Holas!
Tot i que com a norma general el criteri dels kms es crucial a l'hora de establir el valor de un vehicle a motor, en els vehicles de "competició" ,i aquí entren les motos de enduro, es important considerar les "hores" de funcionament.
Es seguint aquest criteri com es fan els manteniments, tant de líquids, com de pistons o lamines en les 2T, com reglatges de vàlvules en les 4T ...
En general i per el tipus d'activitat que es el enduro, els kms recorreguts per "sortida" son pocs, comparats amb les sortides OnRoad, però poden ser molt durs per la mecànica i durar hores.
Arribats aquí, a l'hora de decidir entre les dues que proposes sembla que la WR450F es d'un any mes proper i te menys kms... però caldria veure-la i també veure la 450EXC es clar...
Aconsellar a algú que pilota una KTM 1290 SAS i manega els 160 cv que porta posats està fora de les meves possibilitats,... jo no sabria que fer-ne de tanta cavalleria
Però la meva experiència en el enduro-dominguero m'ha ensenyat que per fer OFFRoad i "no morir en el intento",
menys es mes .... Dos pepinos 450 4T com la Yamaha ,i encara mes la KTM, son maquines exigents ....exigeixen tècnica i físic per no acabar destrossat i que pateixis mes que altra cosa, sempre depenent per on vagis i amb qui t'ajuntis
Jo vaig acabar la meva etapa endurera amb una Yamaha WR250F 4T del 2004 i en conservo un bon record. No érem de "trialeras de la muerte" o del que ara ja en diuen Hard Enduro, sinó de moto-excursió per camins, corriols ... llocs que podrien ser mes o menys complicats però a mi no m'ha agradat mai enganxar-me tot un mati en una trialera de l'infern fent "cafeteres" i patint de valent. No tinc ni la técnica ni el físic. Sempre m'ha tirat mes el tipus de OFFRoad que fan als USA, per el "trails" de boscos i deserts...
Sempre es va portar molt bé, noble i confiable, bones suspensions (molt important) i una bona patada... sense passar-se. No era la millor però tot el conjunt estava força equilibrat... pesava un pel, pk el xassís aquell any encara era de ferraco...
La millor moto de enduro per el meu perfil que vaig poder provar (que no tenir) en aquella época fou la KTM 400EXC (4T)... un intermig entre un 250 i un 450 que era perfecte per mi...el toc just amb mes xixa que la 250 y sense la explosió del 450 ... i perfectament equipada.
Si tens la oportunitat, abans de comprar res, de provar diferents nivells, 450 - 250 4T o inclús aventurar-te en el 2T veuràs amb el que et sents mes còmode per el tipus de sortides que faràs...
Allò de "la burra grande, ande o no ande" en general no val, i en el OFFRoad menys, sobretot al principi.
Salut i gassss!!