• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Consells Moto de segona mà? Pot ser que sí

Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
670
Premis
6
Hola a tots

Doncs, tal com diu el títol. Aquesta tarda aniré a veure una moto de segona mà, el meu pla era aquest any comprar una moto nova. Però nois l'economia i a pujada de preus no ajuda gens... de totes maneres el model té molt pocs kilòmetres i quasi es pot dir que m'han fet el rodatge de la moto, a més a més no és de particular a particular. És tenda.

El tema és que encara que sigui de taller de compra/venda (i amb bons comentaris). Això que sigui de segona mà em preocupa una mica, ja que tinc poca experiència amb què he de mirar a una moto com aquesta. Em donen un any de garantia, que està prou bé.

Una altra tema que voldria portar-la a un mecànic de confiança meu, però quin procediment he de fer perquè em deixin fer això. Quin tipus de garantia puc oferir a la tenda abans. Hi ha algú tipus de document?

Vinga, gracies a tots
 
X04N

X04N

Cul quadrat
Organitzador MotoExplora
29 Abr 2022
72
152
Premis
5
Premià de Mar
www.motoexplora.cat
Moto
FZ6S2
Hola Bascu!
Jo totes les motos que he comprat ha sigut de segona mà (unes 7 o 8) així que no et preocupis, no és la fi del món, ni molt menys.
El primer que has de saber és que no hi ha cap moto de segona mà perfecte, totes tenen alguna cosa (encara que sigui una petita rascada) fes-te a la idea que no serà perfecte i que no passa absolutament res si no ho és.
El segon que has de saber és que el 90% de les motos de segona mà (o més) estan bé.
Si dius que compraras a un botiga, amb garantia i amb pocs km... gairebé no cal que miris res, però en general, coses que es miren:
Que el desgast de la moto coincideixi amb els km que marca, per exemple, si marca 30.000km però les estriberes tenen la goma completament desgastada i la maneta de fre te la pintura tant gastada que es veu el metall de sota... sembla que te molts més de 30k.
L'estat dels pneumàtics, això és una cosa que no entra a la garantia i costa un grapat de calers renovar... mira el que queda per arribar als avisadors de desgast (unes petites muntanyetes que hi ha dins el forat del dibuix) i mira que al passar la mà pel neumàtic no hi ha cap esglaó. Quan rodem sempre per la mateixa part del neuàtic la desgastem i podem formar un esglaó amb la part que no fem servir.
En aquesta foto es pot veure clarament, però a vegades és menys marcat.
Neumaticos%20de%20moto%20mal%20%20%283%29.jpg

Que el neumàtic estigui esglaonat no vol dir que no et compris la moto, però serà una eina per a discutir el preu.
Parlant del preu, recorda que sempre és negociable!
A part de neumàtics, també pots mirar les pastilles de fre, però si no hi entens i tens experiència, és més aviat dificil de saber si estan molt gastades o no.
Bàsicament vols que la part marcada en vermell sigui el més gruixuda possible, en la foto d'exemple les pastilles són gairebé noves:
1677672065548

Si et deixen fer una volta, una cosa que has de provar es agafar certa velocitat (a partir de 50km/h) i deixar anar les mans del manillar durant uns segons. La moto ha d'anar totalment recte, si vol caure cap a un costat això pot indicar que alguna cosa està torta (tijes o barres de la direcció) o que el neumà tic està en MOLT mal estat (per exemple com el de la foto d'abans).
Per verificar el kit de transmissió (cadena plat i pinyó) és relativament sencill, el pinyó no el podras veure segurament perque acostuma a anar ben tapat, el plat has de veure que no mostri massa desgast, les dents han de ser simetriques, si un costat de la dent fa una forma diferent a l'altre costat això mostra desgast. La cadena has de posar la moto sobre el caballet central (si en té) i, amb el punt mort posat, empenyar la cadena cap amunt desde la seva part central inferior. gires una miqueta la roda, i tornes a empenyas, gires una miqueta i tornes a empenyar.... l'objectiu es fer passar tota la cadena pel pinyó. Una cadea que estigui en bon estat mantindrà la mateixa tensió sempre, si en algun punt veus que la cadena sembla estar molt tensada i en un altre molt destensada, això indica que la moto necessita, coma mínim, una cadena nova.

