fbpx
Registra't
Motoristes.cat
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
  • Comunitat
  • Inici
  • Esdeveniments
  • MotoTurisme
  • Moto Wiki
  • Telegram
  • La Botiga
  • Assegurança
No Result
View All Result
Motoristes.cat

Patinet elèctric vs moto 125cc

Josep CMX per Josep CMX
10 de gener de 2019
in Debat
130 8
0
Home Debat
438
SHARES
2.3k
VIEWS
FacebookTwitterWhatsappTelegram

Hola motoristes.

Advertisement Banner

Ja estem al 2019 i cal remarcar que aquest 2018 ha estat l’any del patinet elèctric.

La nova forma de moure’s per les grans i mitjanes ciutats i que fa que les petites i mitjanes distancies es retallin encara més.

Durant aquest 2018 s’ha pogut comprovar l’increment de les ventes per part de particulars i fins i tot empreses. I és que he de dir que fins i tot en el meu nucli familiar ja existeix un patinet d’aquets desbancant la possibilitat de la compra d’una moto 125cc.

Si amics, a les 125cc els hi ha sortit una forta competència i a les marques de motos i als concessionaris els i tocarà renovar-se o evolucionar per poder encarar aquesta nova amenaça, que si o si s’implantarà a les nostres ciutats.

Fa uns mesos un familiar meu em deia que volia mirar-se una 125cc per tal d’anar per la ciutat amb més comoditat, i així evitar fer cues amb el cotxe amb la problemàtica de trobar un lloc per aparcar al centre.

Vam començar a mirar diferents marques i models amb un mateix pressupost, i al final ja en teníem dos que eren les finalistes. Dies després, però, em truca i em diu que s’ho ha pensat millor i que decidirà comprar-se un patinet elèctric.

Dins dels punts positius de la decisió, van ser:

-Es un vehicle que no contamina.

-No cal gastar 2500€, ja que en val uns 300€

-No cal pagar assegurança ni permís de circulació.

-No cal tenir-la en un pàrquing ni pagar-ne un lloguer. Tampoc cal tenir-lo a fora al carrer a la intempèrie ni mullant-se.

-No consumeix carburant, per tant, per aquesta banda també és un estalvi.

Els contres son:

-Baixa velocitat

-Baixa autonomia

-Es desconeix el futur de la regulació d’aquests aparells.

-Desconeixem la durabilitat mitjana del producte.

Els pros han pesat més que els contres, i per una ciutat mitjana on el recorregut diari poden ser uns 20 km, el meu familiar s’ha auto convençut i l’ha comprat.

Sé de més casos que els hi ha passat el mateix. A la meva feina mateix ja es veuen diferents companys que venen a treballar amb el patinet elèctric, per lo tant aquest patinet esta començant a guanyar un terreny on la gent tenia al cap una 125cc.

Personalment, no em disgusta de compartir el carrils amb els patinets. Crec que és un vehicle més que cal tenir en compte, però espero que es faci ràpidament una regulació del mateix al llarg de tot el territori.

A part de fer la regulació nacional, cal que en facin força publicitat per part de l’administració i que no passi com amb molts ciclistes, que per ignorància, desídia o poques ganes de fer bé les coses, es munten damunt d’una bicicleta i van per les ciutats per on els hi dona la gana. I després passa el que passa, una mala convivència entre tots.

Dons si, això és el que crec, i espero que aquesta regulació  no trigui gaire i obligui als usuaris dels patinets a pagar una assegurança obligatòria. Ja existeix una dona morta per atropellament per patinet elèctric i segurament, la part econòmica de la mort de la senyora la pagui algun consorci, però quan el consorci li reclami a l’usuari la compensació econòmica, que passarà? A part d’aquest fet, també ens podem trobar en col·lisions i algú li tocarà fer-se càrrec de pagar els danys materials o físics, etc.

