fbpx
Registra't
Motoristes.cat
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
Motoristes.cat

Per què els motoristes tenim tants accidents

Redacció per Redacció
13 d'agost de 2021
in Seguretat viària
129 9
0
Home Seguretat viària
438
SHARES
2.3k
VIEWS
FacebookTwitterWhatsappTelegram

L’accidentalitat dels motoristes és extremadament alta darrerament. De 83 persones que han mort en accident de trànsit aquest 2021 a la xarxa viària interurbana de Catalunya, 29 son motoristes (dades provisionals).

Advertisement Banner

Avui en parlem en aquest article, en el que repassarem les principals causes de la nostra accidentalitat, les nostres demandes a les administracions públiques per a que compleixin amb les seves obligacions de protegir-nos, i també quin tipus de formacions podem realitzar per incrementar la nostra seguretat i destresa durant la conducció, encara que aquest últim pugui ser el causant més minoritari de la nostra accidentalitat.

Pel que fa a les principals causes de la nostra accidentalitat, aquestes fonamenten les nostres demandes, les quals van ser defensades per la ONG IMU (Unió Internacional per la Defensa dels Motoristes) el passat mes de juny, a través de l’organització de manifestacions per la defensa dels drets dels motoristes arreu de l’estat que van aplegar a més de 20.000 motoristes. Aquestes demandes són:

  • Que es protegeixin tots els guarda-rails amb sistemes de protecció per a motociclistes seguint el dictat de l’article 14 de la Constitució sobre la no discriminació.
  • Que el paviment de carreteres i carrers garanteixi la seguretat de rodament en les nostres vies públiques, mantenint la uniformitat estructural i de fregament legalment establertes i la neteja adequada.
  • Que les marques vials garanteixin la seguretat de rodament en les nostres vies públiques, mantenint el nivell de fregament adequat.
  • Que senyalitzin de manera adequada i complint amb la llei tots els perills.
  • Que la DGT deixi d’assetjar els ciutadans motociclistes tractant d’imposar mesures de desencoratjament a l’ús de les motocicletes, dificultant l’accés al nostre mitjà de mobilitat personal.
  • Que la DGT i la resta de les administracions públiques competents en matèria de vigilància de la seguretat viària, vigilin també els incompliments legals relatius a el mal estat de conservació de les carreteres.
  • Que es millori la investigació dels sinistres de trànsit, identificant els factors reals directes o indirectes dels nostres accidents per determinar les mesures preventives adaptades a la realitat de les circumstàncies. Sol·licitem un protocol d’investigació d’accidents de trànsit per a tots els cossos policials i la unificació de la formació dels investigadors.
  • Que les fiscalies de seguretat viària persegueixin als responsables que, tenint l’obligació de mantenir la carretera en les millors condicions possibles de seguretat viària, no restitueixen la seguretat de la via (article 385.2 de el Codi Penal).
  • Que els ajuntaments reconeguin la motocicleta com un mitjà de transport d’alta eficiència, permetent el seu ús en zones de baixes emissions.

Què podem posar de la nostra part per reduir l’accidentalitat?

Més enllà de la lluita amb ONGs com la IMU, és responsabilitat nostra estar formats per dominar la nostra moto al màxim, amb la major seguretat, destresa i habilitat que sigui possible. I és que allà a fora ni la DGT ni les administracions ens trauran les castanyes del foc, només nosaltres marcarem la diferència. Bé, la marcarem pel que fa a nosaltres, ja que no podrem evitar la gran quantitat de conductors que segueixen agafant el cotxe després de beure, de drogar-se o d’haver aprovat el permís de conduir, o simplement agafat el cotxe sense tenir-lo, essent uns irresponsables per governar una màquina a motor en vies públiques. Sigui com sigui, malgrat la gran quantitat de factors externs que causen l’elevada accidentalitat actual dels motoristes, seguim sent responsables de dominar la moto al màxim.

