduir el soroll del casc Espai de debat 0
Non-stop Vídeos Us heu trobat mai amb una situació com aquesta? Com reaccionaríeu? Espai de debat 7
Qim44 Consells Com anticipar-se als imprevistos quan vas amb moto Espai de debat 4
Roger Guia Com evitar accidents de trànsit durant les vacances? Espai de debat 1
Roger Guia-Tutorial Com actuar davant d'una emergència a la carretera Espai de debat 0
Non-stop Mecànica Com estalviar combustible? Mecànica i recopilatoris 2
Non-stop Guia-Tutorial Com netejar la cadena de la nostra moto? Mecànica i recopilatoris 0
Non-stop Dubte Com retirar protector de dipòsit sense malmetre la pintura? Espai de debat 4
Roger Vídeos Com entrar a les corbes Espai de debat 4
Pep Aràgo Opinió Harley Davidson Pan Amèrica 1200 Trail 21
Marta Col·lecció Harley Davidson 1:18 Taulell d'anuncis 7
Venc Venc Harley Taulell d'anuncis 4
MCR94 La nova gamma de Harley Davidson 2018 Espai de debat 1
Roger Harley-Davidson, 115 anys de llibertat i vocació de distingir-se Espai de debat 1
Roger The Battle of the Kings III: Concurs de customització de Harley Davidson Espai de debat 0

Fils similars

A dalt