Pel que fa a portar-la a un taller... això ho hauràs de preguntar i a veure que et diuen, no tenen cap obligació a fer-ho.
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
670
Premis
6
Moltíssimes gràcies per als teus consells, ho tindré en compte

Hi tant que no hi ha problemes perquè sigui de segona mà. De fet, m'agrada més el model que venen que l'actual. Això que guanyo! Si és més que res que no sé com valorar-les. Ja sé que perfecte no serà...
 
  • Like
Reaccions: Roger X-ADV i X04N
X04N

X04N

Cul quadrat
Organitzador MotoExplora
29 Abr 2022
72
152
Premis
5
Premià de Mar
www.motoexplora.cat
Moto
FZ6S2
Moltíssimes gràcies per als teus consells, ho tindré en compte

Hi tant que no hi ha problemes perquè sigui de segona mà. De fet, m'agrada més el model que venen que l'actual. Això que guanyo! Si és més que res que no sé com valorar-les. Ja sé que perfecte no serà...
I pel que fa al preu... doncs mira be Wallapop/motos.net/milanuncios i compara el preu amb altres unitats del mateix any i kilometratge. Tingues en compte que de botiga i amb garantia sempre serà més cara que directament a propietari.
Tambe pregunta si el cost del canvi de nom (eren uns 150€ crec recordar) estan inclosos o no.
 
  • Like
Reaccions: Roger X-ADV i Bascu
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
670
Premis
6
Ja fa un temps que porto comparant. El preu és bastant raonable.

Sí, sent botiga ja compto que el preu no és el mateix que amb particulars, però a canvi guanyo unes quantes garanties.
 
  • Like
Reaccions: Roger X-ADV i X04N
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
670
Premis
6
Només que sigui per deferència dels consells aportats, la moto està en molt bon estat (això ja m'ho esperava). Té unes lleus ratllades al costat esquerre del dipòsit, que trobo que no és res (ja només amb els pantalons es poden fer). Neumàtics en bon estat, suspensions ok, frens també. Totes les gomes correctes, i la tija ok.

Puja una mica més per la limitació i el canvi de nom. Que no puc fer per la meva part perquè, a més d'evitar-se ells problemes, és una compra-venda de botiga i no de particulars... (bé, whatever...)

Argh!! Com odio les compres passionals. Per qué provoquen aquestes coses les motos?? :LOL: :LOL: :LOL:
 
X04N

X04N

Cul quadrat
Organitzador MotoExplora
29 Abr 2022
72
152
Premis
5
Premià de Mar
www.motoexplora.cat
Moto
FZ6S2
Només que sigui per deferència dels consells aportats, la moto està en molt bon estat (això ja m'ho esperava). Té unes lleus ratllades al costat esquerre del dipòsit, que trobo que no és res (ja només amb els pantalons es poden fer). Neumàtics en bon estat, suspensions ok, frens també. Totes les gomes correctes, i la tija ok.

Puja una mica més per la limitació i el canvi de nom. Que no puc fer per la meva part perquè, a més d'evitar-se ells problemes, és una compra-venda de botiga i no de particulars... (bé, whatever...)

Argh!! Com odio les compres passionals. Per qué provoquen aquestes coses les motos?? :LOL: :LOL: :LOL:
Hahahaha molt bé doncs, ara només queda esperar que ens mostris la nova màquina dintre d'uns dies :ROFLMAO: :love:
 
Roger X-ADV

Roger X-ADV

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
18 Oct 2015
1.240
2.183
Premis
10
Moto
Honda X-ADV
Hola Bascu!!! No se m'acut afegir gaire cosa més al que molt completament t'ha comentat el Joan, tret de que sempre pots optar perquè li faci una ullada superficial a la mateixa botiga algun mecànic de confiança o amic alb nocions de mecànica, que s'avingui a acompanyar-te a veure-la.

