• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Dubte Bateria de moto - opcions

Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
671
Premis
6
Com diu el Molina: Moooolt bona niiiit.

Doncs nois, vinc a un dubte sobre bateries de moto. A la meva Yamaha ja comença a fallar-l'hi la bateria, aquest passat diumenge no vaig poder agafar perquè simplement no arrancava. La vaig deixar al pàrquing fins que el dilluns va trucar a l'assegurança perquè la reanimessin. La veritat és que aquests mesos, amb la poca llum que hi ha que no anime a fer moltes sortides improvisades només l'agafo per a anar a veure el pares.

Total, tot i que encara té la garantia del concessionari (és de segona mà amb un any de garantia). Estic valorant canviar jo mateix la bateria no sembla gaire cosa (amb assistència d'un amic) i amb l'opció d'escollir jo una bateria potser millor que la em posin al concessionari.

Es una Yamaha XSR700 de l'any 2019. Què em podeu dir? algun consell?
En essència la XSR es una MT-07 amb maquillatge retro, perquè tingueu més detalls.

Moltes mercès
 
pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
279
780
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
Bones Bascu!
Doncs et recomano una bateria de gel, són més cares, però per experiència pròpia puc dir que són la canya si tens la moto parada.

Jo la tinc setmanes parada molts dies, ja que per treballar no l'agafo i en aquests dos últims anys cada vegada que la he engegat, ho ha fet a la primera i sense despentinar-se.

Ara no et puc indicar quina Porto a la Fazer però si ho miro per vacances actualitzo el comentari i et dic marca.

✌️
 
GEORGECAT

GEORGECAT

Residència habitual: Sobre Rodes
16 Jun 2020
588
1.109
Premis
8
Moto
BMW F-750GS
Molt bona niiiiit Bascu, jo no et puc ajudar noi, ho sento, segurament més endavant jo faré la mateixa pregunta. ?
Aquí segurament tindràs algú que et foti un cop de ma.?
 
  • Like
Reaccions: JoanBP i Xavi Canyo
Xavi Canyo

Xavi Canyo

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Oct 2020
1.201
2.578
Premis
10
Barcelona
Moto
BMW C650 Sport
Jo he canviat un munt de bateríes a les motos antigues i als cotxes, mira les característiques de la que tens, voltatge i amparatge i ompra una amb les mateies característiques.
Fixat be sobretot en la posició de + i - tenen diferents posicions depenent del model.
Ara bé informat de que per el que sigui, no es desprogrami alguna cosa al treure la batería, no sigui que després tinguis que portar-la a taller perquè te la reprogramin.
Si vols un lloc barat on les compro jo de fa temps (els hauré comprat unes 7 o 8 entre cotxe i motos) i que ademés te la monten, (al menys abans ho feien) ves aquí, també podran assesorar-te ja que porten anys i es dediquen només a això.

 
  • Like
Reaccions: Bascu i Jaumenovas
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
671
Premis
6
Osti, veig que estic a prop d'aquest Bateries Cartellà, igual m'apropo amb la moto i tot (així també l'ha trect a passejar).

La veritat és que com tot, començar a mirar coses d'un tema que es desconeix, i acabes fet un embolic. La idea de poder consultar presencialment m'agrada més.
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
671
Premis
6
Mirant una miqueta per internet he trobat aquesta bateria, voltatge correcte i es de gel. Cal que fer alguna cosa addicional per posar una de gel, o es tan simple com posar i treure com qualsevol altra?

Batería Yuasa YTZ10S

És molt curiós, perquè segons el manual pot ser que la Yamaha ja vingui amb precisament aquesta, ja que el manual posa que el model es YTZ10S, 12V, 8,6 Ah (10 HR)... després baixo al pàrquing
 
  • Like
Reaccions: pepprats
jordiTR63

jordiTR63

Residència habitual: Sobre Rodes
15 Jun 2020
708
1.632
Premis
11
Comarca del Garraf
rbpi2radio.blogspot.com
Moto
Suzuki DL650 VStrom XT 2018
Osti, veig que estic a prop d'aquest Bateries Cartellà, igual m'apropo amb la moto i tot (així també l'ha trect a passejar).

La veritat és que com tot, començar a mirar coses d'un tema que es desconeix, i acabes fet un embolic. La idea de poder consultar presencialment m'agrada més.

Segons sembla cercant per internet, la Yuasa YTZ10S es la que monta de serie la xsr700.

En tot cas, abans de comprar-la, o desmontes la que portes a la moto o li fas una foto per anar a la tenda i comprar-ne una que sigui igualeta .... o compatible. Ull amb la compatibilitat : Ha de tenir la mateixa especificació "electrica" : voltatge, amperatge .... i MOLT IMPORTANT la mateixa forma-tamany per encabir-la en el allotjament de la teva moto destinat a la bateria.

Salutacions,
 
  • Like
Reaccions: pepprats i Bascu
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
671
Premis
6
Mooolt bon diiiiaaaa.

