• Motorista convidat, necessitem tot el suport possible per endurir les penes per homicidis imprudents a les nostres carreteres. El motorista JOSEP BOAN ROSANE va perdre la vida per culpa d'un conductor de cotxe que circulava a 130 km/h en una comarcal sense voral, en que havia de circular com a màxim a 70 km/h.

    El conductor d'aquest cotxe, després de l'accident va passar una revisió mèdica i va tornar cap a casa. 15 dies després de l'accident publicava una foto a Instagram alçant el polze, mentre presumia d'una segona oportunitat que, segons ell, li oferia la vida.

    Més info fent clic aquí.

Consells Equipació per a sortir a rodar els 365 dies

Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
MOLTES GRACIES A TOTS, M'HA ANAT MOLT BE ELS VOSTRES CONSELLS

Enviado desde mi CPH2025 mediante Tapatalk
Aquesta és la finalitat, intentar ajudar als altres en la compra d'equipació de tot tipus i nivell.

Jo només vull recordar el que sempre m'han dit i he escoltat:
A la moto, et vesteixes per caure.

Aixi doncs, tota protecció que pugui reduïr el mal/cop en una caiguda o accident és molt valorable.

Tot i això, jo crec que també està clar que qui arrisca o li agrada la velocitat o els camins abruptes, té unes probabilitats de tenir un accident majors. La seva equipació hauria de ser d'alt nivell i tenir una assagurança a l'alçada. Que d'assagurances també n'hi ha que només serveixen per evitar ser multat....


Ens veiem a l'asfalt
 
Serra

Serra

Residència habitual: Sobre Rodes
Rider
Editor Wiki
22 Feb 2020
1.598
2.745
Premis
20
Província de Girona
Moto
Moto Guzzi V85TT Travel 2020
Aquesta és la finalitat, intentar ajudar als altres en la compra d'equipació de tot tipus i nivell.

Jo només vull recordar el que sempre m'han dit i he escoltat:
A la moto, et vesteixes per caure.

Aixi doncs, tota protecció que pugui reduïr el mal/cop en una caiguda o accident és molt valorable.

Tot i això, jo crec que també està clar que qui arrisca o li agrada la velocitat o els camins abruptes, té unes probabilitats de tenir un accident majors. La seva equipació hauria de ser d'alt nivell i tenir una assagurança a l'alçada. Que d'assagurances també n'hi ha que només serveixen per evitar ser multat....


Ens veiem a l'asfalt
Ben dit, si senyor...
Per altra banda us volia comentar una cosa que no sé si us passa però que algun cop també he sentit que em passava i he sentit comentar a altres que és molt perillosa i que és que el dia que surts amb tot el teu millor equip possible (pantalons, jaqueta, lligar la jaqueta amb els pantalons per fer com de mono, botes, guants de canya llarga tipus racing) amb l equip de ple hivern, tens com una sensació de ser més invulnerable i la temptació de córrer més del compte, en canvi, amb un equip més limitat com ara d estiu o pantalons texans normals recordés més que te la estàs jugant i corres menys... Sóc jo o també us ha passat alguna vegada?
 
Ray Fields Rider

Ray Fields Rider

Motoaddicte
27 Abr 2020
155
385
Premis
13
Gironella
www.youtube.com
Moto
KTM 1290 Super Adventure S 2022
Ben dit, si senyor...
Per altra banda us volia comentar una cosa que no sé si us passa però que algun cop també he sentit que em passava i he sentit comentar a altres que és molt perillosa i que és que el dia que surts amb tot el teu millor equip possible (pantalons, jaqueta, lligar la jaqueta amb els pantalons per fer com de mono, botes, guants de canya llarga tipus racing) amb l equip de ple hivern, tens com una sensació de ser més invulnerable i la temptació de córrer més del compte, en canvi, amb un equip més limitat com ara d estiu o pantalons texans normals recordés més que te la estàs jugant i corres menys... Sóc jo o també us ha passat alguna vegada?
Serra, a mi també em passa.
Quan vaig a treballar (a 15 km tranquils de casa), vaig amb texans i jaqueta prima. I no inclino tant, no apuro la meitat, etc. En canvi quan surto amb el mono, em dona més seguretat i m'atreveixo a fer una conducció més agressiva.

Cal que sempre recordem que som molt vulnerables, però per altra banda, és lògic i normal que si et sents més protegit et vegis capaç de prendre una mica més de riscos, no? Sempre i quan es faci amb cap.
 
