• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Crònica Rider 1000

Cròniques de rutes en moto
Hola,

Qui de vosaltres va a la Rider el proper 19 de setembre? Podríem posar aquí els qui hi anem, la distància de la rider que fareu (1000, 750, 500 o 300km), i el vostre número de dorsal. Així igual ens podem saludar.
Jo per exemple: Gabivolador, faig la R500, dorsal B396.
 
  • Like
Reaccions: Lluis
torpeyenmoto

torpeyenmoto

Motoaddicte
Youtuber
10 Jul 2020
138
246
Premis
10
Barcelona
www.youtube.com
Moto
Africa Twin Adventure Sports 2021
Aquí teniu una petita mostra de la que ens va caure als de la 500 cap a les 16:45 aprox! :D

22547 3cr 060 16 30
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Bones!
Doncs Primer dir que jo vaig anar amb dos altres motoristes a fer la Rider, un dels quals anava amb una Kawasaki Versys x-300 de només 42 cv i la va poder seguir perfectament (es clar que estem parlant d'algú amb dècades d'experiència sobre la moto). Jo, com sabeu, amb una Honda Cb500X de l'any 2015, sense control de tracció ni embragatge anti-rebot, ni res... per mi, cap problema.
La sortida de la 500 va ser a les 9.45 i l'arribada a les 10:20 aproximadament, o sigui, unes 12 hores i mitja. Això inclou dues parades una mica llargues, una per esmorzar i una per dinar, i una parada per fer fotos a Coll d'Ares.

Pel que fa a les etapes, sincerament, no en vaig trobar cap d'especialment dura. Conduir amb moto de nit no m'agrada gaire, però em vaig deixar guiar pel company que anava a davant en aquell tros (jo vaig anar a davant pel pla de l'Estany i l'Empordà perquè m'ho conec bé i no necessitava GPS). Pensant en la carretera de Vidrà, doncs jo entenc que a molta gent no li agrada passar per aquestes carreteres, i en canvi a mi sí, però us puc dir que els organitzadors ho podien haver complicat molt més tan sols fent-nos-la fer en la direcció contrària. La direcció que vam seguir, amb la pujada forta forta i baixa adherència al principi, es torna molt més dura fent el mateix tram de baixada. A més a més, a Santa Maria de Besora hi ha una pista asfaltada que va a Coll de Santigosa passant per Llaés, i ja us dic jo que aquella sí que és dura, comparada amb la que ens van fer fer...
En tot cas entenc que si portes una moto amb una suspensió molt i molt esportiva, semimanillars, etc... pugui ser complicat i incòmode fer un tram així. També és veritat que la gran majoria de participants van amb trails o naked. I. ara bé, tinguis la moto que tinguis amb paciència tot se supera... jo també tinc desavantatge quan la carretera es torna ampla i les corbes ràpides amb la meva trail 500cc. és complicat, com dic, a mi ja em va semblar bé el recorregut. L'únic obstacle va ser que a mitja carretera de Vidrà vam trobar una vaca. Ara bé, el fet que jo ja sabia per on em ficava em tranquilitzava bastant, perquè no em va agafar per sorpresa. Per qui no hi havia passat mai encara, suposo que era una altra cosa. Pels que la vau haver de fer de nit, torneu-hi un dia de clar perquè les vistes són espectaculars!

Sobre la pluja, ens va enganxar aproximadament de 10 a 12 i després de dinar les carreteres eren ben molles, però en resum, més prudència amb la ma dreta va ser el remei. Ho lamento molt per tots els que vaig veure que havien patit caigudes en trams mullats!