Per aquest motiu des de motoristes.cat volem fomentar la formació de qualitat de tots els motoristes, perquè amb aquesta, sense deixar d’exigir a les administracions que compleixin amb la seva responsabilitat, i sense deixar de fomentar una conducció amb taxa 0,0 % d’alcohol ingerit i amb la màxima responsabilitat durant la conducció dels cotxes, tindrem menys possibilitats de patir accidents.

La formació que recomanem és la següent:

  • Formació 3.0 del Servei Català de Trànsit
  • Cursos de l’Honda Institut de Seguretat
  • Cursos de conducció amb pitbikes en circuit, en els que es perd la por a inclinar-se a les corbes, com ara els que imparteixen a la CTP School o l’academia de Lorenzo Competición
  • Sumar kilòmetres i kilòmetres en moto

Us deixem en aquest enllaç l’espai de debat sobre formació del nostre fòrum, en el qual podreu intercanviar dubtes, valoracions i experiències al voltant dels diferents tipus de formació en motociclisme que hi ha a nostre territori.

Finalment us deixem també l’enllaç de la pàgina de Facebook de la IMU, a la qual van publicant de manera regular les seves accions, reclamacions i denúncies sobre la defensa del col·lectiu.

Tags: accidentalitatAccidentalitat motoristaaccidents motoristesestat de les carreteresmotoristesseguretat en motoseguretat viària
Share175Tweet110SendShare
Previous Post

Descobreix com triar una bona moto elèctrica per tu

Next Post

Tour 21 Motosaurios

Next Post
Tour 21 Motosaurios

Tour 21 Motosaurios

Suzuki Jordi TR63

Bassella - El Miracle - Santuari del Pinós (Crònica)

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Mapes de rutes en moto per Catalunya

Mapes de rutes en Moto per Catalunya

2 de juny de 2022
Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

23 de febrer de 2023
Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

19 de març de 2023
Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

18 de març de 2023
La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

20 de febrer de 2023
El Museu Moto Bassella prorroga l’exposició “+Derbi: dels carrers als circuits”

El Museu Moto Bassella prorroga l’exposició “+Derbi: dels carrers als circuits”

24 de març de 2023
Husqvarna Norden 901 Expedition

Husqvarna Norden 901 Expedition

21 de març de 2023
La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

18 de març de 2023
Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

18 de març de 2023
Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

19 de març de 2023

Popular



    Som el portal de referència dels motoristes a Catalunya, el punt de trobada a la xarxa dels amants de les motos del nostre territori.

    Etiquetes populars

    accidentalitat accidents Accidents de moto Adventure Barcelona Competició conducció segura Dani Pedrosa DGT Enduro equipament Esdeveniment solidari esdeveniments solidaris Harley Davidson Història honda imprudències Marc Márquez Moto GP MotoGP Moto Guzzi motos elèctriques Motovolta novetats Off-Road offroad robatoris rodes solidàries rutes en moto Rutes solidàries Scooters seguretat seguretat en moto seguretat viària servei català de trànsit sortides en moto successos Toni bou Touring Trail trial Triumph Viatges en moto vídeos Yamaha

    Publicacions recents

    El Museu Moto Bassella prorroga l’exposició “+Derbi: dels carrers als circuits”

    El Museu Moto Bassella prorroga l’exposició “+Derbi: dels carrers als circuits”

    24 de març de 2023
    Husqvarna Norden 901 Expedition

    Husqvarna Norden 901 Expedition

    21 de març de 2023
    • About
    • Advertise
    • Privacy & Policy
    • Contact

    © 2022 Motoristes.cat

    No Result
    View All Result
    • Comunitat
    • Inici
    • Esdeveniments
    • MotoTurisme
    • Moto Wiki
    • Telegram
    • La Botiga
    • Assegurança

    © 2022 Motoristes.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Utilitzem galetes per a oferir-te la millor experiència en la nostra web.

    Podeu esbrinar més sobre quines galetes estem utilitzant o desactivar-les en parèmetres.

    Go to mobile version
    Motoristes.cat
    Resum de privacitat

    Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

    Galetes estrictament necessàries

    Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

    Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.