Patinet elèctric vs moto 125cc

Hola motoristes. Ja estem al 2019 i cal remarcar que aquest 2018 ha estat l’any del patinet elèctric. La nova forma de moure’s per les grans i mitjanes ciutats i que fa que les petites i mitjanes distancies es retallin encara més. Durant aquest 2018 s’ha pogut comprovar l’increment de les ventes per part de […]

Hola motoristes.

Ja estem al 2019 i cal remarcar que aquest 2018 ha estat l’any del patinet elèctric.

La nova forma de moure’s per les grans i mitjanes ciutats i que fa que les petites i mitjanes distancies es retallin encara més.

Durant aquest 2018 s’ha pogut comprovar l’increment de les ventes per part de particulars i fins i tot empreses. I és que he de dir que fins i tot en el meu nucli familiar ja existeix un patinet d’aquets desbancant la possibilitat de la compra d’una moto 125cc.

Si amics, a les 125cc els hi ha sortit una forta competència i a les marques de motos i als concessionaris els i tocarà renovar-se o evolucionar per poder encarar aquesta nova amenaça, que si o si s’implantarà a les nostres ciutats.

Fa uns mesos un familiar meu em deia que volia mirar-se una 125cc per tal d’anar per la ciutat amb més comoditat, i així evitar fer cues amb el cotxe amb la problemàtica de trobar un lloc per aparcar al centre.

Vam començar a mirar diferents marques i models amb un mateix pressupost, i al final ja en teníem dos que eren les finalistes. Dies després, però, em truca i em diu que s’ho ha pensat millor i que decidirà comprar-se un patinet elèctric.

Dins dels punts positius de la decisió, van ser:

-Es un vehicle que no contamina.

-No cal gastar 2500€, ja que en val uns 300€

-No cal pagar assegurança ni permís de circulació.

-No cal tenir-la en un pàrquing ni pagar-ne un lloguer. Tampoc cal tenir-lo a fora al carrer a la intempèrie ni mullant-se.

-No consumeix carburant, per tant, per aquesta banda també és un estalvi.

Els contres son:

-Baixa velocitat

-Baixa autonomia

-Es desconeix el futur de la regulació d’aquests aparells.

-Desconeixem la durabilitat mitjana del producte.

Els pros han pesat més que els contres, i per una ciutat mitjana on el recorregut diari poden ser uns 20 km, el meu familiar s’ha auto convençut i l’ha comprat.

Sé de més casos que els hi ha passat el mateix. A la meva feina mateix ja es veuen diferents companys que venen a treballar amb el patinet elèctric, per lo tant aquest patinet esta començant a guanyar un terreny on la gent tenia al cap una 125cc.

Personalment, no em disgusta de compartir el carrils amb els patinets. Crec que és un vehicle més que cal tenir en compte, però espero que es faci ràpidament una regulació del mateix al llarg de tot el territori.

A part de fer la regulació nacional, cal que en facin força publicitat per part de l’administració i que no passi com amb molts ciclistes, que per ignorància, desídia o poques ganes de fer bé les coses, es munten damunt d’una bicicleta i van per les ciutats per on els hi dona la gana. I després passa el que passa, una mala convivència entre tots.

Dons si, això és el que crec, i espero que aquesta regulació  no trigui gaire i obligui als usuaris dels patinets a pagar una assegurança obligatòria. Ja existeix una dona morta per atropellament per patinet elèctric i segurament, la part econòmica de la mort de la senyora la pagui algun consorci, però quan el consorci li reclami a l’usuari la compensació econòmica, que passarà? A part d’aquest fet, també ens podem trobar en col·lisions i algú li tocarà fer-se càrrec de pagar els danys materials o físics, etc.

També els obligaria a circular només dins de poblacions, per les zones habilitades com podria ser carril bici. A més a més, fent ús de les senyals dels braços si cal parar o canviar de carril, a falta d’altres dispositius.

Seria interessant l’ús d’un casc tipus bicicleta i no sobrepassar la velocitat de 40 km/h, encara que es parla de que no podran sobrepassar els 30km/h.

I ja per finalitzar les meves peticions, incorporaria un numero de matrícula, el qual estès exempt de pagar impostos, ja que la funció seria per tal de poder identificar al usuari o propietari del patinet elèctric.

Bé, segurament tu tinguis la teva manera de pensar que pot ser igual o diferent a la meva, però el que queda clar és que a les cases de motos els hi toca donar un pas endavant, si no volen veure perdre una part de mercat.

El patinet ha arribat per quedar-se i possiblement canviar la manera de moure’ns per dins la ciutat.

 

Josep CMX

Cerca