En fi pel que fa a la Rider en general trobo que la organització d'aquest any ha estat clarament millor que la de l'any anterior. El personal, simpàtic i ens ha ajudat sempre que ha fet falta. Només vaig trobar una mica pessetera l'actitud de dir que no ens donarien el sopar com estava previst al·legant que era per la covid i que en canvi pagant 6 euros extra al xiringuito de la porta ja sí que podies quedar-te a sopar. I, a més, m'havia fet il·Lusions de comprar la samarreta dels punts màster però que una cosa que ha de ser com un premi valgui 19 euros ho vaig trobar una mica massa, i no ho vaig acabar fent.

En fi, espero que ens veiem a la propera sortida i moltes felicitats a tots els que us atreviu a anar-hi amb una 125cc! Ah, i una opinió-consell, sense voler-me ficar on no em demanen, potser no us hi apunteu amb menys d'un any de carnet de moto. És una ruta que requereix un mínim d'experiència i preparació per l'esforç físic que suposa.

Veure l'arxiu adjunt 1718Veure l'arxiu adjunt 1719 Veure l'arxiu adjunt 1720Veure l'arxiu adjunt 1721
Veure l'arxiu adjunt 1722
M'agrada tot el que comentes sobre la Ride500, sobretot que coincidiu alguns en que és millor anar amb un altre que tingui experiència i/o conegui les carreteres.

Sobre l'experiència o tenir fa temps el carnet, doncs el de sempre: quan hi tens ganes, afrontes el problemes d'una forma o una altra. I sempre tenibt clar on t'hi fots.

De fet, crec que el més lógic és possar-se objectius assequibles i informar-te de com és l'event i ruta, ja sigui a través de la pròpia direcció de l'event als comentaris sobre la prova. I si t'agrada i vols més, tornes a repetir la meteixa llargada o pujes kms.

Jo proposso sempre anar de menys a més, tant en kilometratge com em motors i potència. De mica en mica s'omple la pica ! Jajaja!!

Jo el que no recomanaria a ningú és fer cap ruta de més de 5 hores sense conèixer la màquina amb la que hi vas, perquè a part de descobrir que et trenca el cul, pots acabar fatigat mentalment o pitjor, agafar por o tirria a la moto.

Una bona possada a punt també crec que és indispensable per no patir avaries o quedar-te sense frens o sense rodes. L'experiència amb tots els vehicles m'ho ha ensenyat: comprovar-ho tot i si no ho veus clar, al mecànic o fer-ho tu si en saps.

I sobretot, equipacció motera amb proteccions. Caure és fácil quan no coneixes les carreteres, ho està moll o hi ha sorra.

Va, a veure si a la propera Raid 500 hi vinc jo !!!
 
  • Like
Reaccions: Serra
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
M'agrada tot el que comentes sobre la Ride500, sobretot que coincidiu alguns en que és millor anar amb un altre que tingui experiència i/o conegui les carreteres.

Sobre l'experiència o tenir fa temps el carnet, doncs el de sempre: quan hi tens ganes, afrontes el problemes d'una forma o una altra. I sempre tenibt clar on t'hi fots.

De fet, crec que el més lógic és possar-se objectius assequibles i informar-te de com és l'event i ruta, ja sigui a través de la pròpia direcció de l'event als comentaris sobre la prova. I si t'agrada i vols més, tornes a repetir la meteixa llargada o pujes kms.

Jo proposso sempre anar de menys a més, tant en kilometratge com em motors i potència. De mica en mica s'omple la pica ! Jajaja!!

Jo el que no recomanaria a ningú és fer cap ruta de més de 5 hores sense conèixer la màquina amb la que hi vas, perquè a part de descobrir que et trenca el cul, pots acabar fatigat mentalment o pitjor, agafar por o tirria a la moto.

Una bona possada a punt també crec que és indispensable per no patir avaries o quedar-te sense frens o sense rodes. L'experiència amb tots els vehicles m'ho ha ensenyat: comprovar-ho tot i si no ho veus clar, al mecànic o fer-ho tu si en saps.

I sobretot, equipacció motera amb proteccions. Caure és fácil quan no coneixes les carreteres, ho està moll o hi ha sorra.

