Alçant la veu a favor de la moto

El passat diumenge una impressionant mostra d’unió i de lluita va omplir els carrers de la capital catalana amb un objectiu: defensar el paper de la moto en una mobilitat urbana més òptima per tots a la ciutat.

Fins a 5.000 motos segons els organitzadors, i mes de 3.000 segons Guàrdia Urbana, van esdevenir les  protagonistes d’una important jornada de lluita, producte de diverses campanyes i polítiques de l’Ajuntament municipal despectives vers el col·lectiu motorista.

Polèmica per la restricció de circulació per emissions contaminants:

Una de les mesures que més afecten al col·lectiu de les dues rodes a la ciutat comtal és l’habilitació de zones de baixes emissions. A causa d’aquesta nova normativa, 30.000 motos deixaran de poder circular per BCN els dies de l’any en que es declarin episodis d’alta contaminació. A més, les motos incloses considerades com a excessivament contaminants, deixaran de poder entrar a la ciutat a partir de l’any 2020.

Si bé hem donat el nostre recolzament i el nostre esforç en la promoció de tots i cadascun dels punts de la manifestació, entre els quals ens reafirmem també amb el primer en referència a la les restriccions circulatòries, volem expressar que la realitat vers la contaminació, per nosaltres, és que cal rebaixar-ne els límits. Cal perquè tot i que les motos en cap cas son causa fonamental dels problemes mediambientals ni de les ciutats, ni del país ni del món, com a motoristes en som partícips, i el fet d’establir mesures que restringeixin els extrems més contaminants del nostre sector, creiem que sí que s’ajusta a la realitat, tant a la nostra com a la del món en que vivim.

Tanmateix, cal lluitar i estar atents perquè aquestes mesures no ataquin al col·lectiu per reduir-ne les xifres d’accidentalitat reduint-ne la circulació.

Les motos son unes eines fantàstiques per la mobilitat urbana, però les més contaminants, engreixen de manera innecessària un problema greu i que ens afecta tant a nosaltres com a la resta de ciutadans: El medi ambient.

Creiem que cal defensar al col·lectiu, que cal reivindicar-lo, i unir-nos com es va fer amb la manifestació del passat diumenge. Però també cal que fem gala de la noblesa i a la solidaritat que sempre ens ha caracteritzat. Els motoristes no som gamberros, ni donem l’esquena als que no son com nosaltres.

Almenys, des de motoristes.cat, veiem als motoristes com a aquells que molt orgullosos de la seva passió, són una eina més per lluitar a favor de les causes més justes, com són les causes solidaries que tantíssimes vegades hem defensat de mil maneres, com també en relació a la ciutadania i al medi ambient.

No som l’enemic ni el problema de ningú, som una mà forta pel benestar de la majoria. O almenys, així, ho veiem nosaltres.

Els punts que es van defensar amb la manifestació van ser que:

  • S’entengui a la motocicleta com una solució a la mobilitat a Barcelona, sense patir restriccions circulatòries contràries a la realitat i a la necessitat dels ciutadans.
  • S’activin i s’executin plans de seguretat viària eficaços, basats en el coneixement i el risc.
  • Es respecti el marc legalen matèria de seguretat viària en general, i de senyalització i infraestructures en concret, prestant especial atenció als coeficients de fregament, obstacles i modes de segregació del carrill bici, cicles de semàfors, obres, etc.
  • S’habilitin “carrils moto” especialsd’entrada a la ciutat de Barcelona, en vies determinades.
  • S’ampliïn els estacionaments de moto en superfície.
  • Es permeti l’ús del carril Busen determinades vies.
  • S’activin campanyes sobre visió perifèrica i filtrat de riscdurant la conducció per tot tipus de conductors, inclosos els de motocicletes.
  • S’obri una taula de treball especialde seguretat de motoristes amb el teixit associatiu organitzat, pel seu debat tècnic i consens.