Veig que mantens el misteri sobre quin model és tracta! Si al final et decideixes ja ens l'ensenyaràs ?.

D'altra banda les motos sempre han de ser una compra passional. L'únic que et diria és que per poc que puguis demanis provar-la. Ja sé que no s'estila però crec que és un pas important a l'hora de comprar una moto.
 
  • Like
Reaccions: X04N
rbadfrozen

rbadfrozen

Rodant
31 Gen 2023
46
134
Premis
3
Quart (Girona)
Moto
Honda Africa Twin CRF 1000
Hola Bascu!!! No se m'acut afegir gaire cosa més al que molt completament t'ha comentat el Joan, tret de que sempre pots optar perquè li faci una ullada superficial a la mateixa botiga algun mecànic de confiança o amic alb nocions de mecànica, que s'avingui a acompanyar-te a veure-la.

Veig que mantens el misteri sobre quin model és tracta! Si al final et decideixes ja ens l'ensenyaràs ?.

D'altra banda les motos sempre han de ser una compra passional. L'únic que et diria és que per poc que puguis demanis provar-la. Ja sé que no s'estila però crec que és un pas important a l'hora de comprar una moto.

Exacte, molt bons consells t'han donat... però de quina moto es tracta?? Quin misteri, tu!... :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Haha
Reaccions: X04N
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
670
Premis
6
La cosa va endavant... ahir vaig firmar ja els paperets per tirar endavant tots els tràmits. d'aquí uns 15 o 20 dies em fan el lliurament
 
  • Love
  • Like
Reaccions: rbadfrozen i X04N
mami_en_moto

mami_en_moto

Residència habitual: Sobre Rodes
Youtuber
16 Ago 2020
582
1.574
Premis
21
Igualada
www.youtube.com
Moto
BMW F900R ✌🏼🏍️
Hola a tots

Doncs, tal com diu el títol. Aquesta tarda aniré a veure una moto de segona mà, el meu pla era aquest any comprar una moto nova. Però nois l'economia i a pujada de preus no ajuda gens... de totes maneres el model té molt pocs kilòmetres i quasi es pot dir que m'han fet el rodatge de la moto, a més a més no és de particular a particular. És tenda.

El tema és que encara que sigui de taller de compra/venda (i amb bons comentaris). Això que sigui de segona mà em preocupa una mica, ja que tinc poca experiència amb què he de mirar a una moto com aquesta. Em donen un any de garantia, que està prou bé.

Una altra tema que voldria portar-la a un mecànic de confiança meu, però quin procediment he de fer perquè em deixin fer això. Quin tipus de garantia puc oferir a la tenda abans. Hi ha algú tipus de document?