  • Like
Reaccions: Serra i Nikokaos
Ray Fields Rider

Ray Fields Rider

Motoaddicte
27 Abr 2020
155
385
Premis
13
Gironella
www.youtube.com
Moto
KTM 1290 Super Adventure S 2022
A continuació us presento l'equipació que utilitzo jo per sortir amb la Kawa:

Sé que la marca Dainese es paga, però també és sinònim de seguretat a la carretera i al servei de venta/postventa. Això no en dubteu. I si busques bé i amb paciència, pots trobar autèntiques gangues.

CASC
HJC RPHA 11 Cal Crutchlow
És un casc integral de la gama més alta d'HJC. Tancament de doble anella per si voleu anar a circuit, ben ventilat i amb una protecció sonora decent. Té espais per col·locar els altaveus de l'intercom i també és fàcil col·locar l'intercom en sí (tant amb pinça com amb adhesiu 3M).
Té mentonera i protecció de nas. I estractors d'emergència de les espumes laterals. Totes les espumes són fàcilment extraïbles per a una bona neteja.
A Andorra el vaig trobar per 384€ quan a Cat/Esp estava a 490.
Porta visera clara, una fosca inclosa i un pinlock inclosos.
En contra he de dir que la visera té un tancament que a molts (a mi també) s'esquerda pel voltant de la peça que bloqueja la visera. També, netejant la visera, se'm va partir el punt de suport del pinlock. Això sí, tant Motocard com HJC van respondre ràpid i sense problemes i me'n van donar una de nova. Es veu que és un punt fluix dels cascs i que a molta gent li passa.

GUANTS
- Estiu: Dainese Carbon D1 Long
Guants esportius amb proteccions de carboni als nusos dels dits, sistema anti tracció del dit petit i protecció de PVC al palmell de la mà que permet lliscar en cas de caiguda i reduir les possibilitats d'encallar la mà al tocar amb l'asfalt.
Preu molt competitiu pels guants que són, tot i que n'hi han de molt millors.

- Hivern: Maquina Motors Racing Hivern
Uns Guants que abriguen bastant, tot i que a temperatures realment baixes (entre -2 i +4º) no n'hi ha prou. Me n'havia de posar uns de runner a sota. Les proteccions són adequades sense ser brutals, però per un preu molt assequible, estan la mar de bé.

EQUIPACIÓ ON ROAD DE NIVELL MIG

- Jaqueta estiu: Dainese Super Rider D-Dry

És una jaqueta molt prima de cordura però amb cuir a les zones amb més possibilitat de tocar a terra si caus. Molt ventilada i fresca per l'estiu tot i que al ser de color negre, el Sol directe segueix escalfant. Té un forro interior extraïble i impermeable que et permet rodar còmode a la tardor i a la primavera. Si és hivern, oblideu-vos-en.
Té només dues butxaques i són molt apretadetes. Al forro interior n'hi ha una més d'impermeable.
Al Motocard Andorra em va costar uns 180€ el juliol de l'any passat. Amb aquesta peça, a Andorra em vaig estalviar mooooolta pasta.
Té cremallera per unir amb pantalons de cordura Dainese.
Amb aquesta jaqueta hi porto una protecció d'esquena Dainese Pro Armor G2 per evitar mals majors en cas de caiguda. Molt recomanable per la seva ventilació.

- Jaqueta Hivern: Apinestars Andes Drystar

Una jaqueta molt polivalent, realment impermeable i amb un forro unit per cremallera que abriga moltíssim. Té més butxaques que el Doraemon, i totes son molt grans. Dues d'elles són impermeables. Quan fa calor pots treure el forro i té bastantes obertures per anar prou ventilat, tot i que no es pot comparar amb l'anterior. Proteccions acceptables a espatlles i colzes.
És més de caire rutera que no pas racing, però a l'hivern qui vol córrer?

- Pantalons: Dainese Drake Super Air

Pantalons molt frescos de cordura. Ben ventilats i còmodes de portar. Si quan pares a dinar tens calor, ajuda molt treure-li les proteccions de genolls/canya. Realment no porten cap altra protecció ni tova ni dura. El preu van ser uns 100€ o 110€, no ho recordo (també a Motocard Andorra).