També els obligaria a circular només dins de poblacions, per les zones habilitades com podria ser carril bici. A més a més, fent ús de les senyals dels braços si cal parar o canviar de carril, a falta d’altres dispositius.

Seria interessant l’ús d’un casc tipus bicicleta i no sobrepassar la velocitat de 40 km/h, encara que es parla de que no podran sobrepassar els 30km/h.

I ja per finalitzar les meves peticions, incorporaria un numero de matrícula, el qual estès exempt de pagar impostos, ja que la funció seria per tal de poder identificar al usuari o propietari del patinet elèctric.

Bé, segurament tu tinguis la teva manera de pensar que pot ser igual o diferent a la meva, però el que queda clar és que a les cases de motos els hi toca donar un pas endavant, si no volen veure perdre una part de mercat.

El patinet ha arribat per quedar-se i possiblement canviar la manera de moure’ns per dins la ciutat.

 

Josep CMX

Tags: Mobilitat urbanaPatinet elèctric
Share175Tweet110SendShare
Previous Post

Més electrònica, més CV i més diners per les motos

Next Post

La millor manera de seguir MotoGP a l’actualitat

Next Post
La millor manera de seguir MotoGP a l’actualitat

La millor manera de seguir MotoGP a l'actualitat

Inici d’una campanya intensiva per posar fre a la velocitat excessiva

Inici d'una campanya intensiva per posar fre a la velocitat excessiva

  • Trending
  • Comments
  • Latest
Mapes de rutes en moto per Catalunya

Mapes de rutes en Moto per Catalunya

2 de juny de 2022
Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

23 de febrer de 2023
La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

La 100Colls obrirà les inscripcions el proper 3 de març

20 de febrer de 2023
Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

18 de març de 2023
Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

19 de març de 2023
Husqvarna Norden 901 Expedition

Husqvarna Norden 901 Expedition

21 de març de 2023
La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

18 de març de 2023
Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

Aquests són els tipus de motos que podràs pilotar si obtens el carnet A2

18 de març de 2023
Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

Aquest 2023 Moto Explora torna amb ganes i comencem amb l’edició de Barcelona nord, que tindrà lloc el 22/04/23!

19 de març de 2023
Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

Els millors trams de revolts per recórrer en moto a Catalunya (i algun de més enllà)

23 de febrer de 2023

Popular



    Som el portal de referència dels motoristes a Catalunya, el punt de trobada a la xarxa dels amants de les motos del nostre territori.

    Etiquetes populars

    accidentalitat accidents Accidents de moto Adventure Barcelona Competició conducció segura Dani Pedrosa DGT Enduro equipament Esdeveniment solidari esdeveniments solidaris Harley Davidson Història honda imprudències Marc Márquez Moto GP MotoGP Moto Guzzi motos elèctriques Motovolta novetats Off-Road offroad robatoris rodes solidàries rutes en moto Rutes solidàries Scooters seguretat seguretat en moto seguretat viària servei català de trànsit sortides en moto successos Toni bou Touring Trail trial Triumph Viatges en moto vídeos Yamaha

    Publicacions recents

    Husqvarna Norden 901 Expedition

    Husqvarna Norden 901 Expedition

    21 de març de 2023
    La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

    La importància de mantenir la moto en bon estat per evitar accidents

    18 de març de 2023
    • About
    • Advertise
    • Privacy & Policy
    • Contact

    © 2022 Motoristes.cat

    No Result
    View All Result
    • Comunitat
    • Inici
    • Esdeveniments
    • MotoTurisme
    • Moto Wiki
    • Telegram
    • La Botiga
    • Assegurança

    © 2022 Motoristes.cat

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Utilitzem galetes per a oferir-te la millor experiència en la nostra web.

    Podeu esbrinar més sobre quines galetes estem utilitzant o desactivar-les en parèmetres.

    Go to mobile version
    Motoristes.cat
    Resum de privacitat

    Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

    Galetes estrictament necessàries

    Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

    Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.