
Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
Potser heu llegit aquest article publicat fa poc en aquest mateix portal sobre la Kawasaki elèctrica amb marxes:
Article
Segons diuen, Kawasaki està pensant en introduïr un simulador de marxes a les seves motos elèctriques naked. Suposo que a l'estil dels canvis CVT amb lleves al volant, que no tenen marxes realment però simulen tenir-ne fixant el variador en diferents punts... és a dir com a concepte, no mecànicament, m'imagino una cosa així.
Heu parlat segur amb amics i hi ha opinions de tot: conec gent que diuen que quan no puguin seguir amb els motors de gasolina segurament deixaran d'anar amb moto. JO sóc de la opinió que vull fer una prova d'una moto elèctrica de producció en sèrie d'aquí a uns anys abans de decidir si vull tenir-ne una o no.
Però imagino que haureu sentit els arguments en contra:
-canviar de marxes és la gràcia d'anar amb moto
-si no se sent el soroll del motor, no té gràcia
-les motos elèctriques no ofereixen sensacions
-les motos elèctriques no agafen les corbes amb la facilitat que les de gasolina (he vist vídeos d'acadèmies que diuen que l'entrega de parell del motor elèctric es fa d'una manera que dificulta moltíssim obrir el gas suaument per ajudar a agafar millor la corba a menys que s'incorpori una brutalitat d'electrònica, no sé si m'enteneu el cas a què em refereixo, la obertura que fas suaument quan has començat a tombar)
-caldrà evidentment resoldre el problema de l'autonomia ja que qui vol sortir de ruta no espera passar mitja hora carregant la bateria cada 200 quilòmetres o menys.
Si mireu el món dels cotxes, les progressives normatives anticontaminació han anat matant els models GT progressivament, o convertint-los en descafeinats utilitaris normals amb un motor de 3 cilindres i menys de 1500cc una mica potenciats amb uns pocs cavalls i amb decoració esportiva, incapacos però de transmetre les mateixes sensacions. Queden esportius, evidentment, però a preus cada cop més allunyats del gran públic. Fins i tot el famòs suzuki gimmy ha mort causa dels canvis en les normatives anticontaminació, limitant la possibilitat de fer off-road barat més encara del que ja sol passar. SI torna, serà un híbrid.
Les nostres normatives anticontaminació van un pas per darrere dels cotxes però ja arribaran. Així que vull sentir les vostres opinions.
Assistirem a la mort de la nostra afició o sortiran nous productes capaços de despertar-nos el mateix interès i sensacions que gaudim ara?
Article
Segons diuen, Kawasaki està pensant en introduïr un simulador de marxes a les seves motos elèctriques naked. Suposo que a l'estil dels canvis CVT amb lleves al volant, que no tenen marxes realment però simulen tenir-ne fixant el variador en diferents punts... és a dir com a concepte, no mecànicament, m'imagino una cosa així.
Heu parlat segur amb amics i hi ha opinions de tot: conec gent que diuen que quan no puguin seguir amb els motors de gasolina segurament deixaran d'anar amb moto. JO sóc de la opinió que vull fer una prova d'una moto elèctrica de producció en sèrie d'aquí a uns anys abans de decidir si vull tenir-ne una o no.
Però imagino que haureu sentit els arguments en contra:
-canviar de marxes és la gràcia d'anar amb moto
-si no se sent el soroll del motor, no té gràcia
-les motos elèctriques no ofereixen sensacions
-les motos elèctriques no agafen les corbes amb la facilitat que les de gasolina (he vist vídeos d'acadèmies que diuen que l'entrega de parell del motor elèctric es fa d'una manera que dificulta moltíssim obrir el gas suaument per ajudar a agafar millor la corba a menys que s'incorpori una brutalitat d'electrònica, no sé si m'enteneu el cas a què em refereixo, la obertura que fas suaument quan has començat a tombar)
-caldrà evidentment resoldre el problema de l'autonomia ja que qui vol sortir de ruta no espera passar mitja hora carregant la bateria cada 200 quilòmetres o menys.
Si mireu el món dels cotxes, les progressives normatives anticontaminació han anat matant els models GT progressivament, o convertint-los en descafeinats utilitaris normals amb un motor de 3 cilindres i menys de 1500cc una mica potenciats amb uns pocs cavalls i amb decoració esportiva, incapacos però de transmetre les mateixes sensacions. Queden esportius, evidentment, però a preus cada cop més allunyats del gran públic. Fins i tot el famòs suzuki gimmy ha mort causa dels canvis en les normatives anticontaminació, limitant la possibilitat de fer off-road barat més encara del que ja sol passar. SI torna, serà un híbrid.
Les nostres normatives anticontaminació van un pas per darrere dels cotxes però ja arribaran. Així que vull sentir les vostres opinions.
Assistirem a la mort de la nostra afició o sortiran nous productes capaços de despertar-nos el mateix interès i sensacions que gaudim ara?