Com combatre el fred de l’hivern en moto?

El tema no és tant senzill com posar-se més capes que una ceba.

Equipar-nos correctament per combatre les baixes temperatures és fonamental si volem conduir amb seguretat.

Seguim procurant adaptar-nos a les condicions meteorològiques adverses amb seguretat. Aquest cop plantem cara al fred, i és que conduir percebent les baixes temperatures és un dels pitjors maldecaps, sinó el pitjor, que pot patir un motorista durant la marxa.

El fred, com més intens és, més ens minva les capacitats al manillar.

Els músculs se’ns engarroten, i la ment i la concentració estan més pendents de les molèsties que patim que de la carretera i l’entorn. És per això que és molt convenient prevenir les baixes temperatures si ens desplacem amb la moto, sobretot si recorrem uns quants kilòmetres.

I no és tant senzill com posar-se més capes que una ceba, ja que portar més capes del compte ens pot comportar una disminució de la mobilitat notable i perillosa (com per exemple dificultats per girar el cap amb el casc posat) i també perdrem comoditat damunt de la moto, ja que a més capes, més tensió muscular per mantenir la posició.

Quina és la solució doncs?

Optimitzar l’equipament ens permetrà aïllar-nos del fred.

Per a orientar-te a fer-ho t’aportem unes quantes peces i elements específics de la moto que t’ajudaran a fer que l’impacte del fred sobre el teu benestar i la teva conducció sigui el mínim possible:

Protegir-nos el coll

Un sotacasc amb un “buff” o tallavents que ocupi l’espai entre el casc i la jaqueta seràn suficients.

Tancar les entrades del casc

Evitaràs que t’entri l’aire fred. A més, si equipes un “Pinlock” a la teva visera evitaràs que aquesta s’enteli.

Protegir-nos bé els peus

Unes botes adequades són ideals, ja que et protegiran correctament i t’aïllaran del fred. Si no en disposes en aquell moment, unes bosses de plàstic al voltant dels peus son una bona manera de mantenir-los calents i aïllar-los de l’aigua. Res dels típics mitjons de llana, i és que faran que el peu et sui i se’t geli. Han de ser fins i llargs, tèrmics i que evacuïn la suor. També n’hi ha amb membrana anti-vent.

Una jaqueta adequada amb folre interior

Si preveus que farà molt fred, una jaqueta de les típiques que tenen plomes a dins i són fines pot fer de segon folre improvisat, i es notarà molt el canvi. A falta d’una bona jaqueta, posar-te uns diaris al voltant del pit et poden salvar la situació.

Crema hidratant

Tant per la cara com per les mans i els peus, i és que la crema formarà una pel·lícula protectora que t’aïllarà del fred aquestes parts del cos.

Roba tèrmica

Una samarreta, uns pantalons i uns guants tèrmics comuns (de botiga d’esport) conserven eficaçment la temperatura corporal amb molt poc espai. De fet els guants (igual que els sota-guants o els guants interiors) els pots portar a sota dels convencionals, igual que la samarreta i els pantalons.

La impermeabilitat de les peces t’estalviarà portar un impermeable addicional damunt de tot l’equipament, i s’agraeix ja que t’estalvies parades i guanyes en comoditat. Tanmateix, un impermeable a damunt de l’equipament et pot ajudar a prevenir petites filtracions d’aigua si la meteorologia és molt adversa.

Roba i punys calefactables

Davant d’una temporada previsiblement freda, uns punys calefactables i fins i tot un equipament que generi escalfor gràcies a estar connectat a la moto són una opció molt recomanable, especialment pels que freqüenten les zones més fredes del territori.

I vosaltres #motoristes, com planteu cara al fred?

Publicar una resposta

Please enter your comment!
Please enter your name here

Darrers articles

Articles relacionats