Va, a veure si a la propera Raid 500 hi vinc jo !!!
M agradaria molt, amb nosaltres hi ets benvingut
 
  • Love
Reaccions: Nikokaos
Edmond

Edmond

Escriptor amb manillar
1 Ago 2020
302
662
Premis
9
M'agrada tot el que comentes sobre la Ride500, sobretot que coincidiu alguns en que és millor anar amb un altre que tingui experiència i/o conegui les carreteres.

Sobre l'experiència o tenir fa temps el carnet, doncs el de sempre: quan hi tens ganes, afrontes el problemes d'una forma o una altra. I sempre tenibt clar on t'hi fots.

De fet, crec que el més lógic és possar-se objectius assequibles i informar-te de com és l'event i ruta, ja sigui a través de la pròpia direcció de l'event als comentaris sobre la prova. I si t'agrada i vols més, tornes a repetir la meteixa llargada o pujes kms.

Jo proposso sempre anar de menys a més, tant en kilometratge com em motors i potència. De mica en mica s'omple la pica ! Jajaja!!

Jo el que no recomanaria a ningú és fer cap ruta de més de 5 hores sense conèixer la màquina amb la que hi vas, perquè a part de descobrir que et trenca el cul, pots acabar fatigat mentalment o pitjor, agafar por o tirria a la moto.

Una bona possada a punt també crec que és indispensable per no patir avaries o quedar-te sense frens o sense rodes. L'experiència amb tots els vehicles m'ho ha ensenyat: comprovar-ho tot i si no ho veus clar, al mecànic o fer-ho tu si en saps.

I sobretot, equipacció motera amb proteccions. Caure és fácil quan no coneixes les carreteres, ho està moll o hi ha sorra.

Va, a veure si a la propera Raid 500 hi vinc jo !!!

Tot el que dius es correcte, però quan fas proves d aquests tipus, de les que duren mes de 10/12 hores, per molt ben preparat que ho tinguis tot, les últimes hores tens que tirar de coco, per mi es que tens qie tindre mes ben acostumat i entrenat, per que sol ser el qie mes falla al final......


Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
 
  • Like
Reaccions: Serra i Nikokaos
munneco

munneco

Cul quadrat
9 Jul 2020
69
207
Premis
6
Doncs encara que dieu coses que a priori tenen molt de sentit, jo no hi estic d’accord. Jo feia ja molts anys que tenia una 125 de marxes i no vaig poder fer el salt a moto gran fins octubre de 2018, i amb l’A2.

El mateix 2018 vaig veure la Rider, i el plantejament de que és un repte és el que em vaa envalentonar a apuntar-m’hi. A mes a mes, vaig aconseguir enredar a dos amics amb mes experiencia en motos “grans”. La mala sort es que un d’ells va patir un accident greu fent el reconeixement del tram de Colldejou a Valls el 9 de Març de l’any passat.

Al final la vaig hacer de fer sol, i per mi crec q va ser el millor que em podria haver passat per fer la primera rider. Passes angoixa i por, dubtes de tot i, fins i tot em vaig plantejar retirar-me. Pro cada cop arribava a la mateixa conclusió: Es un repte, i si algo que fa 20 anys que va en moto la fa, perque jo no? Si un paio la fa amb una 125, peruqe jo no? L’objectiu no és arribar el primer, ni tan sols no arribar l’ultim, l’objectiu es arribar.

Vaig cometre força errors de novell, aixo esta clar, pero ara tinc clar que es millor fer-la sol o amb algu que tingui una filosofia similar: desde peincipi anar alegre (no cal anar a fer volta rapida) i evitar parades i perdues de temps. I us puc dir que m’ha funcionar molt be. A la rider de l’any passat vaig estar mes de 18 hores sobre la moto, vaig trigar en total 20 hores. Aquest any han siguet 16h45m a la moto, amb una durada de 19 hores.

