Més electrònica, més CV i més diners per les motos

És necessària tanta electrònica? Hola motoristes. Últimament al meu canal de YouTube (clic aquí per visitar-lo) estic fent proves de diferents motos, de diferents marques, cilindrades, potència, etc. Cada cop les marques fabriquen models amb més cavalls i això obliga a posar més electrònica a la moto,  cosa que encareix aquesta en el seu preu […]

És necessària tanta electrònica?

Hola motoristes.

Últimament al meu canal de YouTube (clic aquí per visitar-lo) estic fent proves de diferents motos, de diferents marques, cilindrades, potència, etc.

Cada cop les marques fabriquen models amb més cavalls i això obliga a posar més electrònica a la moto,  cosa que encareix aquesta en el seu preu final.

I és que em fa la impressió de que ens han emborratxat i creat la necessitat de dur la màxima electrònica a la nostra moto. Fa deu anys teníem l’ABS com a màxima a l’hora de comprar una moto, però a dia d’avui tenim l’ABS, l’embrague anti-rebot , diferents mapes per dosificar l’entrega de potencia del motor, i també la regulació de suspensió electrònica. Segur que em deixo més coses, però és que el meu cap no dóna per a més.

Tot això incorporat a una moto, pot arribar tranquil·lament al preu de 23000€ . Si, 23 mil €, per una moto que fa 10 anys et costava 15mil € i ja ens ficàvem les mans al cap. Però és que ara 15000€ és lo que en el seu dia veiem en una moto de 7000€.

Quan em poso a provar les motos, la realitat és que l’ABS del davant no l’he arribat a accionar, i del de darrere em molesta molt la reacció que té, suposo que és qüestió d’acostumar-se i deixar de derrapar com a mi m’agrada.

Tanmateix, sé que l’electrònica algun dia em pot salvar d’alguna caiguda. Ara totes les motos han de sortir amb ABS, una norma que han tret i que a priori sembla positiva per la nostra seguretat

Com veieu vosaltres aquesta sobredosi d’electrònica?

Josep CMX

 

Cerca