Non-stop

Residència habitual: Sobre Rodes
Tarat de les Dues Rodes
Premis
7
Companys,
Com que sembla que el confinament va per llarg, que m'aconselleu?: desconnecto la bateria?, o engegant la moto de tant en tant ja faré?
Bones! Doncs jo penso que les dues opcions són vàlides. Si desconnectes la bateria ja t'oblides del tema i no et caldrà pensar-hi. De totes maneres si el garatge el tens a casa mateix és una activitat més que pots fer de tant en tant per distreure't, la d'engegar la moto.
Altra cosa és que d'estar en un aparcament comú que pot estar concorregut pels mateixos veïns, prefereixis no baixar a la moto i deixar-la llesta. Llavors si que potser és millor deixar-la desconnectada.

Jo de moment la baixo a engegar, així la veig una mica jejeje
 

Roger

Administrador
Organització del fòrum
Editor Wiki
Premis
5
Screenshot_20200323-194635_Pages Manager.jpg
IMG_20200323_205426_731.jpg
IMG_20200323_205606_185.jpg
 

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Premis
14
Holaaaaa !!

Bé, veig que casi tens la resposta al teu abast. Jo també hi estic donant voltes al tema per desconnectar la bateria quan no en faci ús.

De fet, estic mirant de posar-ne un aparell sota el seient a la FZ6, que és un pal treure carenat i aixecar dipòsit per fer això o carregar bateria....

Aquí us deixo un link del que podria ser el que compri per fer-ho:

El que si NO RECOMANO ÉS ENGEGAR LA MOTO PER DEIXAR-LA AL RELENTÍ.
A part del consum de benzina, l'embrutiment intern d'escaps i colectors, DESCARREGARÀS MÉS LA BATERIA EN CADA ENGEGADA QUE FACIS SI NO CIRCULES AMB ELLA.

En el cas de la FZ6, l'alternador genera electricitat per carregar la bateria i cobrir consums de la moto a partir de les 5000 rpm aproximadament. En parat, vol dir accelerar-la "per res". Si no pasa de certes voltes el motor, no es carrega i tot el consum surt de la bateria.

Yamaha és coneguda per l'alt consum del motor d'arrancada i les bateries mortes que aixó comporta si no es té una mica de coneixement del tema. Potser la teva moto no té aquest handicup, però si no vols descarregar més la bateria, no engeguis "per escoltar el rum rum" del motor de la moto.


Ens veiem a l'asfalt
 

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Premis
18
Perquè la opció d'utilitzar-la per anar a la farmàcia o a buscar el pa, no la contemples?
 

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Premis
14
Perquè la opció d'utilitzar-la per anar a la farmàcia o a buscar el pa, no la contemples?

Jajaja !!!

Tinc una fleca i una farmàcia sota casa....o vaig a la feina o al super. Però si, si surts i no és un trajecte llarg, jo aniria en 2a/3a amb el motor alegre tota l'estona posible pel tema de les voltes del motor en que es carrega la bateria a la FZ6.

L'ultim cop que vaig anar de recadillos a Girona, després d'arrancar i para com 5 vegades en 30 minuts, potser 4 km recorreguts, la bateria que tenia va dir "ves a peu, inconscient". Arrancada en 2a emputxant i cap a casa.....

Si no arranca a la primera, si veieu que está uns instants més del normal per arrancar....no us la jugueu: la bateria necessita una mica de càrrega. Si no feu un volt llarget i amb alegria, penseu en connectar-la al carregador una nit sencera.


Ens veiem a l'asfalt
 

Non-stop

Residència habitual: Sobre Rodes
Tarat de les Dues Rodes
Premis
7
Holaaaaa !!

Bé, veig que casi tens la resposta al teu abast. Jo també hi estic donant voltes al tema per desconnectar la bateria quan no en faci ús.

De fet, estic mirant de posar-ne un aparell sota el seient a la FZ6, que és un pal treure carenat i aixecar dipòsit per fer això o carregar bateria....

Aquí us deixo un link del que podria ser el que compri per fer-ho:

El que si NO RECOMANO ÉS ENGEGAR LA MOTO PER DEIXAR-LA AL RELENTÍ.
A part del consum de benzina, l'embrutiment intern d'escaps i colectors, DESCARREGARÀS MÉS LA BATERIA EN CADA ENGEGADA QUE FACIS SI NO CIRCULES AMB ELLA.

En el cas de la FZ6, l'alternador genera electricitat per carregar la bateria i cobrir consums de la moto a partir de les 5000 rpm aproximadament. En parat, vol dir accelerar-la "per res". Si no pasa de certes voltes el motor, no es carrega i tot el consum surt de la bateria.

Yamaha és coneguda per l'alt consum del motor d'arrancada i les bateries mortes que aixó comporta si no es té una mica de coneixement del tema. Potser la teva moto no té aquest handicup, però si no vols descarregar més la bateria, no engeguis "per escoltar el rum rum" del motor de la moto.


Ens veiem a l'asfalt
Ostia, jo sóc dels que engega la moto i la deixa a ralentí jajaja, tot i que es una susi i no una Yamaha. No ho sabia això que comentes. Gràcies per la info!
 
Fils similars
A dalt