Es un repte i hi ha que prendre-s’ho com a tal. Cal tenir una previsio de parades, benzineres, cal portar queviures, beguda i portar l’equipacio adecuada. Despres tot es coco disfrutar (i patir) de la moto. Al final, anem en moto per passar-ho be, i aconseguir arribar al final de la rider es un subidon de la ostia!
 
munneco

munneco

Cul quadrat
9 Jul 2020
69
207
Premis
6
Doncs encara que dieu coses que a priori tenen molt de sentit, jo no hi estic d’accord. Jo feia ja molts anys que tenia una 125 de marxes i no vaig poder fer el salt a moto gran fins octubre de 2018, i amb l’A2.

El mateix 2018 vaig veure la Rider, i el plantejament de que és un repte és el que em vaa envalentonar a apuntar-m’hi. A mes a mes, vaig aconseguir enredar a dos amics amb mes experiencia en motos “grans”. La mala sort es que un d’ells va patir un accident greu fent el reconeixement del tram de Colldejou a Valls el 9 de Març de l’any passat.

Al final la vaig hacer de fer sol, i per mi crec q va ser el millor que em podria haver passat per fer la primera rider. Passes angoixa i por, dubtes de tot i, fins i tot em vaig plantejar retirar-me. Pro cada cop arribava a la mateixa conclusió: Es un repte, i si algo que fa 20 anys que va en moto la fa, perque jo no? Si un paio la fa amb una 125, peruqe jo no? L’objectiu no és arribar el primer, ni tan sols no arribar l’ultim, l’objectiu es arribar.

Vaig cometre força errors de novell, aixo esta clar, pero ara tinc clar que es millor fer-la sol o amb algu que tingui una filosofia similar: desde peincipi anar alegre (no cal anar a fer volta rapida) i evitar parades i perdues de temps. I us puc dir que m’ha funcionar molt be. A la rider de l’any passat vaig estar mes de 18 hores sobre la moto, vaig trigar en total 20 hores. Aquest any han siguet 16h45m a la moto, amb una durada de 19 hores.

Es un repte i hi ha que prendre-s’ho com a tal. Cal tenir una previsio de parades, benzineres, cal portar queviures, beguda i portar l’equipacio adecuada. Despres tot es coco disfrutar (i patir) de la moto. Al final, anem en moto per passar-ho be, i aconseguir arribar al final de la rider es un subidon de la ostia!

Per cert, aquest any l’he fet amb el company que va tindre l’accident l’any passat, i els dos ho tenim clar: tira tira tira tira, parades minimes.

I per ultim, que tampoc ho he dit abans, tot aquest rollo es la meva opinio personal, que cadascu faci el que cregui convenint, faltaria mes!!! Pero quan em diuen que no podre perque no tinc experiencia, em surt un “que no? Aguantame el cubata!” xD
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Doncs encara que dieu coses que a priori tenen molt de sentit, jo no hi estic d’accord. Jo feia ja molts anys que tenia una 125 de marxes i no vaig poder fer el salt a moto gran fins octubre de 2018, i amb l’A2.

El mateix 2018 vaig veure la Rider, i el plantejament de que és un repte és el que em vaa envalentonar a apuntar-m’hi. A mes a mes, vaig aconseguir enredar a dos amics amb mes experiencia en motos “grans”. La mala sort es que un d’ells va patir un accident greu fent el reconeixement del tram de Colldejou a Valls el 9 de Març de l’any passat.

Al final la vaig hacer de fer sol, i per mi crec q va ser el millor que em podria haver passat per fer la primera rider. Passes angoixa i por, dubtes de tot i, fins i tot em vaig plantejar retirar-me. Pro cada cop arribava a la mateixa conclusió: Es un repte, i si algo que fa 20 anys que va en moto la fa, perque jo no? Si un paio la fa amb una 125, peruqe jo no? L’objectiu no és arribar el primer, ni tan sols no arribar l’ultim, l’objectiu es arribar.