- Botes: Daniese Street Biker D-WP

Botes impermeables i còmodes que utilitzo per circular per ciutat, fer rutes molt curtetes o anar a treballar. Son un xic caloroses, però soportable. Protecció justa però els turmells van protegits i el taló també. Té un teixit més dur a la zona de la palanaca del canvi de marxes per evitar el desgast.
Vull ressaltar la comoditat que presenten. Vaig a treballar amb elles i em passo tot el dia dret sense notar mal als peus.

EQUIPACIÓ ON ROAD DE NIVELL ALT

- Mono: Dainese Laguna Seca 4 2pcs

Aquest mono el vaig comprar just abans del confinament a dainesemadrid.com . Us juro que vaig buscar moltíssim i no hi havia cap altre lloc que competís amb el preu. Va sortir "la oferta de marzo" i el vaig treure per 780€. A la resta de llocs, mínim 100€ més car. Ara veig que torna a estar molt bé de preu.
És un mono divisible, per tant relativament còmode, que té dues obertures per a ventilació als laterals de l'esquena. Tot i les ventilacions, a ple estiu com estem ara és xungo d'aguantar la calor a les hores de més Sol.
Té lliscadores (o deslizaderas, jeje) tant en genolls com colzes. No sé si mai les arribaré a utilitzar, però com deia a l'entrada d'abans, et dona més seguretat.
De moment estic molt content amb aquest mono. El trobo estèticament espectacular i el cuido com si fós el meu fill.

- Botes: Dainese Course D1 Out

Botes de circuit de gamma mitja/alta, amb proteccions a les parts importants del peu i canya. Té lliscadors de PVC extraïbles a l'exterior de les puntes. Són còmodes i no molt caloroses.
També comprades abans del confinament a dainesemadrid.com amb "la oferta de marzo" per 200€ quan normalment en valen 240 o 250.



Aquesta és tota l'equipació que tinc per anar amb moto. Espero haver estat d'utilitat per algú de vosaltres, i si m'he fet molt pesat i m'he excedit escrivint, perdoneu'm-ho.

Una abraçada! Gaaaaaas!!!
 
  • Like
  • Love
Reaccions: Serra i Nikokaos
Nikokaos

Nikokaos

Residència habitual: Sobre Rodes
23 Feb 2020
753
1.185
Premis
15
Girona
Moto
Yamaha Fazer FZ6 S
Ben dit, si senyor...
Per altra banda us volia comentar una cosa que no sé si us passa però que algun cop també he sentit que em passava i he sentit comentar a altres que és molt perillosa i que és que el dia que surts amb tot el teu millor equip possible (pantalons, jaqueta, lligar la jaqueta amb els pantalons per fer com de mono, botes, guants de canya llarga tipus racing) amb l equip de ple hivern, tens com una sensació de ser més invulnerable i la temptació de córrer més del compte, en canvi, amb un equip més limitat com ara d estiu o pantalons texans normals recordés més que te la estàs jugant i corres menys... Sóc jo o també us ha passat alguna vegada?
Doncs a mi em passa una altra cosa que tú, @Serra ja has vist....

Jo no sóc de córrer i pujar la moto de 9000 rpm , tot i que la moto, rodes i equipació m'ho permetin. Normalment durant la 1a hora sobre la moto sóc força conservador, però a la que ja em trobo cómode i he fet unes curvetes... tu, que em transformo !!!
Sé que les rodes estan calentones, l'asfalt sec, jo estic més concentrat...

El que està clar és que tot i "envalentonar-me", tampoc m'encigalo i tinc clar els límits que tinc jo, la moto i els que necessitem respectar a la carretera... sóc en Nikokaos, no en Niki Hayden !!

El millor de sortir en moto és tornar per poder preparar una altra sortida. I en bucle forever and ever !! Jajajaja !!
 