Doncs res... m'he vist obligat a comprar directament a Amazon la bateria. Ahir a la tarda vaig agafar la moto i un altre cop es va apagar en un semàfor, no puc estar tot Nadal patint per això, ja que necessito la moto. Amazon em fa arribar la bateria el divendres (encreuant els dits, que aquestes dates són com són pels serveis de missatgeria)... i si tot va bé el mateix divendres intentaré instal·lar-la jo mateix.
 
pepprats

pepprats

Grup Sanguini: 98 octans
14 Gen 2021
279
780
Premis
18
Barcelona City
linktr.ee
Moto
FZ6S S2
Twitter
pepenmoto
Mirant una miqueta per internet he trobat aquesta bateria, voltatge correcte i es de gel. Cal que fer alguna cosa addicional per posar una de gel, o es tan simple com posar i treure com qualsevol altra?

Batería Yuasa YTZ10S

És molt curiós, perquè segons el manual pot ser que la Yamaha ja vingui amb precisament aquesta, ja que el manual posa que el model es YTZ10S, 12V, 8,6 Ah (10 HR)... després baixo al pàrquing
Té bona pinta, i si com diu en Jordi és la que ja porta de sèrie, no tindràs cap problema. El canvi és molt fàcil, però paciència que normalment l'espai és petitó i val més assegurar el dipòsit que aixafar-se la mà (a algú li va passar amb la Fazer...??‍?)

Ho millor d'aquest tipus de bateries (gel) és que no tenen manteniment. Espero que et surti bona i t'engegui la moto a la primera durant molt de temps!!
 
  • Like
Reaccions: rbadfrozen i Bascu
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
671
Premis
6
Doncs bé nois i noies

Tot ha anat molt rebé i ha funcionat tot a la primera! La veritat és que estava pelet nerviós, però amb els vostres consells, uns quants vídeos (molts de MT-07) i una mica de paciència (Sant Amazon al mig de tot). Ja tinc la meva Bastarda rugint a tuti pleni!!

Aquí em veieu tot cofoi i satisfet amb mi mateix. (coi que si!!)

2023 12 22 162534


Així doncs, només resta desitjar-vos a tots un molt bon Nadal i GASSSS!!

Moltes gràcies
 
rbadfrozen

rbadfrozen

Rodant
31 Gen 2023
48
136
Premis
3
Quart (Girona)
Moto
Honda Africa Twin CRF 1000
Clar que si, un canvi de bateria en una moto com la teva no té cap secret. Ara ja has après més coses i en sap una miqueta més, l'experiència de fer les coses nosaltres mateixos val molt la pena.

Ara a gaudir-la!!!!
 
  • Like
Reaccions: JoanBP i pepprats
mr_pointer

mr_pointer

Residència habitual: Sobre Rodes
Editor Wiki
8 Mar 2021
390
972
Premis
37
Girona
Moto
R1250GS_Trophy (+ CB650R)
Doncs bé nois i noies

Tot ha anat molt rebé i ha funcionat tot a la primera! La veritat és que estava pelet nerviós, però amb els vostres consells, uns quants vídeos (molts de MT-07) i una mica de paciència (Sant Amazon al mig de tot). Ja tinc la meva Bastarda rugint a tuti pleni!!

Aquí em veieu tot cofoi i satisfet amb mi mateix. (coi que si!!)

Veure l'arxiu adjunt 6828

Així doncs, només resta desitjar-vos a tots un molt bon Nadal i GASSSS!!

Moltes gràcies
Tens una moto molt xula! Jo la vaig provar fa uns anys i gairebé la compro, però al final vaig comprar la CB650R.

De bateries de moto no en sé gaire, però t'hauria comentat sobre l'ordre de desconnectar i connectar les bornes de la bateria, que és important per no "cremar-se" (tensió es poca, però intensitat molta, i pot cremar). Quan desmuntes, cal treure primer el negatiu (negre) i després el positiu (vermell); la raó és que el negatiu està connectat al xassís, i si no es desconnecta primer, en manipular el positiu pots tocar alhora positiu i xassís, i llavors geners un curt-circuit que si no et crema t'espanta però bé. I en connectar, just al contrari, primer el positiu, perquè si toques xassís no passa res, i al final el negatiu. Per enrecordar-se cal pensar com es faria curt-circuit manipulant un pol.

Si no sabies això, pots comptar que has tingut sort en fer-lo en l'ordre correcte, o bé, no tocar xassís en manipular el positiu.

Quan assolim un nou repte ens alegrem molt, i es transmet satisfacció com queda clar a la foto :) Enhorabona!
 
Bascu

Bascu

Grup Sanguini: 98 octans
3 Jun 2020
258
671
Premis
6
Hola @mr_pointer!

Sí, ja estava al corrent d'això que dius del positiu-negatiu. Abans de posar-m´hi em vaig veure uns quants vídeos de com fer-ho bé. Tal i com he dit tot va anar de meravella.