Vaig cometre força errors de novell, aixo esta clar, pero ara tinc clar que es millor fer-la sol o amb algu que tingui una filosofia similar: desde peincipi anar alegre (no cal anar a fer volta rapida) i evitar parades i perdues de temps. I us puc dir que m’ha funcionar molt be. A la rider de l’any passat vaig estar mes de 18 hores sobre la moto, vaig trigar en total 20 hores. Aquest any han siguet 16h45m a la moto, amb una durada de 19 hores.

Es un repte i hi ha que prendre-s’ho com a tal. Cal tenir una previsio de parades, benzineres, cal portar queviures, beguda i portar l’equipacio adecuada. Despres tot es coco disfrutar (i patir) de la moto. Al final, anem en moto per passar-ho be, i aconseguir arribar al final de la rider es un subidon de la ostia!
Ho sento. Jo es que no veig el repte enlloc en cap event d'aquestes caracteristiques. Pots fer 15 hores damunt la moto quan vulguis. Si necessites un certificat ja és un altre tema, clar. Però no cal participar a cap per ser un/a rider i guanyar experiència: els kms i tot el que et passa a la carretera són l'escola. I si tens la sort d'anar amb gent que hi porta més temps rodant, més coses podràs tenir en compte. D'apendre mai s'acaba.

Pots anar a tot arreu amb una ma al davant i darrera en tema seguretat teva i manteniment de la moto. Jo personalment el manteniment el trobo sagrat: no només et posses en perill a tu, sino a la resta de conductors. Mai entendré qui va amb la moto sense ITV, sense assagurança o el permís caducat. Això denota una deixadesa infinita i cap respecte a la resta.

Un altre tema és participar amb cilindradres d'A2, des de 125cc fins motors limitats. Aquí un hi va amb el que té i fa el que pot i sap. Però tornem al de sempre: si no coneixes la moto, si no has rodat mai en grup de 20 o més, si la moto no està a punt, si no vas preparat en equipació, a part de poder provocar un accident fent coses que no toquen, pots tenir una mala experiència. Per exemple: pasar fred, 1 cop; dos vegades ni gaudeixes ni és l'objectiu d'anar en moto.

La clau d'aquests events és partipar: coneixer gent, motos i rutes noves. Si no acabes, no passa res, no hi ha cap més premi que la satisfacció personal de marxar d'allà amb la sensació que t'ha omplert l'experiència.

Jo penso que gastar hores rodant, rodes i benzina no és la filosofia del motero. És com ho fas, no quantes has dedicat.

Crec que tenim punts diferents de vista, però això també és normal. Tots respectables, però diversos.

Va, salut i benzina !!


Ens veiem a l'asfalt
 
  • Like
Reaccions: Gabivolador
munneco

munneco

Cul quadrat
9 Jul 2020
69
207
Premis
6
Ho sento. Jo es que no veig el repte enlloc en cap event d'aquestes caracteristiques. Pots fer 15 hores damunt la moto quan vulguis. Si necessites un certificat ja és un altre tema, clar. Però no cal participar a cap per ser un/a rider i guanyar experiència: els kms i tot el que et passa a la carretera són l'escola. I si tens la sort d'anar amb gent que hi porta més temps rodant, més coses podràs tenir en compte. D'apendre mai s'acaba.

Pots anar a tot arreu amb una ma al davant i darrera en tema seguretat teva i manteniment de la moto. Jo personalment el manteniment el trobo sagrat: no només et posses en perill a tu, sino a la resta de conductors. Mai entendré qui va amb la moto sense ITV, sense assagurança o el permís caducat. Això denota una deixadesa infinita i cap respecte a la resta.