Vinga, gracies a tots
No vols una Moto Guzzi???? Està a la venda :)
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Edutarraco Dubte Moto de segona ma Espai de debat 8
AgustiCarmona Vídeos Capítol 14: ERRORS VIATJANT a MOTO (segona part). MotoVlogs propis 0
Xavi Canyo Ulleres protecció moto Anàlisi de productes 7
Xavi Canyo Porra Moto GP 2024 !!! Competició 60
G MOTO CLUB FEDERAT?? Avantatges especials 4
S La meva moto Presentacions 9
Bascu Mecànica Filtres d'Alt Rendiment (tipus K&N) en moto limitada? Mecànica de motos i recopilatoris 4
E Sortida d'aquest cap de setmana Ruta en moto proper dissabte 13/01 BCN - Detalls al fil Rutes Obertes 5
Bascu Dubte Bateria de moto - opcions Mecànica de motos i recopilatoris 16
Xavi Canyo 5 coses que m'agraden/no m'agraden de la meva moto Les nostres motos 5
AgustiCarmona Vídeos Viatjar sol en moto MotoVlogs propis 0
perlanegraviajes Dashcam para moto Mecànica de motos i recopilatoris 4
X04N Esdeveniment Resultats Moto Explora 22/04 MotoExplora 4
J Formació Formació 3.0 Vive la moto Formació motorista 1
perlanegraviajes Neteja la moto per 3 euros Anàlisi de productes 0
Roger Mecànica "Quan deixo de donar gas s'escolta un clic metàl·lic de la part de radera de la moto Mecànica de motos i recopilatoris 3
Roger X-ADV Notícia El Museu Moto Bassella prorroga l'exposició "+Derbi: dels carrers als circuits" Espai de debat 0
Xavi Canyo PORRA MOTO GP 2023 !!!!!! Competició 308
G Consells Ruta en moto per Cerdenya Espai de debat 3
Edu Crispi Una bona assegurança per moto? Consultes legals 9
McAlbi Opinió Moto Touring: Honda NT1100 o BMW R 1250 RT o Yamaha Tracer 9 GT+ ?? Espai de debat 20
Roger X-ADV Dubte Un bon suport per moto trail per portar el mòbil Espai de debat 5
Roger X-ADV Fotos El Moto-Frontal del dia + foto Un Cafè Ràpid 10
Roger X-ADV Recopilatori El millor accessori que heu comprat mai per la moto o pilot + foto Un Cafè Ràpid 6
Roger X-ADV Consells Combatre el fred intens amb moto Espai de debat 13
laguiavial.com Consells He estat mirant quina moto vull Espai de debat 22
Roger X-ADV Opinió Què us va fer decidir per comprar la vostra moto actual? + foto Un Cafè Ràpid 42
perlanegraviajes Ruta en moto Cerdeña en moto Cròniques sobre motociclisme 4
M Venc / Compro Jaqueta moto Rev'it Jacquet Elipse Taulell d'anuncis 2
Roger Clubs i agrupacions Recopilatori de Clubs i Grups Motoristes actius per sortir de ruta en moto Clubs i agrupacions 1
perlanegraviajes Crònica Escocia en Moto Cròniques sobre motociclisme 5
Roger Anàlisis-Comparativa Millors guants de moto d'estiu de 2022 Anàlisi de productes 4
Roger Anàlisis-Comparativa Les millors jaquetes de moto d'estiu del 2022 Anàlisi de productes 1
Xavi Canyo Sense clau, la moto seguia encesa Mecànica de motos i recopilatoris 5
AgustiCarmona Vídeos En moto entre Catalunya, Aragó i el País Valencià. Rutes en moto 0
Jaumenovas Anàlisis-Comparativa Projecte de nova Moto X-ADV 750 Anàlisi de productes 17
mami_en_moto Ruta en moto Vive La Moto 2022 Cròniques sobre motociclisme 3
perlanegraviajes Off Topic Premis Moto Turisme Suport entre companys 0
Xavi Canyo Teníu alguna manía abans d'agafar la moto? Un Cafè Ràpid 25
Roger Notícia Intercomunicadors homologats per cascs de moto, legals a partir d'avui Espai de debat 4
perlanegraviajes Ruta en moto Xerrada viatge a Islandia en moto Cròniques sobre motociclisme 0
perlanegraviajes On fabriquen les rodes Michelin per moto? MotoVlogs propis 0
perlanegraviajes Cadenat per moto Anàlisi de productes 0
JoanBP Competició PORRA MOTO GP 2022 !!!!!! Competició 305
mami_en_moto Moto GP 2022 :) Competició 11
SmartMotoRiders Formació Entrevista a Pere Arnella, instructor i monitor de moto Formació motorista 0
Bascu Vive la moto o esdeveniments semblants? Espai de debat 5
perlanegraviajes Ruta en moto EM ROBEN la moto Cròniques sobre motociclisme 0
Johanovski Dubte Paperassa per vendre la moto? Consultes legals 7
M D E RUTA EN MOTO 15/1 Sortides anteriors 6

Fils similars