Fils similars
Autor Títol Fòrum Respostes Data
Pastoret Negoci de Motociclisme Botiga Online i física d´equipació motorista... Negocis motoristes del territori català 1
Bascu Consells Neteja d'equipació de moto Espai de debat 9
Roger El SCT estudia normativitzar l'equipació dels motoristes Espai de debat 0
Jaumenovas Ruta en moto Sortida per tocar neu a les montanyes de Catalunya Rutes en moto 0
Roger Formació La 10a edició de la Formació 3.0 per a motoristes Formació motorista 1
Jaumenovas Ruta en moto Avui Bon dia per Rodar Rutes en moto 0
Jaumenovas Ruta en moto Sortida per fer alguna cosa 4/09/2023 Rutes en moto 1
Roger Ruta en moto Ruta per la Catalunya Central. Dijous 4 de maig Sortides anteriors 3
Bascu Consells Alforges, bosses i dubtes per la Yamaha XSR700 Espai de debat 2
perlanegraviajes Neteja la moto per 3 euros Anàlisi de productes 0
Xavi Canyo Truquets per sabates noves Mecànica de motos i recopilatoris 6
G Consells Ruta en moto per Cerdenya Espai de debat 3
Edu Crispi Una bona assegurança per moto? Consultes legals 9
Roger X-ADV Dubte Un bon suport per moto trail per portar el mòbil Espai de debat 5
Roger X-ADV Recopilatori A quin lloc us agrada més fer parada per un bon esmorzar de forquilla? Un Cafè Ràpid 3
Roger X-ADV Recopilatori El millor accessori que heu comprat mai per la moto o pilot + foto Un Cafè Ràpid 6
Roger X-ADV Opinió Què us va fer decidir per comprar la vostra moto actual? + foto Un Cafè Ràpid 42
Jaumenovas Crònica Un tomb per Montserrat 18/11/2022 Cròniques sobre motociclisme 0
Bascu Dubte Llums LED per fi sense ITV Mecànica de motos i recopilatoris 6
JoanBP Venc / Compro JAQUETA SPIDI LADY per esteenar Taulell d'anuncis 0
Serra Volta per la Garrotxa i el Ripollès i esmorzar a Can Pruna Sortides anteriors 0
Roger Clubs i agrupacions Recopilatori de Clubs i Grups Motoristes actius per sortir de ruta en moto Clubs i agrupacions 1
scooterista.cat Ruta en moto Proposta de sortida per el día 1/10/2022 Sortides anteriors 9
Snö Cercant noies per sortir a rodar Presentacions 13
Roger Informació Poca activitat xarxes i web per càrrega de feina Informació i suport 4
Johanovski Tram Pregunta per motoristes de prop de Lleida! Trams motociclistes d'interès 5
Roger Notícia Intercomunicadors homologats per cascs de moto, legals a partir d'avui Espai de debat 4
perlanegraviajes On fabriquen les rodes Michelin per moto? MotoVlogs propis 0
mami_en_moto Consells Alarmes, antirrobo per a motos en Barcelona? Espai de debat 32
perlanegraviajes Cadenat per moto Anàlisi de productes 0
GEORGECAT Per si us interessa. Taulell d'anuncis 1
Pep Aràgo OffRoad Sortideta trail entre setmana per la tarda...!!! Trail en moto 3
jordiTR63 Notícia El SCT disposarà de motos 'camuflades' per detectar infraccions a les carreteres Un Cafè Ràpid 5
Johanovski Dubte Paperassa per vendre la moto? Consultes legals 7
perlanegraviajes Vídeos Uns dies per Ordesa MotoVlogs propis 0
JoanBP Opinió Tema resolt per Espai Iuris Avantatges especials 0
JoanBP Ruta en moto Ruta per terres gironines. Rutes en moto 10
Till186 Consells Quina vestimenta recomaneu per l'hivern? Espai de debat 8
pepprats Guia-Tutorial Punys Calefactables per la Fazer Mecànica de motos i recopilatoris 3
Roger MOTO-WIKI Traducció adequada per High Side Dietari Wiki del Motociclisme 0
D Anàlisis-Comparativa Seient tapissat per Xtrim Anàlisi de productes 4
Noisy White Em presento Salut i gas per a tothom Presentacions 11
A Soc nou per aquí. Presentacions 8
perlanegraviajes Ruta en moto Ruta per la Vall de l'Loira RoadTrip Rutes en moto 0
Benji67 Soc nou per aquí Presentacions 21
mami_en_moto Vídeos Motogymkhana. Curs per practicar moltes coses :) Cròniques sobre motociclisme 10
JordiRT Ruta en moto Viatge per terres sorianes Rutes en moto 6
Roger Venc / Compro Honda CB 600 per uns 2500€ Taulell d'anuncis 0
perlanegraviajes Vídeos Equipatge per al viatge a Normandia MotoVlogs propis 0
Fran Mataró Tram Pas per El Portillón tancat ?? Trams motociclistes d'interès 21

Fils similars