Un altre tema és participar amb cilindradres d'A2, des de 125cc fins motors limitats. Aquí un hi va amb el que té i fa el que pot i sap. Però tornem al de sempre: si no coneixes la moto, si no has rodat mai en grup de 20 o més, si la moto no està a punt, si no vas preparat en equipació, a part de poder provocar un accident fent coses que no toquen, pots tenir una mala experiència. Per exemple: pasar fred, 1 cop; dos vegades ni gaudeixes ni és l'objectiu d'anar en moto.

La clau d'aquests events és partipar: coneixer gent, motos i rutes noves. Si no acabes, no passa res, no hi ha cap més premi que la satisfacció personal de marxar d'allà amb la sensació que t'ha omplert l'experiència.

Jo penso que gastar hores rodant, rodes i benzina no és la filosofia del motero. És com ho fas, no quantes has dedicat.

Crec que tenim punts diferents de vista, però això també és normal. Tots respectables, però diversos.

Va, salut i benzina !!


Ens veiem a l'asfalt

Precisament! Gent que portava mes hors q jo en moto deia que no podria, que no era bona idea, que no aguantaria, que era una ximpleria...

Doncs tens rao, fer mil hors en moto tots ho podem fer, aixo no ho discuteixo, i lo del certificat, tambe tens rao, no em cal per res.

Per mi el repte es demostrar-me a mi mateix que si podia, que no era boig, i que el que diuen molts de no, comença a fent coses senzilles... no es cert. Jo el que volia era sortir de la zona de confort, fer una ruta llarga de nassos per carreteretes petites indescobrint llocs, als que ja he anat altre cop i amb mes calma peruqe els he descobert. I crec q sortint de la zona de confort es quan mes aprens, i no nomes quan vas en moto, sino en tots els ambits de la vida.

La rider es una escusa, el repte per mi segueix estan.

I si, fer km amb gent q en sap mes ajudar a aprendre molt, i això ja ho vaig fent la resta de l’any, pero les condicions normalment son: fa bon dia, carreteres bones, sempre de dia...

Respecte a tindre la moto ben revisada, tens tora la rao, pero cal fer un bon manteniment sempre. Igual q portar l’equipacio adient, al fi al la carroceria es el nostre cos, i si tens un accident...

Si, tenim punts de vista diferents, pero seguirem gaudint de les nostres maquines!
 
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Precisament! Gent que portava mes hors q jo en moto deia que no podria, que no era bona idea, que no aguantaria, que era una ximpleria...

Doncs tens rao, fer mil hors en moto tots ho podem fer, aixo no ho discuteixo, i lo del certificat, tambe tens rao, no em cal per res.

Per mi el repte es demostrar-me a mi mateix que si podia, que no era boig, i que el que diuen molts de no, comença a fent coses senzilles... no es cert. Jo el que volia era sortir de la zona de confort, fer una ruta llarga de nassos per carreteretes petites indescobrint llocs, als que ja he anat altre cop i amb mes calma peruqe els he descobert. I crec q sortint de la zona de confort es quan mes aprens, i no nomes quan vas en moto, sino en tots els ambits de la vida.

La rider es una escusa, el repte per mi segueix estan.

I si, fer km amb gent q en sap mes ajudar a aprendre molt, i això ja ho vaig fent la resta de l’any, pero les condicions normalment son: fa bon dia, carreteres bones, sempre de dia...

Respecte a tindre la moto ben revisada, tens tora la rao, pero cal fer un bon manteniment sempre. Igual q portar l’equipacio adient, al fi al la carroceria es el nostre cos, i si tens un accident...

Si, tenim punts de vista diferents, pero seguirem gaudint de les nostres maquines!
Fantàstic @munneco !!

Coincidim en manteniment rutinari de la moto i en l'ús d'equipació motera, sempre, que és molt i molt important i no tothom ho fa.

