• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Consells Dubtes carnet A2 a l'hora de viatjar

porter-00

porter-00

Rodant
13 Abr 2022
42
78
Premis
7
Breda
Moto
honda xl 600v transalp
Be, dons estic pensant en fer un viatge als alps aquest estiu i em sorgeix un dubte:
se que a França, Italia, Alemanya, Austria... el carnet A2 i una moto limitada de potencia es vàlid per poder circular en moto, però no se si en el cas de Suïssa es acceptat, ja que no forma part de l'Unió Europea.
Se que amb el carnet A no hi ha problema, pero al ser el A2 un carnet més ''restrictiu'' no ho tinc clar, i de moment no he trobat informació al respecte.

Agrairia qualsevol informació al respecte, Gràcies.
 
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.208
2.586
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
porter-00

porter-00

Rodant
13 Abr 2022
42
78
Premis
7
Breda
Moto
honda xl 600v transalp
És el que havia trobat, el problema es que si be per la UE serveix en tots els països, Suïssa no es de la UE i no se si te una condició diferentamb els carnets A2.
Gracies de totes maneres per la rapida resposta✌️
 
  • Like
Reaccions: Roger i Xavi Canyo
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.308
2.664
Premis
5
Be, dons estic pensant en fer un viatge als alps aquest estiu i em sorgeix un dubte:
se que a França, Italia, Alemanya, Austria... el carnet A2 i una moto limitada de potencia es vàlid per poder circular en moto, però no se si en el cas de Suïssa es acceptat, ja que no forma part de l'Unió Europea.
Se que amb el carnet A no hi ha problema, pero al ser el A2 un carnet més ''restrictiu'' no ho tinc clar, i de moment no he trobat informació al respecte.

Agrairia qualsevol informació al respecte, Gràcies.
Jo crec que si es tracta d'un us transitori del permís no hauries de tenir cap problema, igual que no l'hauries de tenir amb el permís A, però deguda la particularitat del permís i les seves limitacions, aquesta tarda miraré de passar la consulta a la Jefatura de Tráfico via seu electrònica, i a veure que contesten. Fa una temporada els vaig consultar algo semblant i em van contestar amb força rapidesa.

Et dic algo quan em contestin ?
 
  • Like
Reaccions: JoanBP i porter-00
porter-00

porter-00

Rodant
13 Abr 2022
42
78
Premis
7
Breda
Moto
honda xl 600v transalp
Jo crec que si es tracta d'un us transitori del permís no hauries de tenir cap problema, igual que no l'hauries de tenir amb el permís A, però deguda la particularitat del permís i les seves limitacions, aquesta tarda miraré de passar la consulta a la Jefatura de Tráfico via seu electrònica, i a veure que contesten. Fa una temporada els vaig consultar algo semblant i em van contestar amb força rapidesa.

Et dic algo quan em contestin
Moltes gracies!, a veure si en treiem una bona concluiso del tema

Enviat des del meu Redmi Note 9 Pro usant Tapatalk
 
  • Like
Reaccions: Roger
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.308
2.664
Premis
5
Screenshot 20220601 141524 Facebook
 
  • Like
Reaccions: porter-00
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.308
2.664
Premis
5
Més informació que envien per fb:

https://www.swissinfo.ch/spa/permiso-de-conducir/29734230

Los extranjeros que vienen a Suiza pueden usar el permiso de conducir de su país de origen durante los primeros 12 meses de su estancia. Después de ese tiempo tienen que cambiarlo por uno de Suiza. Para ciudadanos de la UE/EFTA y de otros países específicos, entre ellos Australia, Canadá, Israel, Nueva Zelanda, Singapur y Estados Unidos, se trata simplemente de un trámite administrativo. Sin embargo, los ciudadanos de otros países deben pasar una prueba teórica y una práctica para obtener el permiso suizo. Además, algunos cantones exigen a los conductores un certificado de buena visión.

Si no consigue cambiar la licencia en un año, no podrá conducir en Suiza y tendrá que superar el test teórico y el práctico.
 
  • Like
Reaccions: pepprats
porter-00

porter-00

Rodant
13 Abr 2022
42
78
Premis
7
Breda
Moto
honda xl 600v transalp
Per el que veig i aneu comentant, no hauria d'haver problema amb el A2 per anar per Suïssa dons.

Enviat des del meu Redmi Note 9 Pro usant Tapatalk
 
  • Like
Reaccions: Roger
Roger

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
16 Oct 2015
1.308
2.664
Premis
5
Per el que veig i aneu comentant, no hauria d'haver problema amb el A2 per anar per Suïssa dons.

Enviat des del meu Redmi Note 9 Pro usant Tapatalk
A veure si Anesdor contesta el meu correu per poder-t'ho confirmar amb seguretat.
Fent una ullada a la web del consulat he arribat a la fitxa del país de Suïssa, accessible des de la web del ministeri d'exteriors, i em surt la següent anotació que confirmaria que no i ha d'haver problemes amb el permís de conduir:
Canje de Notas sobre el reconocimiento recíproco y el canje de los permisos de conducción nacionales
Firmado: 29.06.1998 y 02.07.1998
Entrada en vigor: 02.07.1998 B.O.E.: 16.09.1998
PDF Original
 
  • Like
Reaccions: JoanBP i porter-00

Fils similars