Gràcies
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Xav2 Anàlisis-Comparativa Tot el que as de saber de la bateria d'una moto Mecànica de motos i recopilatoris 1
J.M Dubte Bateria Mecànica de motos i recopilatoris 7
Xavi Canyo Ulleres protecció moto Anàlisi de productes 10
Xavi Canyo Porra Moto GP 2024 !!! Competició 82
G MOTO CLUB FEDERAT?? Avantatges especials 4
S La meva moto Presentacions 9
Bascu Mecànica Filtres d'Alt Rendiment (tipus K&N) en moto limitada? Mecànica de motos i recopilatoris 4
E Sortida d'aquest cap de setmana Ruta en moto proper dissabte 13/01 BCN - Detalls al fil Rutes Obertes 5
Xavi Canyo 5 coses que m'agraden/no m'agraden de la meva moto Les nostres motos 5
AgustiCarmona Vídeos Viatjar sol en moto MotoVlogs propis 0
perlanegraviajes Dashcam para moto Mecànica de motos i recopilatoris 4
X04N Esdeveniment Resultats Moto Explora 22/04 MotoExplora 4
J Formació Formació 3.0 Vive la moto Formació motorista 1
perlanegraviajes Neteja la moto per 3 euros Anàlisi de productes 0
Roger Mecànica "Quan deixo de donar gas s'escolta un clic metàl·lic de la part de radera de la moto Mecànica de motos i recopilatoris 3
Roger X-ADV Notícia El Museu Moto Bassella prorroga l'exposició "+Derbi: dels carrers als circuits" Espai de debat 0
Xavi Canyo PORRA MOTO GP 2023 !!!!!! Competició 308
Bascu Consells Moto de segona mà? Pot ser que sí Espai de debat 44
G Consells Ruta en moto per Cerdenya Espai de debat 3
Edu Crispi Una bona assegurança per moto? Consultes legals 9
McAlbi Opinió Moto Touring: Honda NT1100 o BMW R 1250 RT o Yamaha Tracer 9 GT+ ?? Espai de debat 20
Roger X-ADV Dubte Un bon suport per moto trail per portar el mòbil Espai de debat 5
Roger X-ADV Fotos El Moto-Frontal del dia + foto Un Cafè Ràpid 10
Roger X-ADV Recopilatori El millor accessori que heu comprat mai per la moto o pilot + foto Un Cafè Ràpid 6
Roger X-ADV Consells Combatre el fred intens amb moto Espai de debat 13
laguiavial.com Consells He estat mirant quina moto vull Espai de debat 22
Roger X-ADV Opinió Què us va fer decidir per comprar la vostra moto actual? + foto Un Cafè Ràpid 42
perlanegraviajes Ruta en moto Cerdeña en moto Cròniques sobre motociclisme 4
M Venc / Compro Jaqueta moto Rev'it Jacquet Elipse Taulell d'anuncis 2
Roger Clubs i agrupacions Recopilatori de Clubs i Grups Motoristes actius per sortir de ruta en moto Clubs i agrupacions 1
perlanegraviajes Crònica Escocia en Moto Cròniques sobre motociclisme 5
Roger Anàlisis-Comparativa Millors guants de moto d'estiu de 2022 Anàlisi de productes 4
Roger Anàlisis-Comparativa Les millors jaquetes de moto d'estiu del 2022 Anàlisi de productes 1
Xavi Canyo Sense clau, la moto seguia encesa Mecànica de motos i recopilatoris 5
AgustiCarmona Vídeos En moto entre Catalunya, Aragó i el País Valencià. Rutes en moto 0
Jaumenovas Anàlisis-Comparativa Projecte de nova Moto X-ADV 750 Anàlisi de productes 17
mami_en_moto Ruta en moto Vive La Moto 2022 Cròniques sobre motociclisme 3
perlanegraviajes Off Topic Premis Moto Turisme Suport entre companys 0
Xavi Canyo Teníu alguna manía abans d'agafar la moto? Un Cafè Ràpid 25
Roger Notícia Intercomunicadors homologats per cascs de moto, legals a partir d'avui Espai de debat 4
perlanegraviajes Ruta en moto Xerrada viatge a Islandia en moto Cròniques sobre motociclisme 0
perlanegraviajes On fabriquen les rodes Michelin per moto? MotoVlogs propis 0
perlanegraviajes Cadenat per moto Anàlisi de productes 0
JoanBP Competició PORRA MOTO GP 2022 !!!!!! Competició 305
mami_en_moto Moto GP 2022 :) Competició 11
SmartMotoRiders Formació Entrevista a Pere Arnella, instructor i monitor de moto Formació motorista 0
Bascu Vive la moto o esdeveniments semblants? Espai de debat 5
perlanegraviajes Ruta en moto EM ROBEN la moto Cròniques sobre motociclisme 0
Johanovski Dubte Paperassa per vendre la moto? Consultes legals 7
M D E RUTA EN MOTO 15/1 Sortides anteriors 6

Fils similars