Ja els motius per anar en moto a diari o participar en curses o events moteros, que quedi a nivell individual. Entenc que si hi participes vulguis fer tot el recorregut, però poden passar mil coses que ho facin inviable i sempre posant-nos en lo positiu que mai ens fem mal nosaltres. Defallir? Nooo !! Sant Tornem-hi l'any vinent.

Jo només defenso tenir pou cap per saber quan has de parar, descansar o fins i tot abandonar. I amb això vull que si has participat 10 vegades i has hagut de deixar la cursa les mateixes vegades, jo em quedaria amb que hi he pogut anar totes 10 vegades; tot i que acabar-la un sol cop seria collonut, poder tornar a sortir és el repte del dia a dia sobre la moto.

Per això els "per collons", "què t'hi jugues?", "ell pot, jo també" per a mi són actituds negligents que no responen a la seguretat vial. Si estas cansat, para i descansa, que el cansanci és una de les principals causes d'accidents per distracció. A la carretera, no badem, si us plau.

Sortir de la "comoditat" sent conscient dels teus límits i no trasgredir-los, es una cosa que m'agrada. Jo ho intento fer sempre, una mica més cada vegada quan veig que ja necessito passar al següent pas.

No crec que anar a poc a poc o fer passes de gegant siguin coses contràries, no entenguis això, ok?
Tothom té el seu ritme per apendre i crèixer damunt la moto!! El que repeteixo és que l'actitud que tenim sobre la moto ens fa ser moteros o kamikazes. Apel•lo sempre al bon judici i que el seny s'impossi a la carretera, que és on ens trobem tots per gaudir.

Només era això el que volia que quedés clar, que veig que quasi coincidim però això dels missatges és el que te: no sempre entenem tot el que es vol explicar.


Ens veiem a l'asfalt
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
mami_en_moto Esdeveniment Rider 1000 -2023 | Rider 1100 Rider 1000 88
mami_en_moto Esdeveniment Rider 1000 - 2022 Rider 1000 224
mami_en_moto Vídeos La meva experiencia fent la Rider 1000 -2021 Rider 1000 9
Pep Aràgo Informació Rider 1000/700/500/300 2021 Rider 1000 362
Nikokaos Ruta en moto Rider 1000 Rutes en moto 4
S La Rider 1000: L’art de l’estratègia moto-turística des d'una moto elèctrica Rutes en moto 0
Qim44 Ruta en moto Rider 1000 2016 Rutes en moto 4
scooterista.cat Dubte alguna botiga que tingui TOMTOM Rider?? Espai de debat 1
Edutarraco Esdeveniment Fotos RIDER Rider 1000 45
Nikokaos GIROMOTER@S RIDER 666 Sortides anteriors 0
Edutarraco Esdeveniment HORES RIDER 2022 Rider 1000 8
raulsade Ruta en moto KDD 300 suscriptors al Youtube del company Ray Fields Rider Sortides anteriors 21
Roger Off Topic Moltes felicitats Ray Fields Rider! Un Cafè Ràpid 9
Roger Crònica Rider 300 #URBANMODE Rider 1000 0
Roger Notícia Cherokee Rider 2021 obre inscripcions! Cherokee Rider 2
Gabivolador Crònica Principi Rider, Mazinguer, Monserrat i més... Cròniques sobre motociclisme 5
Pastoret Anàlisis-Comparativa GPS TomTom Rider 500 Anàlisi de productes 14
Ray Fields Rider RIDER 500 2020 MotoVlogs propis 6
nilmoreno Venc TomTom Rider Taulell d'anuncis 0
Serra Ruta en moto Visita a can Rayfields Rider de Berga diumenge 26 matí Rutes en moto 18
Rmunyoa Ruta en moto 1000 km Rutes en moto 3
Roger 1000 litres d’oli recollits per al Banc dels Aliments Espai de debat 0
Roger Nova BMW S 1000 RR 2017, renovada i millorada. Espai de debat 0
Roger BMW F 1000 GS? Caçada una GS misteriosa Espai de debat 2

Fils similars